Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 2.8 som jeg vil overklokke, men eg har ikke peil på overklokking i det hele tatt! :cool: jeg har 4 vifter i maskinen + CPU vifta. vifta eg bruker på CPU`n er den som fulgte med (boxed version) jeg vet da absolutt! ingenting om overklokking, og d hadde vore fint viss en med litt peil kunne hjelpt meg med dette. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en P4 2.8 som jeg vil overklokke, men eg har ikke peil på overklokking i det hele tatt! :cool: jeg har 4 vifter i maskinen + CPU vifta. vifta eg bruker på CPU`n er den som fulgte med (boxed version) jeg vet da absolutt! ingenting om overklokking, og d hadde vore fint viss en med litt peil kunne hjelpt meg med dette. :yes:

Les DENNE før du begynner. Greit å vite litt før du begynner å herpe maskina. :thumbup:

Lenke til kommentar

Men d dere hjelpte ik meg noe :p er d noen som kunne skrevet det trinnvis for meg? og si hvor mye eg evt. kan overklokke denne prossesoren! jeg har og et sapphire radeon 9800 pro som eg skulle ha overklokka, har netopp installert REDLINE men skjønner ingenting av det :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis ikke du skjønner noenting av det, så tror jeg du heller bør la være. Få en kammerat som har litt peiling til å komme innom å vise deg istedet. Å ta deg skritt for skritt via hw forumet kan ta tid :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Hvis ikke du skjønner noenting av det, så tror jeg du heller bør la være. Få en kammerat som har litt peiling til å komme innom å vise deg istedet. Å ta deg skritt for skritt via hw forumet kan ta tid :)

jeg vil nå si at "prøv og feil" funker bedre jeg. Lettere å lære da ;)

Lenke til kommentar
Få en kammerat som har litt peiling til å komme innom å vise deg istedet.

Den likte eg...er kameraten hans, men kan ikke så mye om P4 overklokking... Eller er det nesten likt som AMD? Bare å stilla opp FSB og MP(ops, den var låst :dontgetit: )

og når den blir ustabil stiller du opp Vcore??

MVH Ørjan

Lenke til kommentar
Den likte eg...er kameraten hans, men kan ikke så mye om P4 overklokking... Eller er det nesten likt som AMD? Bare å stilla opp FSB og MP(ops, den var låst :dontgetit: )

og når den blir ustabil stiller du opp Vcore??

MVH Ørjan

Jepp, men husk å sette ned RAM devideren hvis du klokker høyt. Skal være helt likt som AMD overklokking, utenom at man ikke kan forandre MP selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Skal litt til for å svi en P4! Tror ikke man klarer det med overklokking! må nok ta av hele ribba for å ta knekken på den!

Ikke det? Ikkeno problem å ta knekken på en P4. Spørs kjøling og volt kombinert med Mhz det...

Lenke til kommentar

Det viktigste er vel å vite når man skal gi seg :-)

En annen viktig ting er å kunne med "windows reapir ^_^" ekstremt kjipt om du kjører med raidkort og ikke har floppydrive på maskinen du overklokker... helt ekstremt kjipt er det.. fy så mye banning som har gått bort der-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...