Gå til innhold

Nytt headsett til rundt 1000kr


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg lønning :D

 

Og i den anledning ønsker jeg å kjøpe meg ett nytt headsett. Som skal kobles til mitt audigy 2 kort. Har så langt brukt ett trust Bass headsett som har dårlig lyd og er svært ubehagelige å ha på.

 

Så mitt spørsmål til dere er hvilket headsett bør jeg kjøpe meg. Har som nevnt i topicen tenkt å bruke rundt 1000kr slik at jeg får noe med skikkelig kvalitet denne gangen.

 

Headsettet skal i hovedsak brukes til musikklytting, men også en god del cs. Det gjør ikke noe hvis det er mic på headsettet, men det er ikke ett krav siden jeg har sikret meg en bordmic til 50kr hos en kompis.

 

Jeg har så langt sett på sennheiser som svært aktuellt. Dette har de flest av hos microplex såvidt jeg vet.

 

Dette

 

ser veldig ok ut. Koster jo 1000kr.

 

Samtidig ser

 

Dette

 

veldig bra ut. Det står:

"HD 515 passer til all type musikk. Med Sennheiseres innovative E.A.R. (Eargonomic Acoustic Refinement) teknologi vil lytteren få en ny akustisk opplevelse. Hvis du søker en hodetelefon i audiofil klassen uten å måtte betale i dyre dommer er dette hodetelefonen for deg"

 

Hva tror dere er best til å høre musikk med? En akustisk opplevelse høres jo veldig kjekt ut :thumbup:

men med tanke på at det andre headsettet er fra samme merke og koster mer er jeg litt usikker. Så hva skal jeg velge? Nye forslag til headsett mottas også med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå sett litt mer rundt og har nærmest bestemt meg for dette . Er det noen som har erfaringer med dette headsettet? Jeg skal kun høre på Metal hvis det er vesentlig.

 

EDIT: Har også lest litt her og der at noen headsett fra sennheiser er tungdrevne. Er dette det? Vil mitt audigy 2 kort klare biffen?

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

bare oppdaterer denne tråden.

 

lurer på om noen har prøvd sennheiser hd 515?

lurer også på det samme som oteroter, er disse og andre sennheiser hodetelefoner tungdrevne? hvordan er hd515 på et innebygget lydkort (på hk)?

er det mulig å bruke disse på en mp3 spiller?

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar

Har hatt Sennheiser MD500 i et par år nå. Har fungert helt ypperlig. God lyd og bra kvalitet.

 

Et par fine ting er at man kan ta ut kabelen fra headsettet, veldig kjekt når man tråkker på kabelen og reiser seg opp. Da bare hopper den ut istedet for å ødelegge headsettet.

 

Høytalernekabelene inne i klokkene er festet med jumpere slik at også disse kan bare tas inn og ut etter eget ønske. Og man trenger ikke verktøy for å åpne dem.

(trodde den ene klokken min var død helt til jeg åpnet den og så at kabelen hadde falt ut etter de hadde blitt kastet rundt en del, plugget den inn igjen og vips var det liv igjen)

Lenke til kommentar

siden min kjære tråd ble tatt opp igjen bør jeg kanskje nevne at jeg har bestillt headsett nå :D

 

Etter mye lesning av tester osv bestemmte jeg meg for:

 

HD590

 

som koster 1500kr ;)

 

skal skrive hva jeg syns i prisguiden når jeg har fått det. Hvis noen andre vurderer samme.

 

Det fikk i hvertfall glimrende omtale overallt :dribble:

Lenke til kommentar

hmm. ok.

men fortsatt ikke fått noe svar på om sennhesier hodetelefoner til 1000 kr + - er tungdrevne.

 

lurer også på om det er mye forskjell på lydkvaliteten er mye bedre på et headsett til ca 700 kr, enn lyden på sennheiser pc150 (altså med og uten mic)

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar

Jeg er enig med asimov, HD595 kan anbefales.

Etter å ha hørt litt på dem i dag, må jeg bare si at jeg er imponert.

Lettdrevne, flott lyd og utrolig komfortable.

 

hmm. ok.

men fortsatt ikke fått noe svar på om sennhesier hodetelefoner til 1000 kr + - er tungdrevne.

 

Prisen sier ingenting om en hodetelefon er tungdreven eller ikke.

F.eks. en Grado til 9.000,- drives lett av en MP3-spiller.

Men OFTE er de dyrere ganske tungdrevne, ja.

 

Ta en god titt på Sennheiser HD555. De er rimelig lettdrevne, har knallgod lyd og er superkomfortable. Prisen er jaggu ikke verst heller.

HPX har dem til 799,- inkl.mva

 

lurer på om noen har prøvd sennheiser hd 515?

lurer også på det samme som oteroter, er disse og andre sennheiser hodetelefoner tungdrevne? hvordan er hd515 på et innebygget lydkort (på hk)?

Se heller på HD555, de er bedre og koster bare en hundrings mer.

Begge kan drives greit av et innebygget lydkort, men man utnytter dem ikke fullt ut, for å si det pent.

 

 

For å bestemme om en hodetelefon er lettdrevet eller ikke, se på impedansen og følsomheten.

For å bruke dem på en enkel MP3-spiller burde impedansen være UNDER 100 Ohm, og følsomheten ligge på OVER 100 dB, gjerne et par dB over.

 

Med en liten bærbar forsterker, kan man bruke nesten hvilken som helst hodetelefon på MP3-greia si.

 

Edit: www.hpx.no har forresten bedre priser enn Microplex, og er det ikke på lager er visst leveringstiden bare en dag eller to.

 

JL

Endret av JensL
Lenke til kommentar

hmm. ok.

takker for hjelpen :)

drar på ferie i et par uker nå så skal tenke på hvem jeg skal kjøpe mens jeg er på ferie.

jensl nå vet jeg i vertfall hvordan man sjekker om de er tungdrevne eller ikke :thumbup:

 

hmm. fine priser på hpx.no men jeg klarer ikke finne noe om frakt? :hmm:

noen som har handlet der som vet noe om den?

 

en ting til: du sier at hd555 er lettdrevne, men de er jo på 120 ohm. det er de 2 andre også, er ikke hd555 og hd515 noe å bruke på en mp3 spiller da?

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Er det Koss'en du har bestemt deg for?

Sikkert grei den, men jeg tror enda at Sennheiser HD555 er mer for penga.

HD515, HD555 og HD595 kan fint brukes med MP3-spillere.

 

Trenger du volumkontroll på ledningen? Den kan lage litt skurring når du bruker den.

 

Hvis du ikke har bestemt deg helt enda, burde du ta en titt på Beyerdynamic. Som Player 1 sier, det er kvalitetssaker. Har 4 selv... ;-)

 

Og ja, HPX har faktisk noen der som er litt interessert i hodetelefoner og har testa så godt som alle de har på web'en sin. Har snakka litt med dem.

Lenke til kommentar

tenkte å gå for senhheiser hd555 :yes:

 

er ikke så veldig viktig med volumkontroll men hadde vert kjekt.

 

er det mye forskjell på lyden i sennheiser hd555 og de player1 nevner? hadde vert fint med mic også.

hvordan er lyden i de player1 nevner i forhold til sennheiser pc150?

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar
tenkte å gå for senhheiser hd555 :yes:

 

er ikke så veldig viktig med volumkontroll men hadde vert kjekt,

Tror HD555 er et meget fornuftig valg til prisen. Noe av det bedre, faktisk.

 

Joa, volumkontroll kan være praktisk, men den kan også forringe lyden noe. Tror det er bedre uten.

Sennheiser har en skjøteledning for hodetelefoner, som har en volumkontroll. Koster vel 200,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...