Gå til innhold

Vannkjølt aluminiumskasse -En kjellermod.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, dere ser rett, det er en ganske fæl knekk der nede ved pumpa. Skal sørge for å fortøye slagen i en forsvarlig posisjon før jeg begynner å bruke PC'en. Microplex slangene er fælt stae og det skaper problemer ved niplene hvor slangen er svak pga 'strekken' for å gape over dem..

Lenke til kommentar

Toft prosjekt :thumbup:

Eksempel på mod av psu finner du her. av White_Tiger

Mulig du kan gjøre noe tilsvarende.....(eh,..nesten) :whistle:

Har du ikke plass til brenneren din over pumpa?

Eller sett maskina i netverk, og bruk ekstern brenner :D

(ser at the_real_Sp33D har bedre plass i sin Alpha M vaffal)

Lenke til kommentar

Huff, tenkte jeg skulle presentere en stor og saftig update i dag, men jeg fikk ikke tak i de delene jeg trengte så neste update får vente til etter helga. Den gode nyheten er at jeg faktisk fikk plass til PSU'en inni kabinettet!

33.jpg

Men plass til noen optiske enheter er det dårlig med.. :/

Lenke til kommentar
Edit: Slo meg: er ikke dette casemod?

nope dette er en worklog fordi han har vist fremgangsmåten sin ;)

Dette ble som sagt sykt pent... men angående det med optiske lesere, så kan du jo eventuelt lage en åpening under pumpa... eller noe som hadde vært temmelig qlt (men kanskje litt dumt) å sette den på toppen av kabinettet (en slide.. du skjønner hva jeg mener.. en sånn der du ikke trenger å åpne skuffen men bare "slider" CDen/DVDen rett inn) men dette er kanskje ikke så smart pga at det kan komme støv nedo så da kan du lage en løsning der du legger noe over når denne ikke er i bruk ;)

Edit: kom på noe som kanskje kunne gjort fronten enda bedre.. hvis du hadde fjærnet skrivta på det feste til vanntanken, der det står AQUA-et-eller-annet. dette ville ha skapt en mer helhet på hele fronten ;)

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

::Miniupdate::

Hei igjen dere, tenkte bare å komme med en liten statusrapport før jeg treffer senga. Det som er gjort siden sist er at føttene er ferdige, de er lagd av et plastrør som jeg kuttet opp i ca 4cm lange biter, satte plexi-lokk på og skrudde fast til kabinettets underside. Kommer med bilder av disse senere når lysforholdene tillater det. Jeg har også sett meg nødt til å utføre den berømte eheim-modden, noe som forøvrig funket helt etter planen.

Vannkjølingen er oppe og surrer, stillheten er til å gråte av! Kun to vifter som snurrer inni PC'en nå -Mist F\S PSU og en Papst 120mm til radiatoren.

p-01.jpg

p-03.jpg

Temperaturene er som følger:

Surfe og MP3-Idle modus: 41 c

Full load: 45 c

(Temp avlest fra HK'ets egene termometre)

Skal omsider montere eget termometer med avlesning fra LCD (Bare en sånn bitteliten LCD med plass til 3-4 siffre, ikke plass til no' hammar.no greier) Dette med èn vifte på radiator og åpent kabinett.

Snart kommer sleeving av kabler, har tenkt å gjøre dette _grundig_ siden kabelrot er den verste form for rot!

BTW: Om det skulle være noen tvil: Superlim (Loctite) er livsfarlig! Greide å lime sammen pekefingeren og tommelen i dag! Brukte to timer på å fjerne mesteparten av limet, bare for å finne ut at sølet hadde spredd seg og limt fast ei mutter til bunnen av kabinettet og et skrujern til arbeidsbenken!

Endret av Rolfus
Lenke til kommentar

Veldig bra, godt jobba!

Ettpar ting du kanskje kan gjøre er å legge et lag klarlakk (Coating) på kassen, det skjuler småriper og beskytter litt.

Du kan lage plexiplate til fronten, skjuler også riper og det får litt mere profft look. Kan jo bare bruke 3mm plate å sage ut hull der du har vanntanken og sånnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...