Gå til innhold

Ønsker LCD anbefalinger

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe 19" i løpet av sommeren til 5000-6000kr. Skal brukes til allsidig bruk som spilling, film, arbeid osv. Kjøpt meg et radeon 9800pro aiw kort for å kunne få inn tv på pc-skjermen. De jeg vurderer mest er Samsung 193T, men så kom 910T og den virker bedre? eller er det no andre skjermer er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du strekker deg litt kan du, få tak i en samsung syncmaster 193p, i produkt guiden går denne skjermen fra kr 6 474,- har den selv angrer ikke et sekund på at jeg var villig til å strekke meg litt, jeg er kjempe fornøyd med den :love:

for en mer objektiv omtale av denne skjermen sjekk ut denne linken: http://graphics.tomshardware.com/display/2...326/lcd-04.html

uansett, lykke til, håper du finner en skjerm du liker :D

Lenke til kommentar
Uten å ha testet 910T kan jeg sansynligvis fraråde deg 19" hvis du vil spille. Disse har generelt for mye etterslep til at vi anbefaler de til spillere. Den "beste" spillskjermen på markedet i dag er NEC 1760NX.

En liten test av 193T finner du forøvrig her

Ser at du setter beste i hermetegn her. Hvordan er f.eks. Iiyama ProLite 431 i forhold til NEC?

"Alle" anbefaler NEC viss du spiller osv, men det var jo Iiyama sin skjerm som ble kåret til den beste i den store LCD-skjerm testen.

Lenke til kommentar

Der har du grunnen til at jeg bruke "beste" :) Iiyama E431S vant kategorien for spillere, men det er mitt personlige syn at NEC 1760NX er bedre generelt sett. Det er greit at iiyamaen er at lite hakk vassere i spill, men hvor mange kjenner du som bare spiller? Jeg anbefaler NEC-en ut fra at denne er nesten like god i spill, men samtidig god på andre områder, som farge.

En annen grunn til at jeg er litt forsiktig med å påstå at en sjkerm er overlegen alle andre er at folk har forskjellige oppfatninger. Testgjengen var samlet igår for å titte litt på ulike skjermer (jeg har 6 stk LCD på kontoret nå :D ) og det som nærmest gjør noen av oss kvalme er det andre som ikke ser før de blir vist det. Slik er det spesielt med etterslep, der toleransen varierer enormt. De nye jentene har forresten et godt øye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...