Vo0do0 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Hva er dette for noe piss? : http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33767223 Apparently a reliable source states the X800 series will not be able to reproduce the new visual effects (v. displacement mapping) in the Far Cry 1.2 patch. A Shader Model 3.0 card like the 6800 series is required for these effects. "Well people, it appears we will not be seeing virtual displacement, or offset, or any other new shaders the upcoming Far Cry patch will bring to the table. I've been talking to my press sources in Crytek/Ubi and a SM 3.0 compliant card is an absolute requirement to see any of the new eye candy" This somewhat jives with the below statement from Crytek, that implies that SM3.0 adds new effects: http://www.farcry.ubi.com/ "In addition to the improvements mentioned in the updated changelog, the 1.2 patch will enable much-anticipated Shader Model 3.0 support for NVIDIA's new GeForce 6-series cards. Leveraging Microsoft's DirectX 9.0c, SM 3.0 support will enable gamers with supported hardware to achieve unprecedented levels of realism in their Far Cry experience." Will be interesting to see what happens when the 1.2 patch hits soon. Tatt her fra. Endret 1. juli 2004 av Vo0do0 Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Det var jo nettopp det vi diskuterte her i en annen, forbanna idioti av verste slag. Forstår ikke hva de tenker med, men det er nok NVIDIA som har sørget for det. Endret 1. juli 2004 av VeXx Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Nice:) Ny PC på meg i Oktober, gleder meg til og kose på alle disse effektene:) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Nice:) Ny PC på meg i Oktober, gleder meg til og kose på alle disse effektene:) Nice? Hva tenker du med når du sier nice til noe slikt? Det som skjer her er jo at det er NVIDIA som bestikker UbiSoft og gir de penger for at de skal lage ekslusive ting for 6800kortet. Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Og hvorfor er det dumt? Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre. Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Og hvorfor er det dumt?Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre. Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har. Det er ekstremt dumt pga mange ting, jeg kan ramse opp et fåtall. * Det er dumt at slike store selskap lar seg betale for å lage ekslusive SM3 paths og at det kjører på SM1.1 hvis ikke SM3 er å finne i kortet. ** Det er dumt fordi ATI X800 serien ikke har ShaderModel 3.0 og NVIDIA vet det veldig godt, men tar det til sin advantage og bruker det. *** Det er dumt fordi NVIDIA vet hva X800XT er godt for og vil derfor prøve å kappe av det ene beinet på det. **** Det er dumt fordi slikt skaper et "internt" monopol på spill og for å få utbytte av effektene i Far Cry så må du ha et 6800 basert kort. + Det eneste positive er at Far Cry begynner å ruste og få bryr seg, det er et dårlig spill gameplaymessig. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Og hvorfor er det dumt?Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre. Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har. x800 kort har ikke shader model 2.0 de bruker 3dc . Så d er veldig dårligt av nvidia og ubisoft Nvidia begynner å gjøre det samme som microsoft monopol= Endret 1. juli 2004 av camxer Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Og hvorfor er det dumt?Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre. Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har. x800 kort har ikke shader model 2.0 de bruker 3dc . Så d er veldig dårligt av nvidia og ubisoft X800-serien har Shader Model 2.0+ og benytter seg av 3Dc. Det er SM 3.0 det ikke har, altså Pixel Shader 3.0 og Vertex Shader 3.0. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) hvem bryr seg, er fint nok som det er Endret 1. juli 2004 av Omnikron Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 hvem bryr seg, er fint nok som det er Akkuratt, og uansett hva de måtte implentere med SM3.0 i FarCry kunne de laget med SM2.0+. De valgte ikke å gjøre dette fordi de fikk betalt for det. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 kanskje 1.3 patchen får støtte for 3Dc Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 kanskje 1.3 patchen får støtte for 3Dc Det hjelper jo lite når detaljer i spillet kommer til å benytte SM1.1 Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Tja, hvis det ikke er slik at SM3.0 er mye lettere å jobbe med. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 aarrrgggg jeg har sendt tilbake 6800gt i dag. Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Og hvorfor er det dumt?Dere som valgte å kjøpe kort med v2.0 har bare dere selv til å takke, ingen andre. Så ikke kjeft på en som vil kjøpe et litt mer fremtidsrettet kort en det du/dere event. har. x800 kort har ikke shader model 2.0 de bruker 3dc . Så d er veldig dårligt av nvidia og ubisoft Nvidia begynner å gjøre det samme som microsoft monopol= Så du mener de burde bruke den SMC2.0 også 3dc istedenfor SMC3.0 ? Når du kjøper et kort, så tar du et valg. Dette valget vil bli reflektert på de spillene du kjøper, fordi noen har har støtte for ditt og noen har støtte for datt. Det er bare til å leve med det Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Tja, hvis det ikke er slik at SM3.0 er mye lettere å jobbe med. Det er nok ting som er lettere å lage med SM3.0 enn med 2.0, men de kunne gjort det samme for 2.0 brukerene, de vet godt at det er EKSTREMT mange som har anskaffet seg X800-baserte kort. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det hjelper jo lite når detaljer i spillet kommer til å benytte SM1.1 jeg tenkte bare at 1.3 patchen f.eks kanskje får støtte for det ATI har av shadere og 3Dc osv. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 og UBIsoft/Crytec lar seg bestikke (6) hadde aldri lagt penger inn til disse hadde jeg bare visst...... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 jeg tenkte bare at 1.3 patchen f.eks kanskje får støtte for det ATI har av shadere og 3Dc osv. Tviler jeg sterkt på da dette lukter NVIDIA i lomma til UbiSoft. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) hadde det ikke vært for at disse kortene hadde kostet så mye så kunne man kjøpt et fra ATI og et fra NVIDIA Da hadde man vært sikker på at man får best mulig eyecandy i alle spill Edit: hadde kanskje blitt driverproblemer Endret 1. juli 2004 av morgus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå