Djevlen Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei, jeg skal dele adsl linja mi til 4 maskiner.. Oppkoplingen min ser slik ut: Modem -> Router -> Switch -> 4 maskiner. Lurer på hvordan jeg kan fordelt linja slik at alle 4 maskinene får like raske linjer og slik at jeg kan ordne at f.eks min maskin får en bedre linje enn den andre, i tilfelle jeg trenger mer båndbredde. Finnes det et slikt program? noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) problemet er det at hvis du begrenser båndbredden til noen av maskinene, vil du ikke få full hastighet dersom de andre ikke bruker linja.. forøvrig finnes det noen rutere som kan stille båndbreddehver enkelt ip, men du kan også bruke et program på hver enkelt maskin. Søk på NetLimiter Endret 1. juli 2004 av Zamoht Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 hvis jeg da ikke begrenser noe, vil da router dele linja likt på de andre maskinene av seg selv? Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Nei, ikke hvis den ikke støtter det. Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=9305 <- dette er routeren min, vil den klare jobben? Lenke til kommentar
LionHead Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) skal du ha loadbalancing på rutern din koster det et par tusen mer enn din Jeg ville brukt Netlimiter som nevnt nedenfor på de andre maskinene. Det funker som bare det. Selvom det er ganske tungvindt da Endret 1. juli 2004 av LionHead Lenke til kommentar
spetter Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Eller det er fullt mulig å ha en server stående mellom router og switch slik at denne server fordeler antall kbyte/hastighet per Sesjon/pc Edit: wops, min feil Tenkte litt feil Endret 1. juli 2004 av spetter Lenke til kommentar
LionHead Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det funker ikke nei, da må du ha en maskin stående som ruter og switch og loadbalance med den.... altså like mange nettverkskort som du har maskiner på LANet. For en ruter er det bare pakker pakker og atter pakker ikkeno sesjoner Netlimiter er det enkleste, kombiner det med en eller annen fjernstyringsklient så kan du logge på maskinene fra maskinen din og aktivere Netlimiter Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 1. Finn en gammel PC med to nettverkskort. 2. Last ned ClarkConnect. 3. Last ned modulen Bandwidth Manager. Hvis du trenger støtte for dette, bruk Linux-delen av forumet (under Programvare). Men bruk gjerne Søk-funksjonen først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå