Gå til innhold

G556E + TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskinen har tv-utgang, svhs. Da trenger du bare en kabel, f.eks. denne fra biltema. Dersom tv'en ikke har video-inngang, trenger du en scart-overgang; også fra biltema.

Det skal legges til at jeg ikke er 100% sikker, men tror det var slik jeg gjorde for en stund tilbake... :innocent:

Edit: en liten skrivefeil..

Endret av EirikO
Lenke til kommentar

NB: Hvis TV'n ikke har støtte for S-video / S-VHS, vil det IKKE fungere å koble maskinen til TV'n med en scart-overgang. Et S-video-videosignal er og blir et s-video-videosignal, uansett hva slags kontakt du kobler det til.

Resultatet blir at du kun får et svart/hvitt bilde på TV'n ...

Lenke til kommentar
NB: Hvis TV'n ikke har støtte for S-video / S-VHS, vil det IKKE fungere å koble maskinen til TV'n med en scart-overgang. Et S-video-videosignal er og blir et s-video-videosignal, uansett hva slags kontakt du kobler det til.

hehe, det har jeg erfart...

Lenke til kommentar

Ja, ufo har rett. Først og fremst trenger du en TV som er S-VHS kompitabel. Deretter trenger du følgende fra komplett (eller annen leverandør):

S-video Kabel Han/ Han

Dersom du vil ha lyd på TV'n, et stereoanlegg (eller DVD-reciever) med AUX:

KA Minijack han - 2x Phono han

Og dersom du vil ha mulighet for å ha PCn andre steder enn på gulvet ved TV'n når den er koblet til:

KA 2x phono skjøtekabel

Håper dette hjalp, lykke til!

Lenke til kommentar

funka for meg...

Lenke til kommentar

Jeg bruker tv'n min til å se på film fra pc'n (Har ikke dvd spiller på rommet, og gidder ikke å ta ps2'en til broren min hver gang...), den er fra tidlig '90 tallet men jeg får fremdeles brukt s-video --> rgb uten problemer. Jeg tviler på at det er så mange tv'er i dag som du ikke får brukt s-video på. Det med at du får svart/hvitt bilde kan også ha noe med instillingene å gjøre, har en venn som kjøpte seg en ny tv i fjor som hadde egen s-video ingang. Han fikk bare svart/hvitt og vi brukte en god del timer på å finne ut hvordan vi skulle fikse det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...