tilstad Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 HVa er dette? Jeg har Norton antivirus, med alle oppdateringene, alle oppdateringene fra windows update. Jeg forsøkte Adaware, og den fant noen filer som ble slettet, men problemet kom tilbake samme kvelden og det den fjerner, hindrer den ihvertfall ikke å komme tilbake. Startsiden starter alltid på en side som heter "about : blank" Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mer, forsøkte den online virus scannen til Trend hos ITpro, men da bare krasjet explorer, selv ved gjentatte forsøk. Jeg har defragmentert uten at det hjalp noe på hastigheten. Men av en eller annen grunn bruker maskinen enormt med diskminne, sidevekslet, mellom 500 og 1000Mb i tillegg til de 256mb som er installert. Så man kan trygt si at ting går tregt ja :-/ . Men nå trenger jeg maskinen til noe sommerjobbing og dette er jo egentlig en katastrofe. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
DemoNsouL Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Du kan prøve Spybot S&D som er et annet program ala Ad-Aware. Du kan også trykke CTRL+ALT+DEL og sjekke hvilke prossesser som kjører, og sjekke hvem som bruker opp all minne/cpu. Kanskje det er prossesser du ikke trenger som stjeler all ytelsen. Spybot: http://www.safer-networking.org/index.php?page=download Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Ja nå har jeg scannet med symantek, Panda antivirus, spybot, noadware, coffeeSpy, Pestcontrol,Norton antivirus, Adaware, keypatrol, Kaspersky,+ en 4-5 andre som fant virus men ikke fjernet de utan at man betalte. Hostsfilen er i orden. Den "about : blank" siden hadde egentlig en URL, men den var skjult, den kom frem om man klikket en link og deretter back. Ser ut til at jeg har klart å fjerne highjackingen ihvertfall nå da, viker som det er litt bedre fart her også, men alle de programmene fant bare 1 eneste infisert fil i 'midlertidige internettfiler', et eller annet "...byte.." husker ikke hva den het, ellers fant de bare noen gamle mail med virus som jeg ikke åpnet noengang. Jeg har sjekket alle prosessene som kjører, men ingen ser ut til å bruke veldig mye munne, så det er en gåte hvorfor den trenger å sideveksle så mye.. :-/ Blir spennende å se om det varer ut kvelden nå da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå