genesis Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Macfan, [GDI]Raptor, BrAtTeRn, Cizza og hele gjengen som ikke forstår seg på folk som whiner. For det første. Valve er ikke ATI bestikket. Valve har brukt veldig mye tid på å få Nvidia kortene til å fungere best mulig med HL2 grafikk motoren. Var det ikke fem ganger mer tid de brukte på optimalisert path enn vanlig? hvorfor skulle ikke 3Dc blitt brukt i hl2? det er ikke det samme. Hva skulle nvidia eiere gnålt for`? I hvertfall ikke for at utviklere muliggjør bruk av teknologien som er i skjermkortene. ATikort effektene kommer altså nå IKKE til å bli brukt. Det er all grunn til at de skal det. Der er forskjellen. Såklart er det surt at utviklerne ikke kommer til å implementere støtte for skjermkort, som btw er NYE, og som folk i disse tider anskaffer seg. Vi som har betalt for spillet, og kjøper ett ATi kort av nyere type har all grunn til å føle seg snytt. Folk hadde reagert også om kommende spill bevisst unngikk å bruke teknologi som nvidia stiller opp med. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Vel. Valve har mulighet for å bruke sm 3.0 i hl2. Men de kommer nok ikke til å gjøre det før ati kommer med et kort som støtter sm 3.0. Så jeg synes det blir litt feil å bare skylde på nvidia nå... Det som får meg forbannet er at det ATI og NV driver på med nå, absolutt ikke gagner oss brukere. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det som får meg forbannet er at det ATI og NV driver på med nå, absolutt ikke gagner oss brukere. Kloke ord ...... Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) å herregud....allså får å si det første her.. man kjøper ikke 6800Ultra fordi den har sin egen patch i et eneste spill som snart blir mindre å mindre spilt...et skjermkort i den eksklusive pris klassen skal ikke være spesielt til et kort som kom får en god stund siden! ATi er nøytrale og spiller seg ikke bort på monoplo brettet, å di trekke fornuftige trekk når det står om å dra grafikk markedet et steg lengre! Mens Nvidia må bestikke game developers får å komme seg på kronen, men det er bare på et spill da, men vis de skal fortsette med dette får komme til toppen på vært spill som kommer ut nå så vet jeg ikke hva jeg gjør. Endret 1. juli 2004 av Åsmund@ATi Lenke til kommentar
px Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Vel. Valve har mulighet for å bruke sm 3.0 i hl2. Men de kommer nok ikke til å gjøre det før ati kommer med et kort som støtter sm 3.0. Så jeg synes det blir litt feil å bare skylde på nvidia nå... Det som får meg forbannet er at det ATI og NV driver på med nå, absolutt ikke gagner oss brukere. Det som gjør meg forbannet er at Valve ikke har sluppet Halflife 2 ennå. GRRRR! Har veeeldig lyst på det nå... Så nettopp på demofilmene igjen, ble bare enda mer sur fordi jeg ikke kan spille det NÅ... ! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Mens Nvidia må bestikke game developers får å komme seg på kronen, men det er bare på et spill da, men vis de skal fortsette med dette får komme til toppen på vært spill som kommer ut nå så vet jeg ikke hva jeg gjør. hva kan DU gjøre utenom å ta ut frustrasjonen her ?????????? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det er ekstremt dumt pga mange ting, jeg kan ramse opp et fåtall.* Det er dumt at slike store selskap lar seg betale for å lage ekslusive SM3 paths og at det kjører på SM1.1 hvis ikke SM3 er å finne i kortet. ** Det er dumt fordi ATI X800 serien ikke har ShaderModel 3.0 og NVIDIA vet det veldig godt, men tar det til sin advantage og bruker det. *** Det er dumt fordi NVIDIA vet hva X800XT er godt for og vil derfor prøve å kappe av det ene beinet på det. **** Det er dumt fordi slikt skaper et "internt" monopol på spill og for å få utbytte av effektene i Far Cry så må du ha et 6800 basert kort. + Det eneste positive er at Far Cry begynner å ruste og få bryr seg, det er et dårlig spill gameplaymessig. Kunne ikke vært mer enig, bortsett fra disse 2 punktene: ** Det er dumt fordi ATI X800 serien ikke har ShaderModel 3.0 og NVIDIA vet det veldig godt, men tar det til sin advantage og bruker det. D et er jo en selvfølge at nVidia vil utnytte det eneste forspranget de har på ATi kortet, ved å prøve å gjøre SM 3.0 til en mye større deal enn det egentlig er. Markedsføringsavdelingen til nVidia skal faktisk ha ros for dette, de har gjort en fabelaktig jobb, uansett om mye rundt SM3.0 er løgn, så har offentligheten fått med seg at 6800 har SM3.0, mens X800 ikke har det. *** Det er dumt fordi NVIDIA vet hva X800XT er godt for og vil derfor prøve å kappe av det ene beinet på det. Selvfølgelig, angrep er det beste forsvar, og alle produsenter som konkurrerer om samme marked ville gjort det samme Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg skjønner meg ikke på dere! Dette ble jo visst fram på e3!! Far Cry med sm3.0 support. Og NÅ begynner dere å krangle om det. 1.2 patchen fikser faktisk mer enn å legge til sm 3.0 support (som ikke vil virke før service pack 2 kommer). ATI fans = Klager hvis nvidia får noe nytt. Nvidia fans = Nyter det de får og bryr seg ikke om ATI. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg skjønner meg ikke på dere! Dette ble jo visst fram på e3!!Far Cry med sm3.0 support. Og NÅ begynner dere å krangle om det. 1.2 patchen fikser faktisk mer enn å legge til sm 3.0 support (som ikke vil virke før service pack 2 kommer). ATI fans = Klager hvis nvidia får noe nytt. Nvidia fans = Nyter det de får og bryr seg ikke om ATI. Har aldri vært snakk om EKSKLUSIV SM3 support. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg vil tro det er en MYE større del av befolkningen som har kort med støtte for SM1.1 enn SM2.0. Å implentere SM2.0 var vel bare unødvendig(?) ekstra arbeid for utiklerene. Det er heller ingen grunn til å holde igjen på teknologien. SM2.0 hardware har vært ute på markedet siden R9700 som kom ut for snart 2 år siden. Jeg ler når jeg ser alle dere "ATi-guttene" syter og klager. Hadde det vært ATi som hadde gjort det samme så tviler jeg på at det hadde vært så mye klaging er! Men hvis det var ATi som hadde gjordt det så hadde du nok klaget stort. <- like tåpelig påstand. Har ikke programmert så mye med shadere selv, men etter hva jeg har forstått så er det endel arbeid å skrive om Shader Model 3 kode til Shader Model 2 kode. Kanskje de har nyttigere ting å drive med? Det er et nyttig arbeid å lage effekter som en veldig liten andel vil ha glede av, mens det ikke er nyttig å implentere de samme effektene i SM2.0 som en mye større andel brukere har støtte for? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Jeg skjønner meg ikke på dere! Dette ble jo visst fram på e3!!Far Cry med sm3.0 support. Det var aldri snakk om at disse effektene (bl.a offset maping) skulle bli implentert i retail versjonen og ifølge nVidia er det forsatt ikke det. Så ikke hopp til konklusjoner før 1.2 patchen er ute eller vi hører noe offisiellt fra Crytek. Endret 1. juli 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Makan til whining... Helt enig. Utrolig enkelte poster i denne tråden her! Bestikkelser, syting, hva er dette for noe? Det er ingen som gjør alt helt likt, og bra er det for oss forbukere. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 fatter ikkje at folk bryr seg så om 3dc, det er bare ein kompresjons algorimte som er meir tilpassa normal maps Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) å herregud....allså får å si det første her.. man kjøper ikke 6800Ultra fordi den har sin egen patch i et eneste spill som snart blir mindre å mindre spilt...et skjermkort i den eksklusive pris klassen skal ikke være spesielt til et kort som kom får en god stund siden! ATi er nøytrale og spiller seg ikke bort på monoplo brettet, å di trekke fornuftige trekk når det står om å dra grafikk markedet et steg lengre! Mens Nvidia må bestikke game developers får å komme seg på kronen, men det er bare på et spill da, men vis de skal fortsette med dette får komme til toppen på vært spill som kommer ut nå så vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg tror du trenger å få øya dine opp litt her. Navnet ditt vitner om at du er en ganske inbitt Ati-fanboy og det preger det helt idiotiske innleget du skrev. Nvidia kom etter Ati i dette gamet og Gforce serien var revlusjonerende på mange områder, takk og lov at Nvidia også er på markedet. Du blir ikke størst og best i verden viss du skal ta hensyn til alt og alle. Klart Nvidia prøver å kjøre sm 3.0 for det det er verdt! Skulle bare mangle. Ati er på ingen måte nøytrale, se bare på HL2...... Dog kan jeg si meg enig at å støtte bare shader model 3 og ikke 2 i det hele tatt er litt tragisk siden de ferreste sitter på 6800 kort. Nei, jeg tror verden kommer til å gå videre, selv etter dette! Endret 1. juli 2004 av Hardfredd Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Men hvis det var ATi som hadde gjordt