Gå til innhold

"hvordan lage en flammekaster"

capy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sikker på at det er ulovlig å lage flammekaster i norge da?

forresten, du kan jo bruke den til "super soaker" også. det er i alle fall lov, og passer ganske bra i sommervarmen! :)

Endret av capy
Lenke til kommentar
:no:

Se humoren i det?

Det er ikke en umulig oppgave å bygge en slik flammekaster, men dette bør overveies nøye! Konsekvensene av å leke med slikt bør være tydlige for de som vill lage noe slikt. Ikke for å fornerme noen men jeg tror ikke det er så realistisk at de som sier de skulle hatt en slik på tg (skjønner at det er en spøk) klarer eller har utstyr for å lage en slik.

Hadde noen fyrt opp en slik i mitt nabolag så hadde jeg blitt vred :devil: mest pågrunn av at jeg hadde gjort i buksa :), men også pågrunn av faren forbundet med slike innrettninger.

Lenke til kommentar
Ordne med retur ventil( tilbakeslags ventil) Arctic?, du får ganske lang flamme hvis du bruker en slik :) , se bare hvor langt vannet sprutes og tar jeg ikke feil så er sprit / bensin lettere enn vann så du spruter enda lengere med slike stoffer.

kommer jo ann på trykket da.

Lenke til kommentar
Ordne med retur ventil( tilbakeslags ventil) Arctic?

Tja, kanskje det. Men "problemet" med den spylepistolen er at drivstoffet enten må trykksettes, eller påmonters en fuelpumpe. For ejector effekten i selve pistolen er nok heller sparsom :hm:

Lenke til kommentar

Koble til en kompressor og stikk slangen som kobles helt forrerst i en kanne bensin eller lignende, med rett trykk på kompressoren så kan man jo få en skikkelig utblåsning. Selvsagt så må bensinen også være under et greit trykk for max effekt.

Har ikke turt å prøve ut dette selv da. :D

Lenke til kommentar

Hehe, nå har jeg testet. :w00t: Men det gikk ikke med den spylepistolen uten modifiseringer. Som jeg ante var det svært dårlig sug, så det kom bare litt "fos" (lokalt ord??) ut. Dette skjekket jeg selvfølgelig med vann først, så jeg prøvde ikke med noe sterkere saker. Men så kom jeg på at jeg også hadde en malingssprøyte... Med den ble det ekstemt bra forstøving = god forbrenning. Men det kommer samtidig svært lite fuel, og dermed bli lengden også sparsom. Jeg brukte bare Whitespirit, og stikkflammen var vel en drøy meter, og ca en halvmeter i diameter. Som pilotflamme bruket jeg en gassbrenner. 50/50 bensin diesel hadde nok vært litt bedre. Sikkerheten tror jeg... -var rimelig bra, da trykkluften hele tiden blåser ut med fullt trykk i gjennom dysen i front. Man åpner kun for fuel med ventilen.

15-1947_l.jpg

"Lev farlig, dø ung, og bli et vakkert lik"!

Hehe, men problemet er vel at den siste delen ikke gjelder for flammekastere :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...