Gå til innhold

hvem har fetes anlegg til pc'n?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-21 17:30, SintBrus skrev:

Jeg har merket at alle skryter over at de har store høyttalere og dyre anlegg. Men spørsmålet mitt er om de forskjellige anleggene høres bra ut. Det tviler jeg sterkt på.


 

Da syntes jeg du skulle ta deg en tur til en seriøs hi-fi forhandler og spørre om det du nettop spurte om... Hører du ikke forskjell på påkostet elektronikk som er brukt år å dag på å teste og finjustere, som kun har brukt de beste matrialene, med billig hi-fi som blir masse-produsert billigst mulig for å dekke majoriteten av markedet, da må du sjekke øra dine. DET temaet er udiskutabelt, blir som å si at en Jaguar ikke er stort bedre å kjøre enn en Toyota (no offence) fordi begge kommer seg fra A til B. En annen ting, det er mulig at det er skryting, men hvis du ikke liker å lese om hvor "fete" anlegg folk har så trengte du ikke å gå inn å kikke, overskriften sa jo ganske tydlig hva det handlet om.... :smile:

Lenke til kommentar

Kenwood KRF-V5030D 5*80W

Eltax Holywood 5.1 (Tror æ dem hete)

Phoenix Gold ZX500 mekka opp på veggen som driver en

Cervin Vega Stroker 12"

Optima batteri og en diger ladder :smile:

 

Dette duger så det holder.

Bruker et mesttil film da:)

 

Litt ekkelt å starte winnows med en lydstyrke på 100 db :smile:

 

Ellers kan æ sikkert rygge inn biln om det skulle bli for lite. (Under ombyggning)

Phoenix Gold ZX 350 *2

Phoenix Gold ZX 500

Profile SPL 4 veis delefilter

Boston Acoustics Pro 12.5LF *2

Boston Acoustics Pro 6,5LF *2

Boston Acoustics Pro 5.5 Comp

Samt to optima batterier, noen digre kondensatora både på cd spiller og forterkere.

 

Hey å hå. Nok skryt for i dag :smile:

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig som har fetest anlegg TIL PC-en?

Altså beregnet for pc. Som selges som pchøytalere anlegg.

Jeg har denne (se bilde) kul PC høyttaler det. :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

 

bd27812.jpg

 

_________________

Scaleo 800s

Intel Pentium 4 2000mhz

512 pc800 ram

Nvidia GeForce 2 400mx 64mb

16x dvd

12x/8x/32x cdrw

Fujitsu Soundbird Digital Pro 5.1

80gb

15' Flatskjerm

 

[ Denne Melding var redigert av: tv-freak på 2002-04-21 21:54 ]

Lenke til kommentar

Tydeligvis at det er mange drittunger her, ja. Alt er ikke bass vett'u.

Vil du ha fetest "annlegg" til pesen din, har du to muligheter.

1. Kjøp deg et par Sennheiser HD 600 eller tilsvarende sammen med et Turtle Beach eller Digigram lydkort.

 

2. Ring til http://www.benum.no og spør pent om du kan låne/leie disse nusselige små nærfeltsmonitorene. 2*15 tommer i hver burde holde.

 

Det er bare tull med PA inne i stua fordi disse høyttalerne er beregnet for store avstander. Mangler du bass? Sleng inn to Bag End Quartz subber. Minste subben på markedet med fire 18tommere.

Og slik ser den ut, billig er den også.

 

quartz-i_sm.jpg

 

 

Ja, jeg skjønner at mange tullet :lol:

 

_________________

Get a life - get a Mac

finder.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-04-21 22:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 17:40, Juppjupp skrev:

B&W Nautilus 802 :smile:

H/K avr 8500 :sad: (Skal bytte ut med DP A1...En gang i tiden)

Flatline SPM Ref. :smile:


 

Akkurat ditt anlegg vil jeg nok si høres bra ut, men har du koplet det til PC-en din? Det var liksom det denne tråden handlet om..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 18:14, JohnnyKnoxwille skrev:

DET temaet er udiskutabelt, blir som å si at en Jaguar ikke er stort bedre å kjøre enn en Toyota (no offence) fordi begge kommer seg fra A til B.


 

Jeg forklarte meg kanskje litt dårlig. Det jeg ikke synst var helt i vater var at det var så mange som nevnte store 18" og det spiller så høyt at mormora i Zimbabwe får hjerteinfarkt av det.

 

Men jeg er enig i det du sier at dyre anlegg er som oftes gode, men selv der finst unntak. Ta foreksempel Bosè. De er dyre, men låter ikke helt bra (Etter min mening).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 17:40, Juppjupp skrev:

Tja, mitt høres ikke så verst ut!!


B&W Nautilus 802 :smile:

H/K avr 8500 :sad: (Skal bytte ut med DP A1...En gang i tiden)

Flatline SPM Ref. :smile:


Totalpris: Godt over 100K :smile:


Når vi først var i gang med skrytinga!!


Hva er egentli vitsen med å starte en slik diskusjon??


Det vil alltid være noen som har bedre!!


 

Jeez!! Tviler paa om det er mange her som slaar dine kabler til over 5000,- pr meter! Haaper du ikke kjoepte de nye og fortsatt har en H/K forsterker(knis.)

 

For tiden er jeg i utlandet og maa klare meg m mp3 filer og et par nyinkjoepte hodetelefoner( Ergo 2) til ca 2000,-

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 22:30, SintBrus skrev:

Quote:


On 2002-04-21 18:14, JohnnyKnoxwille skrev:

DET temaet er udiskutabelt, blir som å si at en Jaguar ikke er stort bedre å kjøre enn en Toyota (no offence) fordi begge kommer seg fra A til B.


 

Jeg forklarte meg kanskje litt dårlig. Det jeg ikke synst var helt i vater var at det var så mange som nevnte store 18" og det spiller så høyt at mormora i Zimbabwe får hjerteinfarkt av det.

 

Men jeg er enig i det du sier at dyre anlegg er som oftes gode, men selv der finst unntak. Ta foreksempel Bosè. De er dyre, men låter ikke helt bra (Etter min mening).

 

Ok..da er vi på bølgelengde. :smile:

Ja, Bosè er oppskrytt, meget dyrt og middels lyd. MEN Bosè er en av de aller beste i sin størrelse, de er nemmelig ganske flinke til å få høytalerne meget små, og gi nogelunde grei lyd. Bang & Olufsen har jeg enda mindre til overs for... Design er vel og bra, men lyd og bilde er ikke høyest prioritert når man går for det merket. B&O bruker ikke egne bilder-rør, men 2.-klasses rør, altså en fet Philips TV har mye bedre bilde enn en B&O tv til det dobbelte. Se på lønna til han danske B&O designeren så ser du hva du betaler for. Og det er greit nok det, men det blir feil å si at mann har det RÅESESTE anlegget fordi det er dyrest....

 

Når vi er inne på PA og hvem som har mest bass på rommet, så har jeg en kompis som er DJ og bor hjemme hos moren sin. Har PA-anlegg til ca. 300.000, og mye av det står på rommet hans på 12kvadrat. Senga er blant annet 4 kasser med 2 X 18" og en tynn skumgummi-madrass, "skrivebordet" er 2 kasser à 2 X 15", pluss noen monitorer med "bare 12". I hjørnet står et 19" rack med forsterkere. Og ja det er trangt der. Men han klarer faktisk å bo der.... :smile: At den 16ampers kursen han har koblet anlegget på går hvis han skrur på alt samtidig, sier sitt.

Han har en Pentium II som han spiller MP3`er fra, så anlegget er faktisk på det rommet kun tilkoblet PC.

Ikke akkurat pen lyd, men......

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 10:36, PålPot skrev:

Quote:


On 2002-04-21 17:40, Juppjupp skrev:

Tja, mitt høres ikke så verst ut!!


B&W Nautilus 802 :smile:

H/K avr 8500 :sad: (Skal bytte ut med DP A1...En gang i tiden)

Flatline SPM Ref. :smile:


Totalpris: Godt over 100K :smile:


Når vi først var i gang med skrytinga!!


Hva er egentli vitsen med å starte en slik diskusjon??


Det vil alltid være noen som har bedre!!


 

Jeez!! Tviler paa om det er mange her som slaar dine kabler til over 5000,- pr meter! Haaper du ikke kjoepte de nye og fortsatt har en H/K forsterker(knis.)

 

For tiden er jeg i utlandet og maa klare meg m mp3 filer og et par nyinkjoepte hodetelefoner( Ergo 2) til ca 2000,-

 

 

Har ingen andre lydkilder å koble d til, så ja det har jeg!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 10:36, PålPot skrev:

Quote:


On 2002-04-21 17:40, Juppjupp skrev:

Tja, mitt høres ikke så verst ut!!


B&W Nautilus 802 :smile:

H/K avr 8500 :sad: (Skal bytte ut med DP A1...En gang i tiden)

Flatline SPM Ref. :smile:


Totalpris: Godt over 100K :smile:


Når vi først var i gang med skrytinga!!


Hva er egentli vitsen med å starte en slik diskusjon??


Det vil alltid være noen som har bedre!!


 

Jeez!! Tviler paa om det er mange her som slaar dine kabler til over 5000,- pr meter! Haaper du ikke kjoepte de nye og fortsatt har en H/K forsterker(knis.)

 

For tiden er jeg i utlandet og maa klare meg m mp3 filer og et par nyinkjoepte hodetelefoner( Ergo 2) til ca 2000,-

 

 

Har ingen andre lydkilder å koble d til, så ja det har jeg!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89134

"Bang & Olufsen har jeg enda mindre til overs for... Design er vel og bra, men lyd og bilde er ikke høyest prioritert når man går for det merket. B&O bruker ikke egne bilder-rør, men 2.-klasses rør, altså en fet Philips TV har mye bedre bilde enn en B&O tv til det dobbelte. "

 

 

Sist jeg sjekket så var bilderøret i B&O fra Philips, hvor har du det fra at det er dårligere rør i B&O? Hvis jeg ikke husker feil, så hadde 75 % av alle tv-apparater bilderør fra Philips på begynnelsen av 90 tallet.

 

[ Denne Melding var redigert av: tigerw på 2002-04-22 20:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 20:37, tigerw skrev:

"Bang & Olufsen har jeg enda mindre til overs for... Design er vel og bra, men lyd og bilde er ikke høyest prioritert når man går for det merket. B&O bruker ikke egne bilder-rør, men 2.-klasses rør, altså en fet Philips TV har mye bedre bilde enn en B&O tv til det dobbelte. "



Sist jeg sjekket så var bilderøret i B&O fra Philips, hvor har du det fra at det er dårligere rør i B&O? Hvis jeg ikke husker feil, så hadde 75 % av alle tv-apparater bilderør fra Philips på begynnelsen av 90 tallet.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tigerw på 2002-04-22 20:39 ]</font>


 

Ok, kanskje jeg ikke forklarte meg godt nokk....

Jeg skrev 2.klasses, og på de dyreste modellene til Philips blir det brukt 1.klasses bilderør OG kretser. En Philips TV til 17.000,- har bedre bilderør enn en B&O til 30.000,- Grunnen er at Philips ikke vil ha noe konkuranse med de beste rørene og spesielt bildekretsene, så de aller beste er ikke mulig å få kjøpt av de andre produsentene. B&O har aldri laget verken kretsene eller bilderørene selv, og det er av den enkle grunn av at de har satset på design. De vil heller ikke være med i det markedet som blir testet for ytelse per krone, og det trengs vel nødig å forklare hvorfor.... Det er greit nokk det, mange vil ha design, noe B&O er i følge min mening utrolig flinke på, men det er folk tror at B&O er bra bare pga den høye prisen...

 

Og, Philips leverer per i dag bilderør til over 75% av markedet, mener å ha lest at det er 80% per dags dato.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89134

Ok, kanskje jeg ikke forklarte meg godt nokk....

Jeg skrev 2.klasses, og på de dyreste modellene til Philips blir det brukt 1.klasses bilderør OG kretser. En Philips TV til 17.000,- har bedre bilderør enn en B&O til 30.000,- Grunnen er at Philips ikke vil ha noe konkuranse med de beste rørene og spesielt bildekretsene, så de aller beste er ikke mulig å få kjøpt av de andre produsentene. B&O har aldri laget verken kretsene eller bilderørene selv, og det er av den enkle grunn av at de har satset på design. De vil heller ikke være med i det markedet som blir testet for ytelse per krone, og det trengs vel nødig å forklare hvorfor.... Det er greit nokk det, mange vil ha design, noe B&O er i følge min mening utrolig flinke på, men det er folk tror at B&O er bra bare pga den høye prisen...

 

Og, Philips leverer per i dag bilderør til over 75% av markedet, mener å ha lest at det er 80% per dags dato.

----------------------------------------------------

Er enig i at Philips gir deg mer igjen for pengene, men B&O konstruerer kretsene selv og de bruker bra komponenter (mye av dette er Philips komponenter).

Når det gjelder tv-lyd så vil jeg påstå at B&O har noe av det bedre på markedet.

 

Litt historie: B&O ble startet i 1925, den første Tv kom i 1952. De er også den eneste produsent av TV-apparater som er igjen i Danmark av 20....

 

Jeg har mekka på noe brunevarer, er radio- og TV reparatør.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tigerw på 2002-04-22 21:27 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: tigerw på 2002-04-22 21:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...