Gå til innhold

Noen som savner gammle Commodore?

mad2003

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo bare en "commodore " og da. Itavisen skriver så fint at Commodore "satser igjen". Greit nok, er vel kanskje formelt greit å formulere det slik. Men det er jo kun navnet som har noe med gamle Commodore å gjøre. Navnet har vært en kasteball mellom forskjellige konkursrammede selskaper de siste ti årene og har vel havnet hos nederlandske tulip.

Ellers vil jeg fremheve trådstarter som har klart å unngå å skrive Commandore. Er vel ikke skrevet i denne tråden i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Min første datamaskin var nettopp en Commodore 64, og det var gjeve saker. Brukte den så mye at jeg nå og da sovnet ved pulten på skolen og drømte frem smarte programmeringsteknikker. Akk ja, det var tider..

Men DETTE.. gjør meg flau på Commodore's vegne. De klarte fint å kjøre selskapet i senk med ren sløsing, ellers ville de vært på høyde med f.eks. Apple i dag. Det ville vært 3 enorme selskap med hver sin plattform for vanlige og profesjonelle brukere, ikke bare 2 (nå ser jeg bort fra Linux / Unix).

Way to go. Herme etter alle andre med noe som var nytt og spennende for et par år siden. :no:

Lenke til kommentar
Det er jo bare en "commodore " og da. Itavisen skriver så fint at Commodore "satser igjen". Greit nok, er vel kanskje formelt greit å formulere det slik. Men det er jo kun navnet som har noe med gamle Commodore å gjøre. Navnet har vært en kasteball mellom forskjellige konkursrammede selskaper de siste ti årene og har vel havnet hos nederlandske tulip.

Ellers vil jeg fremheve trådstarter som har klart å unngå å skrive Commandore. Er vel ikke skrevet i denne tråden i det hele tatt :)

jaja... har ikke så mye jeg vill si i denne tråden? gjør det deg noe? :hmm:

Lenke til kommentar

jaja... har ikke så mye jeg vill si i denne tråden? gjør det deg noe? :hmm:

Nei ovherhodet ikke, jeg påpekte kun at du har klart å skrive Commodore rett, og ikke Commandore. Og at dette heller ikke var skrevet av andre. Er ikke ofte man ser.

Lenke til kommentar

Debatten om hvorfor Commodore gikk dukken har vært tatt tusen andre plasser og kan diskuteres i det vide og brede, men en forklaring som går igjen er vel blant annet at Amiga-maskinene f.eks. ble markedsført som leketøy. Amigaen var en multimediapc, og Commodore klarte ikke å få frem at den også kunne brukes til "seriøse" ting i særlig stor grad.

Lenke til kommentar

Commodore 64, Amiga 500 og 1200 vil for alltid stå i historien som to av de mest geniale datamaskinene som noensinne er masseprodusert. Amiga 500 var for meg som å komme til min egen lille himmel. Jeg kjøpte min første synth den gang (en Yamaha DX11) og begynte å komponere musikk med den, Amigaen og en stereosampler (hehe).

Amigaen hadde også den tidens absolutt feteste spill.

Når det gjaldt musikk, tok Atari maskinene over det markedet, før PC og MAC toget inn og stjal rubbel og bit.

Fy fader, av og til savner jeg virkelig den tiden. Fikk til og med kjeft av en jeg jobbet sammen med da når jeg fortalte ham at jeg hadde en Amiga 500. Han eide tilfeldigvis et lite firma som frontet 386 og 486 PC'er for fullt, og fortalte meg at Amiga var "møkkamaskiner". Typen visste ikke en dritt om hva han snakket om, og jeg ble selvfølgelig blodig fornærmet :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...