Gå til innhold

Eksisterer JEM555 i Usa?

Raijin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du får kjøpt den både i USA og i Norge. Fet gitar forresten ;) Jeg vil nok tro at den er lettere å få tak i USA enn i Norge for å si det sånn (ikke at jeg tror det er noe problem å få tak i den i Norge, men).

Skal du forresten til USA, eller har du planer om å bestille?

Lenke til kommentar

Så den her i Norge, og bestemte meg for at DEN skulle jeg ha. Av erfaring så ve jeg at gitarer er MYE billigere der orte enn her. EKS: Den dyreste JEM modellen koster 12 500 kr der, mens den koster 30 000kr her. Så ikke den gitaren i noen webshoper, og heller ikke på Ibanez USA sine hjemmesider, så begynte å lure. Noen som vet prisen på gitaren i Usa? her koster den rundt 15 k.... Hadde forresten tenkt å bestille, men en venn av meg skal bort dit, så han skal kjøpe til meg.

Er det forresten noen som har peiling på toll og moms her? Hører at man ikke får med seg en såpass dyr gitar ut fra Usa... :thumbdown: Skal visst være en max grense på 5k der. Og får man gitaren med inn i Norge? Hvis gitaren skulle gjøre det slik at den totale verdien som en person har med seg overstiger 5k, må man da betale en avgift for den totale verdier eller bare for gitaren? Noen har også sagt at instrumenter og datautstyr er toll fritt. Men man må betale moms på de tingene. Blir man tatt i tollen, så er det vel bare instrumentet man betaler moms på`? Hvis det er det som overstiger verdien som er lov å ha med seg inn i landet?

Har aldri handlet fra Usa før...

PS: Det er handy med håndtak ;)

EDIT: Noen som har en link til en webshop i Usa som har den gitaren? ;)

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Jeg har et tips til deg ang. toll:

Kjøp deg gitarkoffert som passer til gitaren du skal ha i USA her i Norge, ta med deg kofferten til USA, kjøp gitaren og legg den oppi kofferten, og reis hjem. Dermed slipper du å betale toll.

Broren min er gitarist, så har lært noen triks :D

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar

Jeg ville latt være å gå for JEM555. Den har et SVÆRT frynsete rykte bla. oss entusiaster.

Var jeg deg ville jeg sjekket ut noe brukt fra USA. Sjekk www.jemsite.com forumet, og www.ibanezrules.com. Kan finne mye bra brukt der.

Selv sitter jeg på JEM7VWH gitaren til 30k, MEN kjøpte dne brukt til 12000 ;-)

Lenke til kommentar

Anbefaler ikke JEM555 i det hele tat jeg.

Gå heller for en brukt RG gitar. Går for å være mye mer for pengene, også kan du heller spare å kjøpe skikkelig JEM seinere.

Men det er jo ditt valg tilslutt :yes:

Lenke til kommentar

Jepp. JEM333 er en billig møkkagitar som vanærer hele JEM navnet. Er kun tilsalgs i visse Asiatiske land for å bekjempe piratkopiering.

At du ikke finner 555 er kanskje en liten beskjed til deg :p "Kjøp Rg istedet, kjøp RG istedet "

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 2550ex og 2570ex vet jeg faktisk ikke. Ser ut som om det bare er forskjell på innleggene i halsen. Men du kan jo spørre gutte på jemsite.com.

Vet forøvrig at det ligger en brukt til 5000,- på www.musikkweb.no. Kanskje det er noe for deg?

Lenke til kommentar

Rent utifra spesifikasjonene har jo RGene bedre hardware. Edge Pro tremoloen er en bedre tremolo en 555's Edge Pro 2 (ikke la 2 tallet lure deg). Om RGen i er mye bedre enn JEMen kan jeg ikke uttale meg om, men jeg kan si så mye osm at RGen gir deg mer i forhold til pris/ytelse. JEM555 er en fin gitar, men mektig overpriset.

Lenke til kommentar

Hvis det virkelig er en skikkelig JEM du vil ha, så er svaret ja.

Men vet du hva, registrer deg på www.Gitarnorge.com

Det er et bra forum hvor du kan få litt flere syn på saken din. Er selv aktivt medlem.

Alltid fint å få høre andre sine meninger om saker og ting ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...