Gå til innhold

1.2 patch farcry. Kun en oppgradering for 6800?


Anbefalte innlegg

Dette ble sagt under Nvidia developer conference i London på mandag-tirsdag som var.

 

Both VS3 and PS3 paths have been added to Fry Cry.

 

In general, gains from using Geometry Instancing usually between 0 and 10%, though up to 40% in worst (best!) case.

 

Devs wanted to use PS3 to loop through dynamic number of lights in a single pass but PS3 has limitations (in specs) which prevent this from being implementable. So use static branching for up to 4 lights per pass. This created more instructions than ps2 could handle so need ps3.

Thats it.. foruten:

 

HDR - Did not require PS3 but requires 16bit blending and filtering. Devs replaced 'hacks' ( glare/flare etc) with HDR. No AA when using HDR. on 6800U playable (40-50fps) @1024x768.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
** Det er dumt fordi ATI X800 serien ikke har ShaderModel 3.0 og NVIDIA vet det veldig godt, men tar det til sin advantage og bruker det.

 

He, så om jeg skjønner deg riktig så skal ikke spill utnytte seg av ny teknologi fordi en annen grafikkort-produsent (frivillig) ikke støtter den teknologien?

 

Nesten som om det sku bli forbudt for valve å benytte seg av 3dc

Lenke til kommentar
** Det er dumt fordi ATI X800 serien ikke har ShaderModel 3.0 og NVIDIA vet det veldig godt, men tar det til sin advantage og bruker det.

 

He, så om jeg skjønner deg riktig så skal ikke spill utnytte seg av ny teknologi fordi en annen grafikkort-produsent (frivillig) ikke støtter den teknologien?

 

Nesten som om det sku bli forbudt for valve å benytte seg av 3dc

Skjønner du det virkelig ikke? Shader Model 3.0 må gjerne implenteres i ALLE spill som kommer, men de må/burde legge med Shader Model 2.0 paths i spillet også, så det ikke automatisk spretter tilbake til Shader Model 1.1.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
He, så om jeg skjønner deg riktig så skal ikke spill utnytte seg av ny teknologi fordi en annen grafikkort-produsent (frivillig) ikke støtter den teknologien?

Det er snakk om å unnlate å ha fallback til en eldre teknologi pga press fra nVidia.

 

Nesten som om det sku bli forbudt for valve å benytte seg av 3dc

Nei, sammenligningen er at det skulle bli forbudt for Valve å ikke bruke normal maps overhodet for kort som ikke støtter 3Dc.

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic det jeg skriver nå men kanskje noe og enhver av oss sitter og tenker på.

 

Sitter selv med HISx800PRO. men hadde bestemt meg for å selge det med engang XT versjonen av ATI kom ut eller Nvidia 6800 ULTRA.

Men sitter fortsatt på gjerdet og venter på å få høre hvem av de to som kommer til å trekke det lengste strået.

Denne gangen synes jeg det er meget vansklig for å bestemme seg for hvilket kort jeg skal ha.

ATI har den ene fordelen med 3dc og Nvidia sitter med sm3.0.

Det eneste vi kan gjøre trur jeg er å vente på flere tester når kortene har kommet ordentlig ut istedet for å sitte lure.

Ting kan fort gå den ene veien som den kan gå den andre veien.

Uansett så trur jeg begge kortene vil vise seg og være et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Hmm, dette var nyheter for meg.

 

Men bare så jeg har det klart for meg, du må ikke ha SM3 for å kunne ha disse effektene, (som displacement mapping) sant? Anntar at de bare ikke ville bruke tid på å lage dette både i SM3 og SM2 i dette tilfelel (eller ble presset til det ect.)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hmm, dette var nyheter for meg.

 

Men bare så jeg har det klart for meg, du må ikke ha SM3 for å kunne ha disse effektene, (som displacement mapping) sant? Anntar at de bare ikke ville bruke tid på å lage dette både i SM3 og SM2 i dette tilfelel (eller ble presset til det ect.)

 

-Stigma

Selvsagt må du ikke det. Det er bare at de har valgt å kun lage det for Shader Model 3 og valgt å ikke bruke SM2.0+ paths.

Lenke til kommentar
Så la oss skrive en liten mail til crytech å be de lage det også i 3DC eller SM2.0+.

Eller så er det bevist at de er kjøpt og betalt av xxxxx :p

Det er bare å gå inn i UbiSoft forumet og si ifra. Tviler på at det hjelper med mindre du har noen millioner på lur.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så ille. Optimalisering kommer nok til å være fremtiden innen ytelse.

 

HL2 er jo "bestikket" av ATI. Ser ikke noe problem med det. Verden er ikke firkantet.

 

Det er helt latterlig flere på dette forumet som krittiserer de som har den største markedsandelen. De sier de utnytter derres posisjon i markedet, og at de har monopol. Mens dere så legger ut om hvordan verden hadde vært så mye bedre om yndligs produsenten hadde hatt monopol. Dere er hysteriske. Tenk på dette fra en annen vinkel Far Cry på 6800 kort blir bedre.

Lenke til kommentar
får ringe til tv2 hjelper deg.he he he

 

ja du sier noe, si at vi blir snytt for effekter på Far Cry.

 

Men seriøst kan ikke noen starte en ny poll om dette i forumet til Far Cry så kan vi andre henge oss etter?

Jeg er ikke så flink til å skrive så mye engelsk så 50% av det kommer til å bli ordfeil :whistle:

 

Men kan en skrive det så henger jeg meg etter med en gang.

Bare si ifra her hvis noen gjør det.

Skulle vært morsomt egentlig om det er noen av Crytech svarte oss på det ;)

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Mener dere at UbiSoft burde laget støtte for både SM1.1, SM2.0 OG SM3.0?

 

Jeg vil tro det er en MYE større del av befolkningen som har kort med støtte for SM1.1 enn SM2.0. Å implentere SM2.0 var vel bare unødvendig(?) ekstra arbeid for utiklerene. Det er heller ingen grunn til å holde igjen på teknologien.

 

At ATI heller har valgt å implementere SM2.0+ og 3DC er ATI sin avgjørelse.

 

- Zigma

Lenke til kommentar

Skjønner ikke det her jeg!

 

Tvert at det kommer en oppgradering som kun gir pluss for en produsent, så blir det gnål.

Og det kommer antagelser om bestikkelser o.l i samme slengen fra de med den andre produsentens skjermkort.

 

Hva om Ubi bare implementerer det for at folk får se mulighetene SM3.0 gir, hvilket grafikkort folk kjøper er jo opp til de selv.

 

Lurer på om at det blir det samme gnålet hvis ett eller annet spill som ikke har støtte for hverken SM3.0 eller 3DC plutselig får støtte for 3DC i en patch og ikke SM3.0?

 

Da kommer alle dere som ikke liker denne patchen pga SM3.0 implementeringen kommer til å lure på hvorfor vi med nVidia kort gnåler når et spill får 3DC støtte.

 

Sånn er det bare!

Lev med det.

 

Edit: Om dere lurer, så har jeg 9600pro, så jeg får ingen fordeler av dette jeg heller.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Tviler jeg sterkt på da dette lukter NVIDIA i lomma til UbiSoft.

Akkuratt som det lukter ATi av Half-Life 2 mener du... :no:

 

Jeg ler når jeg ser alle dere "ATi-guttene" syter og klager. Hadde det vært ATi som hadde gjort det samme så tviler jeg på at det hadde vært så mye klaging er!

 

Har ikke programmert så mye med shadere selv, men etter hva jeg har forstått så er det endel arbeid å skrive om Shader Model 3 kode til Shader Model 2 kode. Kanskje de har nyttigere ting å drive med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...