Gå til innhold

Nytt Headset, Høykvalitets

Anbefalte innlegg

Har vært borti mye av headset og stereoer, og ingenting har kunnet måle seg med denne lyd kvaliteten og bassen:)

Bra du ble fornøyd!

Det du skriver der om at det headsettet er det beste du har hørt av alt, så kom jeg på en krangel med en kompis.

Han sier at et anlegg _bestandig_ er _mye_ bedre enn headsett, uansett prisklasse.

Men som du konkluderer med, Headsett i en øvre prisklasse er utrolig bra!

Dessuten tar det mindre plass og strøm, du får heller ikke nabolaget på nakken :p

Jepp, veldig deilig og ikke trenge frykte at naboen lader hagla under deg hver gang du sitter sent oppe:)

Det er jo ikke akkurat en ukjent myte at folk tror Høytallere er mye bedre uansett, men be han og prøve Sennheiser HD650 om han får sjangsen, og så

gå og høre på et 15,000-20,000krs Stereo annlegg, jeg kan nesten garantere at han syntes headsettet er mye bedre, så sant at han ikke ser på Stereo annlegget som bedre pga at han kan se elementer, kjenne trykker over hele kroppen og ikke bare i ørene da:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare et spørsmål til, har lest litt på Google, men får ikke helt svaret jeg ønsker meg.

Hva er "VU Meter" for?

Er det skadelig for høytalere når VU Meter når helt på toppen? (rødt)

Eller viser den bare hvor mye Lydkortet greier og lage av lyd?

:)

Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg sitter her med et problem.

Høytalerene har fungert fint, og jeg har kjørt dem på lav volum,

men nå som jeg kjører på Medium og litt høyere har jeg lagt merke til noen "ulyder" som f.eks. knittring i lyden, og det er ikke noe jeg liker, kan dette skyldes at jeg har fått defekte øreklokker, eller er det så enkelt at det er fordi jeg ikke har forsterker? Hodetelefonene er trossalt 300omh.

Ellers er bassen overdøvende dyp og høy, litt ut av proposjoner syntes jeg?

All hjelp og innsyn motas med takk!

Lenke til kommentar

Mener du vanlige høyttalere eller Sennheiserne?

Jeg regner med det er sistnevnte.

Hvis du kjører rett fra ett eller annet lydkort, kan det komme mye støy og gugge fra det. Det står ikke akkurat i ideelle, skjermede omgivelser i PC-kassa.

Tviler på at elementene er defekte.

Husk også at slike hodetelefoner plukker fram hver minste feil og støykilde siden de er så oppløste og detaljerte.

Det med at bassen er overveldende, kan absolutt være mangelen på en forsterker, det kommer også litt an på kvaliteten på lydkortet.

Har du også sjekket eventuelle lydinnstillinger på PC'en? F.eks. Bass, diskant, equalizere av forskjellige slag?

J

Lenke til kommentar

Har sett frem og tilbake med settings, og har hatt 2 ører på 2 forskjellige annlegg nå, vi har sånn ca. kommet frem til at

Problemet er: For høy bass i forhold til resten av musikken,

Det med at den var dyp har vi tatt vekk fra konklusjonen, det skal være sånn.

Jeg kjører fra et SoundSTORM kort fra nvidia nforce, skal være relativt bra..

Får faktisk ikke stilt på bassen på PC'en min mm. jeg bruker "Nvidia Mixer", har trixet der, men blir ikke noe greier på så jeg bruker

forhåndsinstilte settings for f.eks. rock etc, uten at det hjelper stort.

Jeg tenker jeg kanskje stikker på elkjøp i morgen og hører den på en forsterker?

Som sagt så går VU Meter opp på rødt når jeg spiller musikk på "høyere lyd styrke", jeg tror den viser bassen? Jeg skal ta et bilde og legge opp om et par strakser.

Lenke til kommentar

Hm... tviler på at de eq-innstillingene gjør noe godt, +10 db på bass kan være ganske overdøvende.

