Gå til innhold

1.2 patch farcry. Kun en oppgradering for 6800?


Anbefalte innlegg

Hva er dette for noe piss? :

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33767223    Apparently a reliable source states the X800 series will not be able to reproduce the new visual effects (v. displacement mapping) in the Far Cry 1.2 patch. A Shader Model 3.0 card like the 6800 series is required for these effects.    "Well people, it appears we will not be seeing virtual displacement, or offset, or any other new shaders the upcoming Far Cry patch will bring to the table. I've been talking to my press sources in Crytek/Ubi and a SM 3.0 compliant card is an absolute requirement to see any of the new eye candy"    This somewhat jives with the below statement from Crytek, that implies that SM3.0 adds new effects:  http://www.farcry.ubi.com/    "In addition to the improvements mentioned in the updated changelog, the 1.2 patch will enable much-anticipated Shader Model 3.0 support for NVIDIA's new GeForce 6-series cards. Leveraging Microsoft's DirectX 9.0c, SM 3.0 support will enable gamers with supported hardware to achieve unprecedented levels of realism in their Far Cry experience."    Will be interesting to see what happens when the 1.2 patch hits soon.

Tatt her fra.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nice:)

 

Ny PC på meg i Oktober, gleder meg til og kose på alle disse effektene:)

Nice? Hva tenker du med når du sier nice til noe slikt? :nei:

 

Det som skjer her er jo at det er NVIDIA som bestikker UbiSoft og gir de penger for at de skal lage ekslusive ting for 6800kortet.

Lenke til kommentar
Og hvorfor er det dumt?

Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre.

Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har.

Det er ekstremt dumt pga mange ting, jeg kan ramse opp et fåtall.

 

* Det er dumt at slike store selskap lar seg betale for å lage ekslusive SM3 paths og at det kjører på SM1.1 hvis ikke SM3 er å finne i kortet.

 

** Det er dumt fordi ATI X800 serien ikke har ShaderModel 3.0 og NVIDIA vet det veldig godt, men tar det til sin advantage og bruker det.

 

*** Det er dumt fordi NVIDIA vet hva X800XT er godt for og vil derfor prøve å kappe av det ene beinet på det.

 

**** Det er dumt fordi slikt skaper et "internt" monopol på spill og for å få utbytte av effektene i Far Cry så må du ha et 6800 basert kort.

 

+ Det eneste positive er at Far Cry begynner å ruste og få bryr seg, det er et dårlig spill gameplaymessig.

Lenke til kommentar
Og hvorfor er det dumt?

Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre.

Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har.

x800 kort har ikke shader model 2.0 de bruker 3dc :yes: . Så d er veldig dårligt av nvidia og ubisoft :thumbdown:

 

Nvidia begynner å gjøre det samme som microsoft :ermm:

monopol= :thumbdown:

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Og hvorfor er det dumt?

Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre.

Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har.

x800 kort har ikke shader model 2.0 de bruker 3dc :yes: . Så d er veldig dårligt av nvidia og ubisoft :thumbdown:

X800-serien har Shader Model 2.0+ og benytter seg av 3Dc. Det er SM 3.0 det ikke har, altså Pixel Shader 3.0 og Vertex Shader 3.0.

Lenke til kommentar
Og hvorfor er det dumt?

Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre.

Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har.

x800 kort har ikke shader model 2.0 de bruker 3dc :yes: . Så d er veldig dårligt av nvidia og ubisoft :thumbdown:

 

Nvidia begynner å gjøre det samme som microsoft :ermm:

monopol= :thumbdown:

Så du mener de burde bruke den SMC2.0 også 3dc istedenfor SMC3.0 ?

Når du kjøper et kort, så tar du et valg.

 

Dette valget vil bli reflektert på de spillene du kjøper, fordi noen har har støtte for ditt og noen har støtte for datt.

 

Det er bare til å leve med det ;)

Lenke til kommentar
Tja, hvis det ikke er slik at SM3.0 er mye lettere å jobbe med.

Det er nok ting som er lettere å lage med SM3.0 enn med 2.0, men de kunne gjort det samme for 2.0 brukerene, de vet godt at det er EKSTREMT mange som har anskaffet seg X800-baserte kort.

Lenke til kommentar

hadde det ikke vært for at disse kortene hadde kostet så mye så kunne man kjøpt et fra ATI og et fra NVIDIA ;)

 

Da hadde man vært sikker på at man får best mulig eyecandy i alle spill

 

Edit: hadde kanskje blitt driverproblemer ;)

Endret av morgus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...