mag86 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg vurderer å kjøpe en iPod mini fra Amazon. Hvis det er noen som har gjort dette, så lurer jeg på om jeg får alt jeg trenger, eller om det noe som ikke funker, laderen for eksempel (siden det er fra USA). Jeg lurer også på om det er norsk språk. Lenke til kommentar
mminck Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Hei! Bestilte rett etter de kom. Er kjempefornøyd og den har høy gadget faktor - Det medførte ingen problem med strøm ol. Du lader enten via fire wire eller usb2. Du kan også bruke en kassettspiller ledning og plugge den i adapteret fra apple (det støtter strømføringen) Mvh MM Ps. Også norsk språk Endret 1. juli 2004 av mminck Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 ..og du får kjøpt konverteringsgreier, adaptere og sånn, for en billig penge. Selger det bl.a. på Amazon. Søk på eks. converter eller adapter. Clas Ohlson har sikkert også noe sånt. Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg prøvde å bestille, men det funket ikke,. Det sto at de ikke kunne sende den til Norge. Hvordan bestilte dere. Jeg vil veldig gjerne ha denne fortest mulig? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det er jo flere muligheter, ingen er spesielt enkle. Det fins amerikanske webshops som tar imot ordre fra utlandet, men det er ofte litt mer jobb å gjøre det. Man må f.eks. ringe inn bestillingen, betalingen er litt mer jobb med osv. Macmall.com tar imot bestillinger fra utlandet, men du må ringe. Det fins også en annen løsning. Magnum.no lar deg bestille pakken til en adresse i Usa, og så sender de den hjem til deg. Husk at uansett hvilken av disse løsningene du velger så kommer 24% mva. i tillegg til prisen på varen (frakt er ikke med i mva). Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Koster vel en del..? Med JetCarrier kan du sende en 10 kg pakke* fra USA levert hjem for 465 kroner, dette er inklusiv tollgebyr, dvs ingen ekstra utgifter! Endret 2. juli 2004 av Remerser Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Prisliste for JetCarrier Mailbox *Vekt Pris inkl mva < 2 kg 225 kr < 5 kg 330 kr < 10 kg 465 kr < 15 kg 680 kr < 20 kg 890 kr < 25 kg 980 kr Over 25 kg 30 kr Fortolling er inkludert i prisen, du betaler bare 24% mva av varens verdi i tillegg, samt eventuell toll (pr 1.7.2002 er veldig få varer tollbelagt) * Husk at vi har std vekt/volumberegning. Vi bruker faktoren 4,5. Dette betyr at pakken din kan ha 4,5 gang så stort volum som vekt. Overstiges dette blir den beregnet etter volum. For eksempel om en pakke veier 10 kg og er på 50 liter, da vil den bli betraktet som en 11 kilos pakke (50 / 4,5 = 11,11). En ipod mini veier neppe mer enn 2kg, selv med dock og alt sånn. Ved å bruke Apples pris på ipod i Usa (249$) en valutakurs på 7 og den kalkulatorsaken på hjemmesiden til magnum vil ikke dette koste mer en litt under 2400. Men man har naturligvis ikke norske forbrukerlover i ryggen hvis noe går skeis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå