Ole12 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Heisann. Jeg lurer på om det finnes et kraftig program som kan slette "slettede" elementer/informasjon på en harddisk? slik at det er umulig å gjennombrette slettede filer? Fordi jeg vet at man kan få mer Ledig plass på HD ved å gjør slik! Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Fordi jeg vet at man kan få mer Ledig plass på HD ved å gjør slik! Ehh, du får ikke mer plass av å wipe. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 det er et eller annet man kan gjøre for å opprette den plassen, men er ikke helt sikker.... Skal søke på det på google, men det var noe med at man trengte minst 3 disker... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 det hele spørs hvor bra du skal ha det. hvis du bare vil ha slettet programmer kan du bruke hvilkent som helt shareware og lignende som du finner på Google. Skal du gjøre det slik at det blir helt umulig å gjenoprette data fra hardisken/partisjonen må du nok betale litt for å få tak i et duganes program. dette fordi "billigutgaver" av slike programmer går igjennom BIOS når de skal slette hardisker/partisjoner. Dette gjør at programmet ikke får tilgang til absolutt hele partisjonen/hardisken. et skikkelig program går utenom BIOS for å gjøre dette og sikrer et optimalt resultat. (dette gjør at det er klin umulig å hente ut noe info fra hardisken). Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 vil anta at det er enklere og billigere å kjøpe mer harddisker enn å styre med dette.. Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 enig med deg Fungus, men nå har jeg lite meg penger. ilpostino: Ja, jeg vil gjøre et umulig å gjenoprette data fra hardisken/partisjonen. Det gjør meg ikke noe å betale, men finnes det noen hjemmesider med disse programmene? Har søkt, men finner ikke noe Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 http://ibas.no/ - Dette er de du snakker om når det kommer til sikker sletting av data. 1 sletting koster 230kr, jeg tror det er 7 slettinger det er snakk om som garanterer alt er borte. Står sikkert på sidene dems. 1900kr for 10 slettinger iallefall. Ja, det koster, men sitter du på rikets sikkerheter er dette den rimligste og sikreste veien å gå. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ibas har et program som fjerner absolutt alt og gjør det umulig å gjenoprette data. Du kan lese mer om programmet her. det finnes sikkert andre programmer som kan brukes men da Ibas er det største/beste firmaet av sitt slag (iallefall et av de største/beste) er det vel greiest å bruke dette programmet..... slik jeg tolker det koster 1 sletting 230 kroner + mva... så det er ikke så avskrekkende dyrt.... Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Off, det hørres litt dyrt ut. Men er 1sletting, en overskriving? Holder det ikke bare med programmet "ExpertEraser", som de selger på siden? Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Off, det hørres litt dyrt ut.Men er 1sletting, en overskriving? Holder det ikke bare med programmet "ExpertEraser", som de selger på siden? du kan jo prøve killdisk (low level format prog.) på www.killdisk.com. dette skal være bra. DoD 5220.22-M er en standard som skal være sikker. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 enig med deg Fungus, men nå har jeg lite meg penger. ilpostino: Ja, jeg vil gjøre et umulig å gjenoprette data fra hardisken/partisjonen. Det gjør meg ikke noe å betale, men finnes det noen hjemmesider med disse programmene? Har søkt, men finner ikke noe selvmotsigende? "nå har jeg lite meg penger.", "Det gjør meg ikke noe å betale". hvorfor trenger du dette programmet egentlig? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Off, det hørres litt dyrt ut.Men er 1sletting, en overskriving? Holder det ikke bare med programmet "ExpertEraser", som de selger på siden? joda.. expert eraser holder i massevis. det er derfor jeg oppgav link til den siden også.... Lenke til kommentar
Tian Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Som mange ganger før kan jeg anbefale BCWipe som du finner her jetico.com/ Dette programmet er godkjent av NATO og Pentagon for å slette filer på hardisker Mvh Tian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå