Gå til innhold

Anbefalte innlegg

::Del 1: Planlegging::

 

 

Planen er å lage en boks som jeg kan sette Shuttelen min inni, og i bunnen bygge et kabinett til den gamle pcen. Til nå har jeg bare målt hvor store de forskjelige delene er og begynnt litt å sette opp hvor de kan stå.

 

Jeg har et Pc-bord med egen plass til pcen, men etter jeg fikk barebone pc har jeg ikke brukt den plassen. Og siden Shuttelen min bråker en del tenkte jeg at det måtte vær fint å sette den inni et skap, men jeg har lite skap plass på rommet mitt og jeg vil ikke kjøpe forlenger kabler.

 

Kabinett.JPG

Jeg tenkte jeg skulle lage den noe slik som det. Jeg tar imot alle froslag til hvordan jeg kan ha det, siden mitt oppsett bare er noe jeg tengnet opp i farten(og jeg har ikke mye teine skills)

 

 

Plassen der boksen skal stå er på (h*d*b) 60*50*20cm, 20cm på det smaleste og litt lengre bak er det 25cm.

 

Jeg skal se om jeg kommer i gang en gang etter helga, skal bruke helga på å teine opp å få ta i materiale. Jeg har tenkt å lage den i tre, vet ikke om jeg skal bruke kryssfiner, sponplater eller slike MDF-plater(har hørt at de er dyre)

 

Hilsen Lars

Endret av Carrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut.

Kan jo bli riktig fint om du legger litt flid i lakkeringen og finishen. Eventuelt kunne du jo ha hatt shuttle-PC'en i 2.etg og den andre HW'en liggende i 1,etg, som på bildet her:

 

hmmz1.jpg

Bare en rask liten sketch, du ser plexivindu nede og av\på knapp til hoved-pc'en i front.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg skal ha Shuttelen inni boksen er at jeg ikke skal høre den. Den bråker slik at jeg ikke kan sove, og jeg skal prøve å få den til å se fin ut. ;)

Og den skal stå "oppreist" siden jeg har en plass til den, men den så fin ut den modellen du hadde laget Rolfus.

 

Shuttelen skal stå i 2.Egt og alt HW til den andre pcen skal være i 1.

Og jeg skal prøve å lyd-dempe boksen så mye som jeg klarer, og tre demper lyden godt i seg selv. :D

 

Hilsen Lars

 

EDIT

****

Har tenkt å lage det ei dør i fronten foran Shuttelen.

Endret av Carrox
Lenke til kommentar

Siden ingen har svart ( :hrm: )så får jeg vel bare gå videre....

 

::Del 2: Plasering:::

 

Picture%20018.jpg

 

Her har jeg tankt at Boksen skal stå og under er et bilde av hovedkortet

 

Picture%20056.jpg

 

Det er ikke helt slik som vanlige hovedkort, det har en ting som stikker opp på sida der IDE, ploppy og strøm kabler skal. Det stikker ca 12cm opp fra hovedkortet. Den hvite tingen som står på den andre sida er en holder som holdt vifte av/på knapper og leds ol. Det er og en "innebygd" høytaler i den hvite plast tingen, den skal jeg prøve å få til slik at jeg kan bruke den til høytaler, jeg har tenkt å bruke den pcen til slik "stå-på-om-natta-pc".

 

1.egt. skal være ca. 30cm høy. og shuttelen trenger ca 20cm* i høyden og 21cm i bredden.

 

Skal se om jeg får begynnt å bygge innen mandag.

 

Hilsen Lars

Lenke til kommentar

Plukka det ut av en gammel IBM pc jeg kjøpte for 200kr med 200mhz prosesor 94mb ram og en 2gb hdd. Faktisk 2 USB porter og, noe jeg ikke hadde trod om en så gammel pc.

 

<happy mode>

Jippi noen svarte på tråden min, TJO HO hæla i taket å haka i veggen!

:w00t:

</happy mode>

 

Hilsen Lars

 

EDIT

****

 

Noen som har noen anbefalinger om hva materiale jeg kan laga boksen i? Skal være tre, men det finnes mangen sorter tre og forkskjelige måter det er behandlet på...

Endret av Carrox
Lenke til kommentar

::Del 4: Kjøp og måling ::

Nå har jeg vært på byggeriet og kjøpt ei hobbyplate på 240cm*50cm, han var så snill at han kutta den opp i 2 plater på 50*60 og ei på 50*90. Jeg gav 349,- for plata. Skulle lagt ut bilde, men Home.no er nede.

 

Nå beggyner den evige oppmålinga av plata og hvor ting skal være og hvordan platene skal settet sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...