Gå til innhold

Vannkjølt aluminiumskasse -En kjellermod.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

::Tullball::

En liten bildemix av ting og tang som ikke akkurat har noe med selve fremgangen av prosjektet å gjøre, men som er morro lell' :p

Vurderte seriøst å bytte ut Ehem pumpa.. Men fant ikke plass til alternativet i kabinettet.. Kanskje en annen gang:

t-pumpe.jpg

Man blir fort småsugen på snop når man modder, det blir iallefall jeg:

t-snop.jpg

Demonterte bordvifta her og festet vifta på selve dremelen, du skulle HØRT bråket den lagde på 30.000 rpm!

t-vifte.jpgt-viftefart.jpg

Ser dere skujernet under? For to dager siden slipte jeg det på dremelen slik at skrujernet ble farlig skarpt, gjorde det for å kunne bruke det på mindre skruer. Og TROR du ikke jeg greide å kjøre det inn i hånda mi i dag!?

t-stab.jpg

Her er en PIII CPU før og etter hammer og sag:

t-p3.jpgt-p32.jpg

:innocent:

Lenke til kommentar

*pirkemodus*

den bordvifte kan umulig ha gått så fort. nr1 pga at rpm'en på dremelen er målt under 0 motstand og nr2 den vifte lager STOR motstand..

*/pirkemodus*

og til slutt MÅ jeg bare si at det er et faen så rått kabiss du har laget til nå :w00t:

stå på!

Lenke til kommentar

Den fronten ble seriøst RÅ!! :thumbup:

Visst du vil ha speil-effekt anbefaler jeg deg å lese denne artikkelen

Tror den ville passet bra inn på kabinettet ditt :yes:

Ellers må jeg bare si at det var en veldig bra worklog, med framgang og brae bilder, en av de beste jeg har sett hittil.. Keep up the good work...

Lenke til kommentar

Mixel: Regner med du tenker på tanken? (pardon the pun) Den heter aquatube, og sammen med riktig brakett kan du feste tanken på alle rette flater du er villige til å skjære litt i.

Diablito2k: Du er en kverulant av de store.. Men jeg kan se at du mener det godt. Takker for tilbakemeldingene dine!

razer: Takk for linken, den polishen var jo så bra at den sikkert er ulovlig i Norge! Har faktisk prøvd å bruke både rubbing-pasta og Autosol, men jeg tror ikke jeg har det rette utstyret for å få det jevnt og fint, skulle kjøpt en sånn poleringshatt som de har på Europris.

FORD..NOZ: Kabinettet er som Lautsprecher påpeker (pardon the pun) et Fujitsu Siemens kabinett av den typen Elkjøp solgte for noen år tilbake da Quake 3 var fersk i hyllene. -Noe som også var grunnen til at jeg kjøpte meg et Geforce 2 GTS til 2500kr noen uker senere. Those were the days.

Lenke til kommentar
Den fronten ble seriøst RÅ!! :thumbup:

Visst du vil ha speil-effekt anbefaler jeg deg å lese denne artikkelen

Tror den ville passet bra inn på kabinettet ditt :yes:

Ellers må jeg bare si at det var en veldig bra worklog, med framgang og brae bilder, en av de beste jeg har sett hittil.. Keep up the good work...

Den Shuttle saken du linker til ble bare P-I-M-P :love:

Nice work btw. Rolfus. Tenkte på den PSU'en din. Det må da være igjen NOE luft igjen inni kabbinettet. Ta av dekselet på PSU'en og skru innmaten fast der det er igjen plass. Stripse går også ann :thumbup:

Lenke til kommentar
..mye av sjarmen med kreativt arbeide er vel at ting ikke kan\skal gå på skinner gjennom hele prosessen..

Jeg er så enig så enig! (kanskje fordi jeg kjenner meg igjen svært godt).

Jeg tror at jeg ville ha lakkert den overflaten med et tynnt lag med klarlakk. Det vil hindre endel småriper og bevare den blank.

Du har fått en flott maskin!

Det er kanskje en fordel å få plass til psu inne i maskinen. Kan du ta et bilde rett fra siden slik at vi får se hvor mye plass du egentlig har i maskinen?

Lenke til kommentar
Det er kanskje en fordel å få plass til psu inne i maskinen. Kan du ta et bilde rett fra siden slik at vi får se hvor mye plass du egentlig har i maskinen?

Som sagt så gjort:

psu01.jpgpsu02.jpg

Jeg har en liten sjanse til å sette PSU der som den gamle stod, men det krever at jeg lager lengre slanger til CPU blokka, noe som er et slit i og med at systemet må tømmes først.

Legg forresten merke til HD-holderen min, den holder 2x 120g og 1x 160gb WD-disker og hele greia er skrudd fast i "taket" av kabinettet, noe utradisjonelt men så var det vel ikke vitsen å være uorginal heller, da.. Her er et bedre bilde av den:

32.jpg

Heh, mangler bare propell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...