Putekos Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei. La oss si en kunde mister nøklene sine eller lommeboken i butikken vår. Hva er vår plikt - har vi i det hele tatt noen plikt til å hjelpe han med å lete? Jeg bare lurer om det finnes noen regler på sånne ting. Kanskje litt dårlig formulert, men kanskje noen skjønner spørsmålet for det. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Ikke sålenge sjefen sier noe annet. Men det er jo ikke noe i veien for å yte god service til en kunde så lenge det ikke går på bekostning av noen andre kunder eller noe viktig arbeid. Endret 1. juli 2004 av lodott Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Absolutt enig med lodott. Det er nærmest en selvfølge at man yter såpass service at man hjelper til med å titte. De fleste forstår at man ikke kan endevende butikken eller bruke hele dagen på en leteaksjon, mne litt tid på å titte her og der kan de fleste avse. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Selvfølgelig har jeg ikke noe imot å hjelpe en kunde med å finne noe hvis jeg har tid til overs. Jeg har heller ikke noe problem med å ta imot navn og nummer, og ringe hvis vi finner det. Men det jeg ikke likte her om dagen, var at mannen krevde at alle vi ansatte skulle slippe alt vi hadde i hendene og finne bilnøklene hans. Når du sitter i en kasse og det nesten er kø til starten av butikken - så KAN man ikke bare slippe alt man har i hendene. Dessuten var vi ganske underbemannet pga sykefravær, og vi hadde nok å gjøre som det var. Er det bare en uskreven regel eller finnes det noen regler på dette? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Nei da er det nok ikke noe gale i det dere gjorde, men du foreslo å ringe han hvis dere fant bilnøklene? Jeg hadde i allefall hatt veldig lyst å komme meg hjem om jeg var den kunden... Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det finnes ingen regler på det nei. Ikke som jeg har kommet over hittil. Hater sånne kunder Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Når slikt skjer så må reaksjonen fra deres side stå i stil med det som har skjedd og hva som skjer rundt dere. Slik som situasjonen du beskriver så er det selv opp til kunden å lete etter nøkklene, det er jo tross allt han som har rotet de bort og ikke dere som jobbet i butikken!. Forstår ikke kunde dette så snakk rolig til gærningen og si at dere tar navn og nr og ringe HVIS dere finner det han leter etter. Synd at dere (alle som jobber i butikk) skal slite med slike folk. Det er ingen regler som sier noe om at dere skal hjelpe til når noe slikt skjer. Men som flere sa her så er dette snakk om service, men kunden har ikke alltid rett det gjelder å bruke sunt vett i slike saker. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Ok, takk for svar. Jeg prøver å være vennlig og serviceinnstilt - men det er vanskelig når kunder tror det er greit å skjelle ut ansatte. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvor/hva slags butikk jobber du i? *Vil ha ny jobb* Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Hvor/hva slags butikk jobber du i? *Vil ha ny jobb* Jobber på Biltema. Har funnet ut at menn er de verste kundene man kan ha. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvor/hva slags butikk jobber du i? *Vil ha ny jobb* Jobber på Biltema. Har funnet ut at menn er de verste kundene man kan ha. Den sjappa er svær, å finne nøklene hans er nok som å vinne lotto. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvor/hva slags butikk jobber du i? *Vil ha ny jobb* Jobber på Biltema. Har funnet ut at menn er de verste kundene man kan ha. Den sjappa er svær, å finne nøklene hans er nok som å vinne lotto. kanskje det er nettop det han satset på den dagen.. det skjedde vel ikke på en lørdag vel..? :!: jobber selv i butikk (deltid) og synes også at mannlige kunder av og til kan være svært iriterende Lenke til kommentar
OeO Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvor/hva slags butikk jobber du i? *Vil ha ny jobb* Jobber på Biltema. Har funnet ut at menn er de verste kundene man kan ha. de som bare ansetter fine jenter? Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 jobber selv i butikk (deltid) og synes også at mannlige kunder av og til kan være svært iriterende Ta deg en tur på den bedre vestkant så skal du få svelge det utsagnet der. Mange mannlige kunder er idioter (gruppen er sikkert overrepresentert på bildema ), men det er søren meg mange kvinner som ikke har lært folkeskikk heller. Poenget er uansett at det var en stygg generalisering. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Ta deg en tur på den bedre vestkant så skal du få svelge det utsagnet der. Mange mannlige kunder er idioter (gruppen er sikkert overrepresentert på bildema ), men det er søren meg mange kvinner som ikke har lært folkeskikk heller. Poenget er uansett at det var en stygg generalisering. kanskje det var en veldig stygg generalisering - jobber på CC Vest i Oslo, og du finner svært få butikker der som er på "bedre vestkant". iallefall i Oslo.... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Alle kunder kan potensielt være ille, men de som er værst er de med mindreverdighets komplekser og lignende. Jeg har i hvertfall dette intrykket av folk som er kranglete og ikke oppfører seg i køer og i kassa. Jobber ikke i butikk men handler jo ting og tang titt og ofte. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 jobber selv i butikk (deltid) og synes også at mannlige kunder av og til kan være svært iriterende Ta deg en tur på den bedre vestkant så skal du få svelge det utsagnet der. Mange mannlige kunder er idioter (gruppen er sikkert overrepresentert på bildema ), men det er søren meg mange kvinner som ikke har lært folkeskikk heller. Poenget er uansett at det var en stygg generalisering. Ja DET har du helt rett i. Kvinner og menn kan være like jævlige når du står der bak disken\kassa. Folk burde lære seg folkeskikk.... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Ta deg en tur på den bedre vestkant så skal du få svelge det utsagnet der. Mange mannlige kunder er idioter (gruppen er sikkert overrepresentert på bildema ), men det er søren meg mange kvinner som ikke har lært folkeskikk heller. Poenget er uansett at det var en stygg generalisering. kanskje det var en veldig stygg generalisering - jobber på CC Vest i Oslo, og du finner svært få butikker der som er på "bedre vestkant". iallefall i Oslo.... Negative. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå