Gå til innhold

1.2 patch farcry. Kun en oppgradering for 6800?


Anbefalte innlegg

Sammenligningen er søkt, det er her snakk om ett spill som de aller fleste har konket for lengst.

Og det gjør det greit? Det er snakk om et ganske populært spill og dette ville ikke ha vært det eneste tilfelle noe slikt har skjedd. Det er spill som slår av bestemte funksjoner når deviceID=ATi selv om kort har støtte for det og Doom3 vil ha NV40 spesifikke effekter og det er tilogmed spill som kun kan kjøres med nVidia hardware. Sammenligningen er ikke så søkt rent prinsipielt sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å herregud, skjerp dere a.(@ "bråk om nytt medlem"]

 

On-topic!:

:)

PS : Det er INGEN her som har nevnt at de skulle fjerne SM2.0 støtte, bare valgt å ikke implentere de nye effektene i SM2.0.

Hva i all verden mente du med dette da? :

Det er ekstremt dumt pga mange ting, jeg kan ramse opp et fåtall.

 

* Det er dumt at slike store selskap lar seg betale for å lage ekslusive SM3 paths og at det kjører på SM1.1 hvis ikke SM3 er å finne i kortet.

(...)

Det hjelper jo lite når detaljer i spillet kommer til å benytte SM1.1

(...)

Skjønner du det virkelig ikke? Shader Model 3.0 må gjerne implenteres i ALLE spill som kommer, men de må/burde legge med Shader Model 2.0 paths i spillet også, så det ikke automatisk spretter tilbake til Shader Model 1.1.

 

Det er jo det du sier da! At du hvertfall mener at SM 2.0 støtten vil bli fjernet i FarCry,

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Har ikke helt den gode følesen denne gangen - har kjøpt 4200 TI ext ed POV - 9700pro - 9800pro nå x800pro. Med x800pro kommer det alleredet spill den muligens ikke kan takle på fult, med alle andre kort jeg har eid har alt vært smelt på fult helt til jeg har kjøpt det nye, uten å tenke over det.

 

Det er muligens den følelsen fler har her med tanke på topicet i denne posten osv.

Lenke til kommentar
' date='02/07/2004 : 16:55'] Å herregud, skjerp dere a.(@ "bråk om nytt medlem"]

 

On-topic!:

:)

PS : Det er INGEN her som har nevnt at de skulle fjerne SM2.0 støtte, bare valgt å ikke implentere de nye effektene i SM2.0.

Hva i all verden mente du med dette da? :

Det er ekstremt dumt pga mange ting, jeg kan ramse opp et fåtall.

 

* Det er dumt at slike store selskap lar seg betale for å lage ekslusive SM3 paths og at det kjører på SM1.1 hvis ikke SM3 er å finne i kortet.

(...)

Det hjelper jo lite når detaljer i spillet kommer til å benytte SM1.1

(...)

Skjønner du det virkelig ikke? Shader Model 3.0 må gjerne implenteres i ALLE spill som kommer, men de må/burde legge med Shader Model 2.0 paths i spillet også, så det ikke automatisk spretter tilbake til Shader Model 1.1.

 

Det er jo det du sier da! At du hvertfall mener at SM 2.0 støtten vil bli fjernet i FarCry,

:nei:

 

Jeg har jo aldri nevnt at de skal fjerne ShaderModel 2.0 paths. Det vi diskuterer i denne tråden er jo 1.2 patchen til FarCry og eksklusiv SM3.0 support av effekter. Det de har gjort er skapt ting KUN til SM3.0 som ikke 2.0+ benytter seg av, og da

faller de effektene tilbake på SM1.1

Lenke til kommentar

Anandtech har rettet opp i tallene nå.

 

UPDATE: It has recently come to our attention that our 4xAA/8xAF benchmark numbers for NVIDIA 6800 series cards were incorrect when this article was first published. The control panel was used to set the antialiasing level, which doesn't work with FarCry unless set specifically in the FarCry profile (which was not done here). We appologize for the error, and have updated our graphs and analysis accordingly.

- http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2102

Lenke til kommentar

Det dere glemmer (de aller fleste i hvertfall) er at SM 3.0 ikke skal inneholde noen nye effekter i forhold til 2.

PCGW utgave7- 04 side 90

Takket være vertex shader 3.0 skal for eksempel fysikkbereginger overtas av grafikkortet - så langt har det vært prosessoren som har stått for det. Den nye pixel-shader versjonen 3.0 kommer dog ikke med noen nye effekter i forhold til versjon 2 fra Radeon X800 XT, 9800XT eller GeForce 5950 Ultra. Der imot blir grafikkbrikkens ytelse utnyttet meget effektivt.

 

Så, ingen nye effekter. Det vil bare bli mulig å kjøre spillet med AA og AF på et høyere nivå enn tidligere. (Hvis det stemmer det PCGW sier da.)

 

Så det er ingen grunn til å klage. Let us all be friends :cool:

 

EDIT: Kan vise til Tom's Hardware i forhold til saken. Den viser ytelses økning med SM 3.0 og forbedret grafikk grunnet patchen.

BTW: Når du, Stikk-kont@kten,

Alt som kommer fra PCGW tror jeg vi tar litt med en klype salt, da jeg ikke er helt sikker på om de vet hva de prater om!
, så nevner de selv at de ikke er hardware-eksperter, så det ligger nok noe i det du sier ;) Endret av dofferneo
Lenke til kommentar

Dere som banner over at Ubisoft har latt seg bestikke fra nVidia...

 

Tenk litt på ATI + Valve ;)

 

 

 

EDIT: Alt som kommer fra PCGW tror jeg vi tar litt med en klype salt, da jeg ikke er helt sikker på om de vet hva de prater om!:

 

Kan nenve for eks "6800U trenger i motsetning til ATI's skjermkort to strømforsyninger..."

 

"Det er uklart om Splinter Cell 3 kommer til og støttes av ATI skjermkort"

 

 

(Lurer på hvem som betaler regningene der i gården...!)

 

:hmm:

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...