kverna Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Noen som har noen gode sider der de har ett bredt utvalg av shuttel kabinetter ? og noen spørsmål mens jeg først er i gang: -følger det med hovedkort når man kjøper shuttel kabinett ? -Kan jeg bruke alt jeg har fra atx kabinett i en shuttel: da mener jeg ram, skjermkort, nettverkskort/lydkort(er vel ikke plass til disse 2 ?) cpu osv ? Kverna Endret 1. juli 2004 av kverna Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) når man kjøper shuttle følger det med hk. du får alt det andre inn ja, men det er bare plass til ett agp kort og en pci.. men alt utenom et bra skjermkor sitter på hk.. Endret 2. juli 2004 av Natrium Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 når man kjøper shuttle følger det med hk.du får alt det andre inn ja, men det er bare plass til ett agp kort og ett pc.. men alt utenom et bra skjermkor sitter på hk.. takk skal du ha leter etter ett barebone(heter det det ?) som har plass til 120mm i front (skal seff tvinge den inn:P) 120mm i sidedøra og 120mm bak! kommer nok en worklog bare jeg finner det rette! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 barebone = et kabinett med medfølgende/tilpasset hovedkort. Rett meg hvis jeg tar feil! LOZER Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 barebone = et kabinett med medfølgende/tilpasset hovedkort. Rett meg hvis jeg tar feil! LOZER ja enig der... men så på ett par i hw.no's produktguide elns.. og der stod det: brikkesett nforce3.. er det skjermkortet som er integrert eller er det max hva jeg kan ha ? Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvis du skal ha et agp-kort stående der, blir det ikke plass til en 120mm vifte på noen av sidene i et Shuttle-kabinett i hvert fall.. Foran og bak skulle derimot gå med litt hard modding.. Hvis du lar sidevifta stikke ut av kabinettdekselet går det da, selvfølgelig.. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Hvis du skal ha et agp-kort stående der, blir det ikke plass til en 120mm vifte på noen av sidene i et Shuttle-kabinett i hvert fall.. Foran og bak skulle derimot gå med litt hard modding.. Hvis du lar sidevifta stikke ut av kabinettdekselet går det da, selvfølgelig.. damn! hadde tenkt ett kabinett med bare 120mm vifter Men.. da får jeg takke for hjelpen, finne meg ett kabinett og legge ut worklog Skal! ha den 120mm vifta i fronten.. (ps: går det ann å legge inn 120mm vifte bak på utsiden av alle shuttle ? har sett det ett sted skjønner dere) Endret 2. juli 2004 av kverna Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 På baksiden går det grei hvis du bruker en funnel. Skal du ha en optisk enhet, går det ikke på toppen. Da må du heller bruke en eller to 60mm-vifter helt bak. Uten AGP-kort går det på venstre side, og høyre side går ikke. Så, du kan bytte ut innmaten i kabinettet med masse luft, eller du kan bytte ut den originale viften og bruke et bra skjermkort, cd/dvd-brenner og et par harddisker. Ditt valg. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 På baksiden går det grei hvis du bruker en funnel.Skal du ha en optisk enhet, går det ikke på toppen. Da må du heller bruke en eller to 60mm-vifter helt bak. Uten AGP-kort går det på venstre side, og høyre side går ikke. Så, du kan bytte ut innmaten i kabinettet med masse luft, eller du kan bytte ut den originale viften og bruke et bra skjermkort, cd/dvd-brenner og et par harddisker. Ditt valg. jeg hadde tenkt meg bare en vifte i front + viftestyring... driter i cdrom.. kan ha med i baggen hvis jeg trenger på lan.. Tenkte også å innstalere ett lcd display men veit ikke hvor jeg får plass Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Som psilocybe sier, hvis du skal ha en på baksiden bør du lage en funnel/trakt. Her ser du hvordan vifta vil ligge i forhold til psuet og slikt: PS. Kjenner du igjen vifta? