Gå til innhold

Hvor er det blitt av diskplassen min?

Anbefalte innlegg

Det har skjedd før og det har skjedd igjen.. Jeg har nå bare 940MB ledig på C:, min system disk. Det skal være 3GB ledig, men 2GB ser ut til å være borte. Det irriterer meg grundig at jeg ikke finne ut hva som forårsaker dette.

Jeg har startet maskinen på nytt, jeg har kjørt scandisk, kjørt defragmentasjon og jeg har sjekke etter eventuelle temp filer, uten hell.

Det er heller ingen skjulte filer som tar plass.

Innerst inne vet jeg at det er noen tempfiler eller et program som bruker plass av et eller annet slag, men det er ingen fil, plassen blir bare brukt. Partisjonen på C: er på 15GB og filer på disken til sammen utgjør 12GB.

Pagefila er på 700MB eller noe, og det har den alltid vært.

Noe bruker 2GB. Og nei, det er ikke feilberegning og det har ingenting med GiB og GB å gjøre, for de som skulle prøve seg å skylde på det.

Hjelp noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. jeg forstår ikke hva det er. Virker som om det er et program som er i bruk, fordi det bruker stadig plass. Nå er jeg nede i 800MB.

Programmer jeg bruker: ZoneAlarm, Norton System Works 2003, Powerstrip og Daemontools.

Spill jeg spiller: Warcraft 3 og Counter-Strike 1.6

Og ja, jeg har tom papirkurven og den Norton beskyttede papirkurven.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Kan det være noe filer som ligger igjen i temp?

Skjekk størrelsen på brukeren din under C:\documents and settings.

Hadde samme problemet. Det var at programmer som feilet under instalasjonen, la tempfiler der, men klarete ikke slette dem senere auto.

Lenke til kommentar

Documents and settings mappa mi er på 102MB... Velger jeg alle filer som er på C: så ender jeg på 12,2GB, og det er plass som egentelig er i bruk, men så er resten bare borte.. Jeg har på vis skjulte filer så det er ikke noe sånnt.. det må være noe som "spiser" diskplass og bruker det til noe.. Plass synker og synker, er nede på 700MB nå.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Bruker du Norton AV? Hvis du gjør det har den en funksjon som heter Norton Recycle Bin, den sparer på filer du har slettet i 7 dager før de blir fjernet. Høyreklikk på søpplekassa di og velg properities, der kan du skru av denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Bruker du Norton AV? Hvis du gjør det har den en funksjon som heter Norton Recycle Bin, den sparer på filer du har slettet i 7 dager før de blir fjernet. Høyreklikk på søpplekassa di og velg properities, der kan du skru av denne funksjonen.

Hvis du hadde lest hele post så hadde du sett det at jeg allerede har eliminert den feilen..

Har nå funnet ut hva feilen VIRKELIG var. På to døgn har System Restore filene hopet seg opp. Ikke fatter jeg at det er blitt laget så mange på kort tid, men har hvertfall rensket opp i problemene nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...