Gå til innhold

P4 3.2 eller amd 64 3200+ 512 kb

Valent

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvem av dem som er det beste kjøpet i øyeblikket. har 3ghz akkurat nå kan ikke si at jeg er stor fornøyd, er amd sin bedre med tanke på spill doom3 hl2 etc.

Støy nivået har veldig mye å si, den 3.2ghz er på Nortwood kjernen så den bør ha lav temperatur. det burde også amd sin...

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

En AMD 64 yter nok litt bedre en hva 3 GHz Prescott gjør. Den er en del kjøligere også. I tillegg er den bedre til spill, men om du vil merke det så godt, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

har kjøpt 1gb ram så jeg har 1.5gb. raptor er alt for unødvendig DYRT.. vannkjøling krever at jeg skaffer bedre strømforsyning og mitt kabinett har ikke plass til en slik, med mindre den er "ekstern"... :(. + at prescotten er så si byttet, den er solgt så jeg kjøper meg enten nortwood 3ghz eller 3.2ghz ELLLER amd64 3200....

Lenke til kommentar
jeg lurer på hvem av dem som er det beste kjøpet i øyeblikket. har 3ghz akkurat nå kan ikke si at jeg er stor fornøyd, er amd sin bedre med tanke på spill doom3 hl2 etc.

Støy nivået har veldig mye å si, den 3.2ghz er på Nortwood kjernen så den bør ha lav temperatur. det burde også amd sin...

takker for svar

Du har en p4 prescott@3GHz og 9800XT og du er ikke helt fornøyd? LOL, foreslår en PS2 eller en Xbox :)

Lenke til kommentar

hvis du har penga så bytt til amd64, yter bedre........ hvis du ikke vill bruke så mye så kjøper du ny pentium....

hvis du skal bytte til amd64 så må du regne med å ponge ut ca 3500 (cpu, hk og kjøler)

Intel: pentium 3.2ghg=2400, 3.4ghz= 3600-3700 (jeg ville kjøpt en 2.8/3.0 og klokket denne men ditt valg)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en 3.0 boxed northwood. Den klokker bra ( 3.6 Ghz) men blei den temmelig varm (55 grader) med medfølgende kjøler som støya mer enn jeg likte.

Bytta til en slik og temperaturen sank med mer enn 10 grader under load, dessuten er den *svært* stille på full hastighet. Du har også mulighet til å justere hastigheten dersom du er spesielt kresen på lydniv (noe jeg anser meg selv som å være)

Denne kjøleren er 5 grader kaldere for meg på minimum hastighet enn det boxed kjøleren er på max.

Tror ikke du vil få mye ut av et prosessor-bytte, men kanskje en god kjøler kan gjøre deg fornøyd med den du allerede har ?

Lenke til kommentar
Hvis du har et bra skjermkort fra før er faktisk den billigste og beste oppgraderingen du kan gjøre å kjøpe en 74 gig raptor.

kan du gi noe informasjon som støtter opp dette, legg gjerne med linker?

har du en s-ata med 8Mb cache tror jeg ikke pcen tar av ved en raptor oppgradering. :p

oppgraderer fra en 3GHz prescott :tease:

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp følgende:

Asus p4c800e deluxe

Intel Pentium4 3.0Ghz (northwood)

Swiftech MCX478V (kjøleribbe)

Swiftech MCX159P (chipset)

Papst 12dB

Samsung P80 80Gb

Hadde fra før liggende et 2x256 pc4000 corsair par.

Jeg kjøpte p4 denne gangen (for første gang faktisk) pga dens egenskaper i samarbeid med zoomplayer, ffdshow, dscaler og diverse andre filtre man bruker på htpc.

Til htpcbruk er fortsatt p4 det som gjelder, grunnet bedre minneytelse.

Grunnen til at jeg spanderte på det vifteløse chipsettet på asus p4c800 en swiftech MCX159P er at jeg vil klokke prosessoren til 3,5 eller deromkring. Kanskje 3,6 hvis det er stabilt. (Støy er et meget viktig tema i denne sammenhengen)

Utstyret skal stå i et kanam HT200b i stua, så støy er no-go.

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...