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Som psilocybe sier, hvis du skal ha en på baksiden bør du lage en funnel/trakt.Her ser du hvordan vifta vil ligge i forhold til psuet og slikt: PS. Kjenner du igjen vifta? ahhh det er min kjære nesten rørt av å se den igjen hva er det hullet over vifteplassen til ? Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 ahhh det er min kjære nesten rørt av å se den igjen hva er det hullet over vifteplassen til ? Veit ikke helt hvilket hull du mener.. Hvis du mener det helt øverst på bildet, nesten skjult bak vifta, så er det et jeg har kutta med baufil for å få plass til en EVO240 radiator! Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Barebones (Shuttle) innholder: - Kabinett - Strømforsyning - Hovedkort (oftest med innebygd skjermkort) - CPU kjøler (Shuttle bruker en bra Heatpipe kjøler med 80mm vifte) Et alternativ som allerde har 120mm vifte er Antec Aria, men det leveres uten hovedkort/CPU kjøler. Alle M-ATX hovedkort passer: antec Aria Test av Aria Endret 2. juli 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Her ser du hvordan vifta vil ligge i forhold til psuet og slikt: Burde du ikke fjernet "gitteret" foran CPU-vifte-hullet? 356speedster: dang, snertne greier. Har irritert meg litt over manglende muligheter til å oppgradere Shuttlen min, så den der så virkelig interessant ut. AGP-slot på riktig side av 3 PCI-slots = Arctic VGA Silencer på R9800Pro-kortet, SB Audigy, samt et gigabit-nettverkskort. *Spare penger* Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 356speedster: har du dette kabinettet selv? Hvis ja, hvor mye klaring er det fra CPU til PSU? Tenker jeg selger Shuttle/P4 2.8GHZ-saken min til fordel for en slik, med A64 3000. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Har sett litt på Denne, en Shuttle SN45GV2 og lurer på hvordan jeg finner ut hvordan ram jeg skal ha... Ram er noe jeg aldri har skjønt.. Skal ha 512mb ram, men finner ikke ut hvem som passer(hva hovedkortet støtter) noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Kjøp 2 stk 256MB vanlig DDR RAM. Det vil passe. Legger du mye penger i dem, kan du få brikker som klokker høyere og/eller kan kjøres med lavere timings enn de billige. En ting å nevne med SN45Gv2 er at du ikke må stille på spenningen til minnet (vdimm) i BIOS. Gjør du det, kan du si farvel til hovedkortet. Dette er en lei bug mange Shuttle-eiere har slitt med. I de nyere BIOS-versjonene er heldigvis muligheten for å tukle med denne instillingen slått av. Ellers er SN45Gv2 et bra valg, siden du får med den bedre 250W PSUen kontra 200W i versjon 1. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 1. Kjøp 2 stk 256MB vanlig DDR RAM. Det vil passe. Legger du mye penger i dem, kan du få brikker som klokker høyere og/eller kan kjøres med lavere timings enn de billige. 2. En ting å nevne med SN45Gv2 er at du ikke må stille på spenningen til minnet (vdimm) i BIOS. Gjør du det, kan du si farvel til hovedkortet. Dette er en lei bug mange Shuttle-eiere har slitt med. I de nyere BIOS-versjonene er heldigvis muligheten for å tukle med denne instillingen slått av. 3. Ellers er SN45Gv2 et bra valg, siden du får med den bedre 250W PSUen kontra 200W i versjon 1. 1. Ja hadde tenkt det.. har faktisk en 256mb brikke på denne pcen som jeg kunne satt over.. har det noe å si hvis jeg kjøper en som er bedre enn den jeg har nå ? 2. Nei det hadde jeg ikke tenkt til uansett 3. Ja, derfor jeg gikk fra 41'ern til 45'ern, fordi den hadde større powersupply..(trenger vel ikke mer enn 250W, ikke så mange vifter osv det er plass til ) Takk for hjelpen, så snart jeg får shuttlen i hus skal det moddes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå