indahla Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg drifter en nettside og ønsker å se siste side brukeren var på før han/hun kommer til min side. F.eks. se hvilke sider som linker til min side. Finnes det noen funksjon for dette i PHP? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det gjør det, ta en kikk på http://no2.php.net/reserved.variables HTTP_REFERER Lenke til kommentar
dabear Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Litt offtopic maybe, men prøv ut denne: <?php header("Content-Encoding: ISO-8859-1"); ?> <html> <head> <style type="text/css"> * { font-weight: bolder; word-spacing: 2pt; } .script { color: red; } .bruker { color: blue; } </style> <title> Hvordan har du kommet deg hit? </title> </head> <body> <div class="script">jaha, hvordan har du kommet deg inn hit da, gjennom en link?</div> <?php $ref = $_SERVER['HTTP_REFERER']; $k = str_replace('http://', '', $ref); list($bef, $aft) = explode('/', $k); /*if(strlen($ref) > 1) { */ if($ref) { echo '<div class="script">Jasså ja, er det sant?, hva heter den sida som sendte deg hit da?</div>'; echo '<div class="bruker"> ' . $ref .' </div>'; echo '<div class="script">Næmen så hyggelig, ' . $bef . ' er den tøffeste og kuleste sida jeg veit om, ikke rart at det var folka bak ' . $ref . ' som sendte deg hit, de ruler jo!' . '</div>'; print $rest; } else { echo '<div class="bruker">Nope, gjennom adresselinja oppi der, du ser den?</div>'; echo '<div class="script">Jepp ser den, så du bare lizzom stakk innok fordi du følte for det? </div><div class="bruker">Mhm!<div><div class="script">Det var da hyggelig, velkommen skal du være</div> '; } ?> </body> Hmm, hva har det seg at koden mellom <?php og ?>inne i [ code ] og [ /code ] ikke blir fargelagt.. Endret 1. juli 2004 av dabear Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hmm, hva har det seg at koden mellom <?php og ?>inne i [ code ] og [ /code ] ikke blir fargelagt.. De har ikke installert den hacken... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 De har ikke installert den hacken... Det er helt på trynet, de har syntax-highlighting på -blokker, men ikke støtte for [php]..[/php] Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) *På tide å tenke seg om* Endret 1. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Denne her bruker jeg for å sjekke på min lille side ihvertfall if(!eregi("http://los.digitaldomination.org", $_SERVER["HTTP_REFERER"]) AND !empty($_SERVER["HTTP_REFERER"])) { mysql_query("INSERT INTO referere (referer) VALUES('{$_SERVER["HTTP_REFERER"]}')"); } Kan du litt php og sql, så burde det ikke være å vanskelig å forstå edit: SirIce: er det mulig? For det første så finnes det ett test-forum, og en mulighet for forhåndsvisning av innlegget ditt. Endret 1. juli 2004 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå