MistaPi Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Sammenligningen er søkt, det er her snakk om ett spill som de aller fleste har konket for lengst. Og det gjør det greit? Det er snakk om et ganske populært spill og dette ville ikke ha vært det eneste tilfelle noe slikt har skjedd. Det er spill som slår av bestemte funksjoner når deviceID=ATi selv om kort har støtte for det og Doom3 vil ha NV40 spesifikke effekter og det er tilogmed spill som kun kan kjøres med nVidia hardware. Sammenligningen er ikke så søkt rent prinsipielt sett. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Å herregud, skjerp dere a.(@ "bråk om nytt medlem"] On-topic!: PS : Det er INGEN her som har nevnt at de skulle fjerne SM2.0 støtte, bare valgt å ikke implentere de nye effektene i SM2.0. Hva i all verden mente du med dette da? : Det er ekstremt dumt pga mange ting, jeg kan ramse opp et fåtall. * Det er dumt at slike store selskap lar seg betale for å lage ekslusive SM3 paths og at det kjører på SM1.1 hvis ikke SM3 er å finne i kortet. (...) Det hjelper jo lite når detaljer i spillet kommer til å benytte SM1.1 (...) Skjønner du det virkelig ikke? Shader Model 3.0 må gjerne implenteres i ALLE spill som kommer, men de må/burde legge med Shader Model 2.0 paths i spillet også, så det ikke automatisk spretter tilbake til Shader Model 1.1. Det er jo det du sier da! At du hvertfall mener at SM 2.0 støtten vil bli fjernet i FarCry, Endret 2. juli 2004 av [-GoMp-] Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Så svaret ditt nå simalarion, *skjønner* Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Har ikke helt den gode følesen denne gangen - har kjøpt 4200 TI ext ed POV - 9700pro - 9800pro nå x800pro. Med x800pro kommer det alleredet spill den muligens ikke kan takle på fult, med alle andre kort jeg har eid har alt vært smelt på fult helt til jeg har kjøpt det nye, uten å tenke over det. Det er muligens den følelsen fler har her med tanke på topicet i denne posten osv. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 ' date='02/07/2004 : 16:55'] Å herregud, skjerp dere a.(@ "bråk om nytt medlem"] On-topic!: PS : Det er INGEN her som har nevnt at de skulle fjerne SM2.0 støtte, bare valgt å ikke implentere de nye effektene i SM2.0. Hva i all verden mente du med dette da? : Det er ekstremt dumt pga mange ting, jeg kan ramse opp et fåtall. * Det er dumt at slike store selskap lar seg betale for å lage ekslusive SM3 paths og at det kjører på SM1.1 hvis ikke SM3 er å finne i kortet. (...) Det hjelper jo lite når detaljer i spillet kommer til å benytte SM1.1 (...) Skjønner du det virkelig ikke? Shader Model 3.0 må gjerne implenteres i ALLE spill som kommer, men de må/burde legge med Shader Model 2.0 paths i spillet også, så det ikke automatisk spretter tilbake til Shader Model 1.1. Det er jo det du sier da! At du hvertfall mener at SM 2.0 støtten vil bli fjernet i FarCry, Jeg har jo aldri nevnt at de skal fjerne ShaderModel 2.0 paths. Det vi diskuterer i denne tråden er jo 1.2 patchen til FarCry og eksklusiv SM3.0 support av effekter. Det de har gjort er skapt ting KUN til SM3.0 som ikke 2.0+ benytter seg av, og da faller de effektene tilbake på SM1.1 Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 :!: vel det er ikke bare oss som snakker om dette. http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...readid=17247813 Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Fra guru3D i dag. http://www.guru3d.com/article/gamereviews/137/ Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 her er også en artikkel om sm 3.0 i Far Cry, 6800 ultra oppnår bedre ytelse enn x800xt http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/07/02/5805267 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.ph...ghlight=#317917 Ikke for å rive opp gamle sår, men hvor er denne glimrende kvaliteten til Anandtech.. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 er det mulig for noen bilder av far cry. http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=322 Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hehe...Det står det er kødd da! Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) hehehe. så ikke det med små skrift gleder meg til mandag da far cry 1.2 Endret 3. juli 2004 av kirjogra Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Anandtech har rettet opp i tallene nå. UPDATE: It has recently come to our attention that our 4xAA/8xAF benchmark numbers for NVIDIA 6800 series cards were incorrect when this article was first published. The control panel was used to set the antialiasing level, which doesn't work with FarCry unless set specifically in the FarCry profile (which was not done here). We appologize for the error, and have updated our graphs and analysis accordingly.- http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2102 Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Så irriterende at de leder på basiclly annenhver bane Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 ' date='03/07/2004 : 19:18'] Så irriterende at de leder på basiclly annenhver bane Hehe, synes det er greit jeg, forrige genrasjon var ikke noe gøy, når ATi var mye bedre over hele linja. AtW Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 flere bilder av GeForce 6800 GT 1024x768 - 4XAA / 16 Aniso Shader Model 2.0 og shader model 3.0 http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm...cleid=550&cid=2 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 hehehe. så ikke det med små skriftgleder meg til mandag da far cry 1.2 hvor har du fått mandag fra? står ingen ting om det på hjemmesiden dems i hvertfall Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) må leite litt for det står på en forum sidet til far cry. jeg trur det var her. http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?a=tpc&s=...891&m=633108715 Endret 4. juli 2004 av kirjogra Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Det dere glemmer (de aller fleste i hvertfall) er at SM 3.0 ikke skal inneholde noen nye effekter i forhold til 2. PCGW utgave7- 04 side 90Takket være vertex shader 3.0 skal for eksempel fysikkbereginger overtas av grafikkortet - så langt har det vært prosessoren som har stått for det. Den nye pixel-shader versjonen 3.0 kommer dog ikke med noen nye effekter i forhold til versjon 2 fra Radeon X800 XT, 9800XT eller GeForce 5950 Ultra. Der imot blir grafikkbrikkens ytelse utnyttet meget effektivt. Så, ingen nye effekter. Det vil bare bli mulig å kjøre spillet med AA og AF på et høyere nivå enn tidligere. (Hvis det stemmer det PCGW sier da.) Så det er ingen grunn til å klage. Let us all be friends EDIT: Kan vise til Tom's Hardware i forhold til saken. Den viser ytelses økning med SM 3.0 og forbedret grafikk grunnet patchen. BTW: Når du, Stikk-kont@kten, Alt som kommer fra PCGW tror jeg vi tar litt med en klype salt, da jeg ikke er helt sikker på om de vet hva de prater om!, så nevner de selv at de ikke er hardware-eksperter, så det ligger nok noe i det du sier Endret 10. juli 2004 av dofferneo Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Dere som banner over at Ubisoft har latt seg bestikke fra nVidia... Tenk litt på ATI + Valve EDIT: Alt som kommer fra PCGW tror jeg vi tar litt med en klype salt, da jeg ikke er helt sikker på om de vet hva de prater om!: Kan nenve for eks "6800U trenger i motsetning til ATI's skjermkort to strømforsyninger..." "Det er uklart om Splinter Cell 3 kommer til og støttes av ATI skjermkort" (Lurer på hvem som betaler regningene der i gården...!) Endret 10. juli 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå