ivarhoff Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg har tidligere benyttet meg av Mobilpost og blitt varslet via SMS hver gang jeg har fått e-mail. Jeg benyttet "Mobilpost Ekstra", som kostet 20 kr i måneden og alle meldingene jeg mottok var gratis. I motsetning til "Mobilpost Standard" hvor man betalte pr motatt SMS. Så kjøpte jeg ny GPRS mobil (T630 m/ENTRY). Tenkte at det var greit å kunne gå inn og sjekke e-mail når jeg selv ønsket det. Tenkte også at da kunne jeg droppe mobilpost ekstra til 20 kr/mnd. MEN så leser jeg dette: Ikke nok med at de skal ha betalt for GPRS trafikken, men de skal pokker meg ha betalt pr leste melding(1kr)!!! Dette blir jo svindyrt, jeg får jo minst 25 mail om dagen! Jeg tenkte at dette kan jo f... meg ikke være riktig. Her er uttdraget fra prislista: Lese e-post på mobilen (wap.telenormobil.no) 1,00 pr. ny (ulest) e-post Sende e-post fra mobilen (wap.telenormobil.no) 1,00 pr. e-post Sende e-post fra mobilen som SMS Ordinær SMS-pris - SMS-varsling med MobilPost Standard 0,75 pr. varsling SMS-varsling med MobilPost Ekstra 0,00 - Hvorfor kan de ikke ha en Mobilpost Eksta for GPRS, 20 kr og les så mye du vil? Det blir jo akkurat samme datamengde som ved å bli varslet via SMS. Kanskje mindre også, siden man ikke trenger å lese mer enn overskriften i noen. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Hvis du benytter e-post klienten på telefonen så er det vanlig GPRS pris som gjelder. De prisene du nevner er hvis du går inn på Mine Sider via WAP. Altså, du betaler ikke noe ekstra. Edit: Du kan få lagt inn oppsettet til mailen du skal bruke her. Endret 1. juli 2004 av tbone Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 OK, men for å kunne sette opp e-post klienten må man være Mobilpost Ekstra kunde, altså 20 kr/mnd. Og man betaler i tillegg for GPRS trafikken, altså dyrere enn å få meldingene på SMS... I tillegg så støtter jo Mobilpost bare POP3 e-post klienter, ikke IMAP, noe som medfører at meldingene må lastes ned på telefonen for å leses og ikke blir liggende på serveren. Det genererer jo en del trafikk for min del at de ikke kan bli liggende. Jeg laster ned mobilposten i Outlook Express på PC'n når jeg har tilgang, og sletter på den måten. Jeg ønsker med andre ord bare å laste ned de meldingene jeg selv ønsker. Noe kan jeg svare på siden, og da ønsker jeg ikke at de skal være borte, dvs lasta ned på mobilen. Det jeg har behov for å sjekke mailboksen på kveldstid, i helgen eller når jeg er på ferie. Da vil jeg laste ned og lese de mailene jeg trenger, resten kan jeg rydde opp i fra PC'n. At dette skal bli så forbanna mye dyrere med GPRS skjønner jeg ikke. Men det er vel en tanke bak det hele, eller hva telenor? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Tror ikke du trenger mobilpost for å få dette til å fungere. E-post klientene skal vel fungere med alle typer POP3 mail. Hvordan du får kopier til å bli liggende på server er jeg ikke sikker på, men hvis du ringer 09000 og ber om å få snakke med msupport (dagtid) så kan de helt sikkert hjelpe deg. Endret 1. juli 2004 av tbone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå