Gå til innhold

Min vannkjølingsplan, trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Har tenkt lenge på vannkjøling og har nå (nesten) bestemt meg. Men før jeg handler inn varene vil jeg ha dere til å se over om det er noen feil/mangler eller ting jeg kan gjøre bedre. Først her er listen over hva jeg skal ha:

Kabbinett: Compucase

Pumpe: Eheim 1046

Tank: lager selv.

Cpu blokk: Swiftech

Radiator: Airplex Evo 360

Slange: Tygon

Nippler:Nippler (til sugesiden på pumpen og til tanken jeg skal lage)

Relekit

Fester alt av slanger med strips.

Så kommer planen over hvordan jeg skal sette dette i kabinettet. Slenger like gjerne inn tegningen min med engang:

inside2.JPG

Regner med at dere skjønner tegningen, de blå pilene fra radiatoren viser kald luft som kommer inn, og de røde pilene viser varm luft som går ut.

Pumpen skal stå inne i diskettstasjon bayen, hvis det ikke blir plass der så fjerner jeg hele bayen og fester den oppå hardisk bayen.

Spørsmål:

Ser dette greit ut?

Blir radiatoren "overkill" i mitt system?

Virker slangen grei?

Holder det å fylle systemet med batterivann og frostveske?

Bør jeg finne en blokk med en annen festemekanisme (fraketer pcen mye rundt på lan..)

Blir det plass i kabinettet?

Er kabinettet greit?

Takk for de som gidder å svare... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser dette greit ut?Tror det

Blir radiatoren "overkill" i mitt system? Ja, tror det, men den en såpass stor radiator kan kjøle godt nok til at du ikke trenger vifter. Hvis du velger å ikke bruke vifter så ville jeg plassert radiatoren en annen plass der varmen som er inne i dataen ikke har så stor innvirkning. Er ikke sikker på hvor mye luft den har "tilgang" til der du vil plassere den. Med vifter vil derimot din plassering fungere godt

Virker slangen grei? Skal nok funke den

Holder det å fylle systemet med batterivann og frostveske?Ja

Bør jeg finne en blokk med en annen festemekanisme (fraketer pcen mye rundt på lan..) Ville brukt en med annen festemekanisme jeg, men tror det skal gå greit hvis du er forsiktig under frakt. Tviler på at du slenger pcen i gulvet med vilje:w00t:

Blir det plass i kabinettet? Burde være det. Skjekk layouten på hovedkortet ditt slik at det ikke er noen av delene du ikke får plass til p.g.a. ram o.s.v.

Er kabinettet greit? Ingen erfaring

Med forbehold om feil. Rett meg!

Lenke til kommentar
Spørsmål:

Ser dette greit ut?

Blir radiatoren "overkill" i mitt system?

Virker slangen grei?

Holder det å fylle systemet med batterivann og frostveske?

Bør jeg finne en blokk med en annen festemekanisme (fraketer pcen mye rundt på lan..)

Blir det plass i kabinettet?

Er kabinettet greit?

Takk for de som gidder å svare... :thumbup:

1:Ja

2:Ingen radiator er overkill. Du kan eventuelt klare deg med færre vifter. (trakt?)

3:Ja

4:Ja

5:Nei, det går bra om du er litt forsiktig.

6:Er ikkje sikker, men du burde klare å få plass til alt på et eller anna vis.

7: Ingen erfaring

Ein ting til: Det er ikkje lurt å ha pumpa for nær harddiskane, så eg ville ha satsa på å festa dei nederst, altså så langt vekk fra pumpa som mulig.

Lykke til!

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Du klarer der med 240 radiator :p Ellers so håper eg du ha stort kabinett.

Målene på dette kabinettet er 210x522x460 (BxHxD, mm) så jeg tror ikke det blir noe problem om plassen hvis jeg skal plassere radiatoren der jeg har tenkt. Ellers takk for de svarene jeg har fått, tror jeg går for den store radiatoren, for da kan jeg kjøre viftene på lav hastighet (gar viftekontroller).

Men det er en ting til jeg lurer på, hvor lang bør slangen være? Holder det med 1m?

Lenke til kommentar

De nipplene du skal kjøpe, passer de til HydorL20 pumpa også? De som står på L20 pumpen er for store til slangene mine så jeg lurte på om jeg også kunne ha kjøpt noen slike?

Edit: Det Dvergiske Kaffebord: JEg kjøpte 3meter med slange slik at jeg har en del til overs viss det skulle være noe ;)

Endret av Conan_Warrior
Lenke til kommentar

Radiatoren blir aldri for stor. Jo større radiator jo nermere luft-temp kommer du, men du kommer seff ikke helt ned til den. Derfor får du jo litt lavere temp da, og når du skal ha inn nye blokker så blir det jo mer varme også. NB! Husk stovfilter i bunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...