Ser ut som du har aktivert CineSurround, prøv å fjern det også da slike effekter ofte kan ødelegge for musikk... Har noe liknende på mitt m-audio revo og det booster bassen i tillegg til at stereobildet blir rotet opp. Det kan sikkert gjøre filmopplevelser mer spennende, men jeg er kritisk til å bruke slikt på musikk.

Du kan evt. også forsøke å stille ned master volume (til 70-80%) og dra wave litt opp.

Lenke til kommentar

Ahaa, ble mye bedre med CineSurrond av ja:)

Men fremdeles er det litt knittring på høyere volum.

Legger også merke til at volumet er lavere på disse headphonesene enn på de gammle, enda PCen har samme volum settings, men dette har kanskje noe med mangel på amp og gjøre, da dette er 300omh headphones?

Blir mye spørsmål, men mye nytt og rart på disse nye hodetelefonene:)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Noen som vil bytte SHHD650 mot 250l akvarium med pumpe og alt? :)

(Jepp er seriøs: )

paragraf 9 i retningslinjene for bruk av forumet:

Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet. Det er ikke tillatt å linke til egne annonser i signatur, profil eller i tråder / personlige meldinger på forumet.

bare så du vet det, vis en admin finner det ut så stenger de tråden og gir deg en advarsel. Skjedde med meg en gang ved et lignende tilfelle.

Lenke til kommentar
Noen som vil bytte SHHD650 mot 250l akvarium med pumpe og alt? :)

..........paragraf 9 i retningslinjene........

bare så du vet det, vis en admin finner det ut så stenger de tråden og gir deg en advarsel. Skjedde med meg en gang ved et lignende tilfelle.

ai sann, det hadde jeg helt glemt,

Sorry:)

Skal fixes med engang!

Edit:

Uhh, kan en mod hjelpe med og fjerne den posten? Forum error hver gang jeg prøver og bruke edit? arg

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Det ble Sennheiser HD650, har hatt litt problemer, men hittil har det vært brukerfeil, hehe.

Går bra bortsett fra litt knittring og lav volum, men satser på at det skyldes mangel av amp, og musikken er høy nok for meg anyways:)

Bare følelsen av og ha de på ørene er verd de 3500kr det kostet,

UTROLIG deilig og ha på ørene, litt uvant med engang, men de blir kjempegode

etter 30min :)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Har koss R/55b. Veldig behaglige å ha på til en veldig behagelig pris. Er fornøyd med lyden også, men fult volum tror jeg at jeg merker at bassen dabber ut og så kommer diskanten frem.

Men jeg pleier normalt ikke å kjøre fult volum heller da. Og du vet slike headset med vibrator, mitt vibrer også på fult volum med bass. :D ikke at jeg liker å gjøre det da, siden jeg er litt redd for det.

Det kostet 400kr. Ikke så mye, men nå er jeg ikke så kravstor og ørene mine er vel ikke perfekt heller. Får litt øresus av og til, er ikke trygt på gård :cry:

Mine høytalere klarer 18-20000 hertz, hvor mye klarer dine? Og hva er det som gjør dine så sinnsykt dyre`?

Endret av warillion
Lenke til kommentar

Skal prøve å svare på noe ihvertfall, og prøve å sette det opp punktvis.

- Du burde prøve å deaktivere equalizeren, eller sette alle sliders i midtstilling, det hjelper nok veldig på den overaktive bassen.

- Siden de er 300 ohm og generelt mer tungdrevne, vil volumet være en god del lavere enn andre hodetelefoner på samme voluminnstilling. En egen forsterker, eller et bedre lydkort vil absolutt hjelpe på volumet. Det burde være høyt nok uten, dog.

- De innebygde lydkortene er stort sett greie nok, men et eget Audigy 2 eller bedre vil hjelpe betraktelig på lyden. Jeg har prøvd selv på en PC med innebygd kort, tror det var et MSI KT3V med innganger i fronten på kassa, og her var det en skikkelig ekkel lyd når jeg plugget i hodetelefoner. Ikke knitring, dog.

- Knitringen er litt pussig. Prøv dem på en vanlig stue-forsterker, eller hvis du har en CD-spiller med hodetelefon-utgang.

JL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...