Mortal Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg har fått med meg at Slackware 10.0 har blitt sluppet. Har hørt at man kan oppgradere med swaret. Hvordan gjør jeg dette? Vil det oppgradere hele systemet? Vil det bli helt likt et 10.0 system? Vil pakker jeg har kompilert selv fremdeles fungere? Vil det skrive over f.eks. Freetype som jeg har kompilert og installert selv? Virker alle pakker til 9.1 på 10.0? Hvis ikke hva gjør swaret med pakkene jeg har installert som den ikke finner en 10.0 versjon til? Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Du bestemmer alt selv. Vil det oppgradere hele systemet? Ja, hvis du vil... f.eks "swaret --upgrade" vil liste alle pakkene som kan oppgraderes, og deretter kan du velge hvilke du vil oppgradere. "Swaret --upgrade -a" vil oppgradere alle pakkene dine uten å spørre. Mange av 9.1-pakkene funker fint i 10.0 - dette er i alle fall min erfaring, men nå begynner det å komme en del pakker til 10.0, så skal ikke være nødvendig å må bruke så mange (hvis noen i hele tatt) 9.1-pakker. Det vil ikke skrive over din egen-kompilerte Freetype, ettersom dette ikke er en .tgz-pakke i utgangspunktet.. men hvis du vil, så kan swaret installere Freetype som en pakke i tillegg. Swaret gjør ingenting med pakkene som du har installert dersom det ikke finnes en ny versjon av den pakken, men som sagt, du bestemmer alt selv. Personlig kjører jeg "swaret --update" (oppdaterer swaret om hvilke nye pakker som er tilgjengelig) og "swaret --upgrade" minst 1 gang om dagen, for å enkelt kunne se om det er noen nye pakker jeg vil oppgradere. Dette er min erfaring i alle fall. (Beklager eventuelle skrivefeil.. er på tur ut ) Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Vel, takker for svar. Regner med det tar litt tid dette, så jeg får sette den i gang når jeg legger meg en dag. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg ville _aldri_ brukt swaret til å oppgradere slack 9.1 til 10. Slack 10 inneholder så store endringer i forhold til 9.1 at du vil garantert få problemer. swaret takler ikke så store endringer. Det vil være bedre å ta backup av alt du har i /home/dinbruker og legg inn versjon 10 fra scratch. Lykke til! Terje Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg ville _aldri_ brukt swaret til å oppgradere slack 9.1 til 10. Slack 10 inneholder så store endringer i forhold til 9.1 at du vil garantert få problemer. swaret takler ikke så store endringer. Det vil være bedre å ta backup av alt du har i /home/dinbruker og legg inn versjon 10 fra scratch. Lykke til! Terje Har da ikke hørt om noen som har hatt problemer med den oppdateringen. Eneste - jeg kan komme på er at det vil ta lang tid. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Eg opgraderte med swaret. Det tok ikkje såå voldsom lang tid, og eg har ikkje hatt nokon problem endå. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Nå har jeg oppgredert. Har problemer med et par ting. Jeg får ikke spillt av DVD i Xine. Ikke i Mplayer heller, men det vet jeg ikke om noen gang virket. Jeg får heller ikke spillt av CD-audio. Jeg kan ikke høyreklikke på skrivebordet, og ikonene mine er vekke. Bekgrunnsbildet mitt er vekke, og det skjer ingenting når jeg prøver å skifte det i Control Center. Også er ikke panelene gjennomsiktige lengre, selv om det står på i Control Center. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Swaret klarer ikke å fange opp nye pakker eller pakker som har forandret navn. Den klarer heller ikke å fjerne gamle pakker som ikke lengre er en del av distribusjonen. Swaret har en enkel dependency funksjon som fanger opp noen nye pakker men den klarer ikke å fange opp alle. Har noen faktisk oppdatert 9.1 til 10 med swaret? Hvis noen har gjort dette burde de lete i changelog (9.1 -> 10) etter alle pakker som er "removed" eller "added". Du vil raskt se at swaret ikke henger med i svingene. Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Dro en (swaret --update && swaret --upgrade) i slack. Og alt funker gull hos meg, ikke noen problemer Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Da denne opgraderingen gikk litt skeis har jeg bestemt meg for å prøve en annen distro med et bedre pakkesystem. Har litt lyst å prøve enten Gentoo eller Archlinux. Så vennligst fortell meg hvilken som er best Neida, hadde vært fint om de som bruker disse to kunne gi meg noen pros og cons med begge. Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Liker du kompilering, velg gentoo. Liker du det ikke, velg arch. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Hehe, kompilering er jo bare kjempespennende. Men nå er jeg litt usikker på hvordan det er med gentoo. Er det slik at man kompilerer _alt_, også under installasjonen av systemet? Det vet jeg ikke om jeg har tålmodighet til akkurat nå. Archlinux har jeg også på CD, mens gentoo har jeg ikke lastet ned engang, så det blir nok arch. Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Man kan bruke stage3-tarball. Da har man så å si et oppegående system fra starten av. Eller så kan du kompilere alt selv. Hvor mye du tjener på å kompilere alt selv (med USE-flags) er jeg usikker på. Gå for arch, så hvis du ikke liker det, så har du gentoo å falle tilbake på. Noe som slettes ikke er dumt. Har selv vurdert å skifte fra gentoo til arch, men har ikke tiltakskraft til å starte . Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Man kan bruke stage3-tarball. Da har man så å si et oppegående system fra starten av. Eller så kan du kompilere alt selv. Hvor mye du tjener på å kompilere alt selv (med USE-flags) er jeg usikker på. Gå for arch, så hvis du ikke liker det, så har du gentoo å falle tilbake på. Noe som slettes ikke er dumt. Har selv vurdert å skifte fra gentoo til arch, men har ikke tiltakskraft til å starte . Serveren min gikk fra gentoo til arch igår Er storfornøyd hittil. Hoved pcen min skal fortsette å kjøre slackware. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Ja, jeg setter straks i gang. Må bare ta en liten sjekk og se at jeg har tatt backup av det jeg skal. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg har n* installert arclinux. Stresset en del med * finne ut hvilken modul jeg m*tte laste for * f* nettverket til * virke. Det har jeg f*tt til. Problemet n* er at jeg ikke f*r musen til * virke. Da starter heller ikke X. Jeg sitter i links og skriver dette. Det er ikke den mest lettvinte m*ten * surfe internett, men det g*r. Er det noen som vet hvilke modul/moduler som m* lastes for * f* usbmusen min til * virke? Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg koblet til er ps2mus, men det virket fremdeles ikke, så jeg skiftet fra /dev/mouse til /dev/psaux i XF86Config. Da virket plutselig både ps2musen og usbmusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå