Gå til innhold

Maksinen rebooter av seg selv (WIN200 PRO)

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøvde å skrive dette innlegget i stad, men da rebootet maskinen igjen...

Må være kjapp! :) Har et stort problem! Etter en stund, restartet plutselig pc´en. Dette begynte den med for ca 1 uke siden. Jeg har kjørt to uavhengige virusprogrammer. Begge fant 1 virus hver, og jeg tror jeg fikk fjernet det ene. Har også kjørt div wormstester på nettet. Er det virus, eller er alt bare sinnsykt ustabilt? Den booter uten forvarsel! Hva gjør jeg for å bli kvitt dette? Har sitti i hele formiddag men er like langt.....er det noe jeg kan skrive et sted slik at den ikke rebooter? Prøvde å skrive run>shutdown -a men fikk feilmld om at den ikke fant fila....Tips?

Robert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du nedtelling fra 60 sekunder ? Om den bare restarter i hytt og pine vil jeg tro det et hardware problem, muligens for varm prosessor eller RAM som ikke oppfører seg skikkelig.

Det du kan gjøre er å sjekke hvor høy temperaturen på prosessoren din er (kan gjøres i BIOS, om du ikke har programmer for det i windows), og kjøre memtest86 ( http://www.memtest86.com ) for å sjekke RAM.

Endret av sim
Lenke til kommentar

Sim: Jeg gikk inn på control panel>system>advanced>startup & recovery og der sto det: System failure og det var haka for Automatically reboot (when system failure). Har tatt bort den haka, og nå rebooter den ikke, men jeg vet jo ikke om det er noe galt. Prøvde å få bort litt støv fra vifta, og RAM´en tror jeg skal virke greit. Skal sjekke linken din. Fikk ikke nedtelling før den bootet. Den bootet helt plutselig.

Robert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...