Gå til innhold

AVI til Mpeg4

Anbefalte innlegg

Har en IBM DVD brenner med nero 6.3.1.15 skal brenne noen avi filer til mpeg4 men den nekter å konvertere filene, når jeg brenner avi til VCD eller SVCD har jeg ikke noe problemer da konverterer den filene. Noen som har en mulig løsning på problemet :hmm: Hadde sat veldig stor pris på det :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VCD og SVCD er IKKE mpeg4. VCD = mpeg, SVCD = mpeg2 (som oftest i allefall).

.avi er bare et filendelse, så og si. De aller fleste mpeg4-filmene i dag er .avi, da det som brukes oftest er xvid og divx,

Annet mpeg4 er rm9, 3ivx og Windows Media9.

:dontgetit::dontgetit:

Har du lest teksten min :ermm: ... jeg vet klart og tydelig at VCD og SVCD ikke er mpeg4(DVD) ... DivX og Xvid er kun to måter å code avi på ... problemet mitt er at Nero ikke gjør det den skal og pleier å gjøre konvertere filene til mpeg4

Altså hvis du misforsto så mente jeg i den første teksten at når jeg brente avi filer på CD'er (VCD og SVCD) så fungerer det, men når jeg skal brenne DVD'er (mpeg4) så fungerer det ikke i Nero. Trodde ikke det var så vanskelig å forstå hva jeg skrev jeg :no:

avi og mpeg4 har ingen ting å gjøre med hverandre det er ulike format, det mest brukte til mpeg4 er DV-kasseter (det du har i de fleste digitale video kamerar) :hrm: og ikke avi ... :nei:

Endret av BlueMoon
Lenke til kommentar
Hvis du skal brenne en avi-fil som DVD med Nero trenger du:

-Nero Vision Express

-MPEG4-plugin til Nero

-Masse tid ;)

Vet du hvor jeg kan få de :w00t::dribble::love:

(Bruker Nero 6.1.3.15 Enterprise ED, tittet litt runt men fant dem ikke :whistle: )

Endret av BlueMoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...