Gå til innhold

Salig socket suppe

Gjest Slettet+9018234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234
Hellu hellu godt folk.

Lurer litt på hva som er "arvtageren" til socketA når det kommer til pris? 64bit cpu'ene er fortsatt enormt dyre.

Tenkte å oppgradere kassa mi til høsten og lurer bare på om socketA fortsatt vil holde til mitt bruk. Mitt bruk omfatter:

-Klanspilling (battlefield på et ganske høyt nivå)
-Annen spilling (generell nøye)
-Og selvfølgelig vanlig bruk (ikke særlig krevende til maskinvare)

pr.idag har jeg xp1800+ cpu, 1.8 GB ram, Gainward Geforce FX5900 xp1200/GP/Ultra 128mb ram, hovedkort med 333 fsb og en del annet (harddisker etc. - den vanlige suppa)

Så litt på følgende hovedkort (SocketA), [url="http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118267&view=detailed"]Abit hovedkort[/url]

Noen innvendinger, eller evnt. andre forslag?

På forhånd takk. Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S754 skal ta over for sA. Det kommer billig-CPU-er til s754 uten 64-bit-støtte, og med bare 256kB L2-cache.

Edit: Det er forresten noe slags reviews av en slik CPU (3100+ Sempron heter den) ute nå, sjekk forsida her på hw.no.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

uhm, har bare hørt en myte, men vil winXP kjøre med 64bits cpu?

Trodde man måtte vente til Longhorn kom for å få støtte før 64bits prosessorer.

Eller, er undertegnede på en bærtur? :whistle:

Lenke til kommentar
' date='01/07/2004 : 22:23'] Det går helt greit å bruke en vanlig XP-installasjon i et 64bits system.

I et AMD64 vel å merke ettersom det kjører både 32bit og 64bit. I et reint 64bit-system vil du slite med vanlig XP (XP i 64bit versjon kommer dog, ute i beta)

Lenke til kommentar
Hellu hellu godt folk.

Lurer litt på hva som er "arvtageren" til socketA når det kommer til pris? 64bit cpu'ene er fortsatt enormt dyre.

Tenkte å oppgradere kassa mi til høsten og lurer bare på om socketA fortsatt vil holde til mitt bruk. Mitt bruk omfatter:

-Klanspilling (battlefield på et ganske høyt nivå)

-Annen spilling (generell nøye)

-Og selvfølgelig vanlig bruk (ikke særlig krevende til maskinvare)

pr.idag har jeg xp1800+ cpu, 1.8 GB ram, Gainward Geforce FX5900 xp1200/GP/Ultra 128mb ram, hovedkort med 333 fsb og en del annet (harddisker etc. - den vanlige suppa)

vel xp1800 er jo litt liten prossesor. du kunne jo kansje spandert på en Xp2500@3200 for rundt 600.-kr

og /eller du får ha litt tålmodighet og få tak i enten et greit socket 754 system eller Socket 939 hvis du virkelig skal trå til, men sist nevnte ville det nok være lurt å vente litt til på. er enormt dyrt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
vel xp1800 er jo litt liten prossesor. du kunne jo kansje spandert på en Xp2500@3200 for rundt 600.-kr

Oi, glemte å si at den er overklokka til en tilsvarende XP2200+.

få tak i enten et greit socket 754 system eller Socket 939 hvis du virkelig skal trå til, men sist nevnte ville det nok være lurt å vente litt til på. er enormt dyrt akkurat nå.

Heh, syntes 1650,- flis for en 754 cpu var litt i drøyeste laget då. (Snakker om den her http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122903&cks=PRL )

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Du slipper å oppgradere på en stund, så du sparer kanskje noen kroner på det

Jau, sant nok det. Tenkte å oppgradere ein gong på høsten. Men trur det blir socket 754 æg går for då.

Lenke til kommentar

Socket 754 og 939 skal ta over etter socket A.

Jeg ville ha spart til et socket 754 system, du kan bruke vanlig Win på systemet ja, og Win kommer ut med en egen 64-bit versjon av Win før Longhorn.

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

-1970 kr

EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

-919 kr

Fra Komplett.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Vel, 1970,- e nok i meste laget, og i mine auge e "boxed" versjonar av cpu egentlig litt for mye gimmick.

Ducky sitt forslag e nok best sålangt.

Ein ting tel, (stupide meg), har pr.dags dato "kun" ATA disker (133), 3 stk sådan, og må derfor ha et hovedkort som også har støtte for det. SATA vil være en fordel, men det blir for mye/kostbart å erstatte 3 ATA harddisker med SATA kun pga. nytt hovedkort. Om noken veit om eit hovedkort som både e prisriktig og har denne finessen, ikkje nøl med å svar. :)

uansett, takkar for alle svar sålangt ! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...