det så hadde du nok klaget stort. Nei, hadde ikke det. Hvorfor? Jo fordi jeg verken har ATi eller nVidia. Og jeg spiller heller aldri noen av disse spillene. Jeg synes derrimot det er morro å se på dette forumet hvor en stor del av medlemmene har ATi kort og er ATi-fans. Hver gang det kommer noe eksklusivt til nVidia så er det den samme klagingen. Her kommer noe... ATi er nøytrale og spiller seg ikke bort på monoplo brettet, å di trekke fornuftige trekk når det står om å dra grafikk markedet et steg lengre!Mens Nvidia må bestikke game developers får å komme seg på kronen Det som skjer her er jo at det er NVIDIA som bestikker UbiSoft og gir de penger for at de skal lage ekslusive ting for 6800kortet Tviler jeg sterkt på da dette lukter NVIDIA i lomma til UbiSoft. Når det gjelder SM 3.0 som dere klager på. Innse det. SM 3.0 er en del av DirectX 9.0c som regnes som en industristandard. Det kommer til å komme i flere og flere spill. Det er lettere å skrive kode for SM 3.0 enn 2.0. Hva er da poenget med å skrive en patch for 2.0 når man heller kan ha en "fallback" til 1.1 som enda flere kort på markedet også støtter. Poenget mitt her er at det tar mye tid å skrive en egen patch for SM 2.0 Jeg ser ikke noe problem i dette. Det er akkuratt som at HL2 bruker 3Dc. nVidia brukere får det uten 3Dc, altså mister litt visuelle effekter. I FarCry og andre SM 3.0 spill støtter nVidia det på NV40 mens ATi sine R420 må "falle" tilbake på en SM 1.1 eller eventuelt en 2.0 patch. SM 3.0 har vært der hele tiden, det var ATi som valgte ikke å implementere det i R420, hvorfor vil bare bli spekulasjoner, de implementerte heller sine egene standarder som 3Dc, som iallefall noen spill kommer til å støtte. Så igjen, jeg ser ingen problemer med at Cytec lager en egen patch for SM 3.0 og lar hardware som ikke støtter 3.0 fortsatt kjøre på den gamle 1.1 patchen Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg er så enig raptor. Skulle ønske at man kunne holde en slik diskusjon objektiv men det er nok ikke mulig. Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Synes de kunne brukt Sm 2.0 på denne patchen og heller sluppet en patch for både Sm 3.0 og 3Dc senere jeg Hadde alle vært lykkelige med like bra grafikk Endret 1. juli 2004 av babbakaørn Lenke til kommentar
Shell Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Jeg ser ikke det helt store problemet her, det gjøres optimalisering for geforce 6800 kort i denne patchen, er det så ille? Det er vel ikke akkurat x800 kort som trenger den største optimaliseringen i første omgang? Nærmest bare MistaPi som spesifikt snakker om det egentlige problemet her, den nye effekten offset mapping (og HDR?) kan like godt kjøre på x800 som 6800 kort. NVIDIA ser ut til å ha godsnakket med crytek/ubi soft her. Synd for dere med x800 kort, men sånn er verden. Endret 1. juli 2004 av Shell Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det er ekstremt dumt pga mange ting, jeg kan ramse opp et fåtall.* Det er dumt at slike store selskap lar seg betale for å lage ekslusive SM3 paths og at det kjører på SM1.1 hvis ikke SM3 er å finne i kortet. ** Det er dumt fordi ATI X800 serien ikke har ShaderModel 3.0 og NVIDIA vet det veldig godt, men tar det til sin advantage og bruker det. *** Det er dumt fordi NVIDIA vet hva X800XT er godt for og vil derfor prøve å kappe av det ene beinet på det. **** Det er dumt fordi slikt skaper et "internt" monopol på spill og for å få utbytte av effektene i Far Cry så må du ha et 6800 basert kort. + Det eneste positive er at Far Cry begynner å ruste og få bryr seg, det er et dårlig spill gameplaymessig. Kunne ikke vært mer enig, bortsett fra disse 2 punktene: ** Det er dumt fordi ATI X800 serien ikke har ShaderModel 3.0 og NVIDIA vet det veldig godt, men tar det til sin advantage og bruker det. D et er jo en selvfølge at nVidia vil utnytte det eneste forspranget de har på ATi kortet, ved å prøve å gjøre SM 3.0 til en mye større deal enn det egentlig er. Markedsføringsavdelingen til nVidia skal faktisk ha ros for dette, de har gjort en fabelaktig jobb, uansett om mye rundt SM3.0 er løgn, så har offentligheten fått med seg at 6800 har SM3.0, mens X800 ikke har det. *** Det er dumt fordi NVIDIA vet hva X800XT er godt for og vil derfor prøve å kappe av det ene beinet på det. Selvfølgelig, angrep er det beste forsvar, og alle produsenter som konkurrerer om samme marked ville gjort det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå