abrekken Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 det blir hele tiden oppdaget nye sikkerhetshull i linux, feks http://slashdot.org/articles/04/06/14/1182...tid=185&tid=190. folk prøver hele tiden å infisere kjernen med exploits. noen har blitt tatt, men det er vel som med all annen kriminalitet at ikke alle blir tatt: http://slashdot.org/articles/03/11/06/0582...tid=106&tid=185... folk som skal bidra til windows-sourcen må sikkerhetsklareres av microsoft. dessuten er det ingen nyhet at det er populært blandt terrorister å bruke linux. nesten alle programmer for å hacke lages til linux: "Results 1 - 10 of about 111,000 for terrorist linux. (0.24 seconds)" alle skript-kiddies bruker linux til å drive faenskap på nettet. hadde alle brukt windows, ville internett vært bedre for seriøse pc-brukere! Lenke til kommentar
Kevorkian Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Jeg bruker ikke linux av den grunn at jeg ikke liker holdningen når det kommer til rasisme! Hvor mange mørkhudete personer er med på å utvikle linux (og åpen kildekode generelt)? Personlig er jeg mørkhudet (mamma er asiater og pappa er afrikaner) og føler meg særdeles støtt av holdningen blandt linux-utviklere ovenfor sånne som oss. Her er ett eksempel hvor de forklarer litt om det. Endret 1. juli 2004 av Kevorkian Lenke til kommentar
Tian Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 " alle skript-kiddies bruker linux til å drive faenskap på nettet. hadde alle brukt windows, ville internett vært bedre for seriøse pc-brukere! " Og hvordan vet du dette så sikkert siden det aldri har vært 100% med windowsbrukere på nettet! Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Ok, så nå skal det gå utover Linux at alle andre raser enn bleiktryner ikke gidder å utvikle det... ???? Det rimer ikke... Det er da ikke linux sin feil at ikke negre gidder å programmere open-source (heller..) Men det vil jo alltid finnes en og annen Kunta-Kinte som absolutt skal lage rabalder da, fordi hans landsmenn er noen latinger som ikke gidder å jobbe uten god betaling (lenger....) Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) haha, fikk jeg meg en god latter i dag og. Hvor mange tør å vedde på disse 1 post'erne er samme person ? Ganske latterlig den rasisme linken, hele saken er jo.:!: Nei nei, ingen "fargede" personer er med, da må dem jo være nazi folk som står bak opensource. bare fordi dem ikke er med på møter så er det ikke grunn til å si at det ikke finnes noe fargede folk i opensource miljøer Endret 1. juli 2004 av PulZ Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 svarte,. hvor ble det av han der neger-racisten da ? Lenke til kommentar
Tian Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 svarte,. hvor ble det av han der neger-racisten da ? Druknet sikkert i rømmegrøten Dette blir for dumt, sikkert en som bare vil dra igang en diskusjon om Linux kontra Windows Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvis du er på jakt etter å finne noe dritt om noen, finner du det alltid. Hentet fra Kevorkian's link It is also a fact that all Unix 'distros' contain a plethora of racist commands with not so hidden symbolism. It can hardly be coincidence that the prime operating system of choice of the 'open source supremacists' - Linux, features commands which are poorly disguised racist acronyms. For example: 'awk' (All White Klan) , 'sed' (shoot nEgroes dead), 'ln' (lynch negroes), 'rpm' (raical purity mandatory), 'bash' (bring a slave home), 'ps' (persecute sambo), 'mount' (murder or unseat nubians today), 'fsck' (favored supreme Christian klan). I could go on and on about the latent racist symbolism in Linux, but I fear it would take weeks to enumerate every incidence. Vi vet at disse forkortelsene IKKE er ment til å bety det som er skrevet her! - På min arbeidsplass, finnes det ikke mørkhudede, men min skjef er ikke rasist av den grunn. Jeg svir også pizzaen sort noen ganger med uhell, da kaster jeg den. Ikke fordi jeg er rasist, men fordi sortsvidd pizza ikke smaker spesiellt godt. Tullete artikkel, og den var også sansynligvis ment som uskyldig humor.. Til trådstarter, jeg tror du kun er ute etter å lage krangel her nå.. Prøver kun å sverte linux. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 " alle skript-kiddies bruker linux til å drive faenskap på nettet. hadde alle brukt windows, ville internett vært bedre for seriøse pc-brukere! " Og hvordan vet du dette så sikkert siden det aldri har vært 100% med windowsbrukere på nettet! Aldri vært på lan hvor det kun er windows brukere? Så lenge man ser bortifra virusene folk får når de ikke kan å bruke windowsupdate, så finnes det aldri slike problemer på lan.. Dessverre kan man jo ikke nekte adgang når folk har linux på pcn, og jeg har opplevd at nettopp linux-scriptkiddies driver å ødelegger på f.eks TG.. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg bruker ikke linux av den grunn at jeg ikke liker holdningen når det kommer til rasisme! Hvor mange mørkhudete personer er med på å utvikle linux (og åpen kildekode generelt)? Personlig er jeg mørkhudet (mamma er asiater og pappa er afrikaner) og føler meg særdeles støtt av holdningen blandt linux-utviklere ovenfor sånne som oss. Her er ett eksempel hvor de forklarer litt om det. Det er det største pisspreiket jeg har hørt på lenge. Tror du det er en homogen gruppe som utvikler all open source-programvare? En skikkelig objektiv og seriøs kilde du kommer med der. "Artikkelen" er skrevet av en rebelsk afroamerikaner ved navn Mohammed X. Tror du denne fyren har et balansert syn på ting? Et lite utdrag fra siden: Poll Do you hate black folk? Yes, I am a Linux developer 59% No, I use Windows 40% Hvor mange svarte utvikler forresten Windows eller Windows-programvare? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Ser Kevorkian slettet inholdet sitt fort ja... Feigt Endret 1. juli 2004 av Zamoht Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 hehe, ja det ble jo ganske artig det når meldingene begynner å forsvinne en etter en... skulle nesten tro det var hostet på linux dette her, og at det ligger inne autoremove på sånne svar Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Slik kan det gå det når ustabile personer ikke tar medisinen sin. :!: Endret 1. juli 2004 av Jazzcat Lenke til kommentar
drall Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Dette er like sikkert som at George Bush overvåker alle windows-brukere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 dessuten er det ingen nyhet at det er populært blandt terrorister å bruke linux. nesten alle programmer for å hacke lages til linux: "Results 1 - 10 of about 111,000 for terrorist linux. (0.24 seconds)" bare litt info her: "Results 1 - 10 of about 343,000 for terrorist windows. (0.38 seconds)" ikke det at jeg skjønner hvorfor ett søk på google kan få folk til å tro at linux er værre enn windows men... Lenke til kommentar
Same- Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) 101 Det er ikke lov å ha mer enn en bruker tror jeg. Endret 1. juli 2004 av Same- Lenke til kommentar
fAight Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Haha, moro påstand ...enten er dette her en spøk og feilpostet (Humor) eller så noen glemt å ta medisinen sin... Lenke til kommentar
abrekken Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 men det er jo fordi "windows" også betyr vinduer. kan du ingenting eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg