OrigO Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Min 15" MAG skjerm begynner å bli gammel(fra 91 :wink: den har tjent meg bra, men jeg har bestemt meg for at det er på tide med en 19". Skal ha helt flatt bilde rør, helst short neck, IKKE TRINITRON e.l. Har sett mange NOKIA skjermer florere på brukt markedet, ellers så vurderer jeg Philips, Compaq, Sony. Ønsker en veldig bra skjerm og er ikke redd for å bruke penger deretter. Alle råd mottas med takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 hei... spurte selv om det samme spm for ei stund siden.. hørte at Eizo skjermene var de beste.. 21" = 10.000-12.000.. er en slik jeg har vurdert selv.. tror de har dem på itbutikken.... beret Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Hvorfor ikke trinitron? det hadde vært et klart førstevalg for meg når det gjelder crt... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Samtlige Eizo-skjermer er meget gode. Har selv lang erfaring fra en F77S skjerm(men denne er erstattet av nyere modeller). Ellers vil jeg anbefale deg en Lacie Electron Blue 19" skjerm Pris er omtrent 6000kroner med moms. Kan nevne at modellen(22") over denne koster 17000 med moms, så 19tommern får du ganske billig. Skjermen kommer med "hood" for å skjerme skjermen :smile: for strølys. Meget behagelig. Dersom fargeekthet++ er viktig for deg, vil jeg ikke anbefale deg å kjøpe en brukt skjerm(i alle fall CRT). Dette fordi fargene blir litt blassere med tiden. Lenke til kommentar
OrigO Skrevet 20. april 2002 Forfatter Del Skrevet 20. april 2002 Takk for hjelpen alle sammen! Mad_arab: Klarer ikke å venne meg til stipene. C. Alshus: har tatt en titt på Lacie Electron Blue 19", den har jo ikke den beste horisontale oppdaterings frekvensen ,men akseptabel, ønsker 10-20 KHz til. og dot pichen er heller ikke veldig tilfredstillende. ellers var den veldig fancy da. BTW: har ikke Diamondtron oxo de horisontale stripene? Nor_beret: har sett EIZO skjermene florere på brukt markedet, har aldri gidda å sjekke dem opp, får nok gjøre det. Jeg vet jeg er kresen men det er en langtids investering, noe jeg skal ha glede av over lang tid, derfor er kun det beste godt nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå