mandela Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 lurer på om jeg kan bruke netcom sitt nett permanent (manuelt nettvalg) med mitt chess abbo. ikke fornøyd med at kun netcom og ikke telenor har avtaler med noen operatører i noen eu land (t-mobile), slik at jeg ikke får sendt sms til personene Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det er simkortet som identifiserer kva som er "heimenettet". Å bytte nett i same land som heimenettet er er ikkje moglege då slikr !roaming" avtaler ikkje eksisterer. Slik eg forstår bruker Chess begge netta, men sidan det er sim kortet som avgjer nettet kan du ikkje bytte nett manuelt. men det er jo berre å prøve, får du kobla deg opp og ringt ut på netcom sitt nett med telenor simkort er det mogeleg, men eg trur du får avvisning eller noko slikt. (Nødsamtaler er programmert inn i telefonen og dermed ikkje er avhengig av simkortet, derfor gar det ann å ringe nødsamtaler utan simkort eller dekning for din operatør, men at ein anna operatør har dekning). mvh janEirik Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Dersom du ønsker å benytte deg av Netcom sitt nett på ditt abonnement må du ta kontakt med Chess' kundeservice. De sender deg et nytt simkort. tror det koster 200kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå