Gå til innhold

Problemer med at pc'en fryser

Gjest Slettet+891234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234

Hei.

Lenge har jeg hatt et problem med at pc-en plutselig fryser: musepekeren kan bare beveges rundt uten at det går an å klikke på noe, før den også fryser og pc’ens innbygde høyttaler kommer med et bip. Det som er litt rart er at selv om klokka og fremgangen på nettsiden jeg surfer på stopper, fortsetter WinAmp å spille, i hvert fall ut sangen. (Dette skyldes kanskje at sangen allerede ligger i minnet, hva vet vel jeg.)

Problemet oppstår hovedsakelig i Opera (Spesielt skjer det ofte på vg, sol, prisguiden - uten at jeg påstår at jeg har funnet et system), men jeg har også opplevd at det har skjedd i Word, da gjerne under en spesiell operasjon. At det skjer oftest i Opera kan nok skyldes at det er programmet jeg bruker mest, men det er litt rart at det aldri har skjedd i f. eks CS da jeg har spilt det en god del timer på lan-parties.

Jeg har selvsagt reinstallert Opera og oppdatert til den siste utgaven, uten at det har hjulet. Er dette et problem med noen drivere, eller er det selve hardwaren min som har noen problemer? Håper at problemet kan løses uten komplett reinstall av systemet, som fort tar sinnsykt lang tid.

Spesifikasjoner:

Msi KT3 Ultra ARU

Amd Xp 1800+

Hercules 3d Prophet FDX8500 LE (Radeon)

Noname 256Mb + TwinMos 512Mb Ram

Smc Ez Card, nettverkskort

Logitech Cordless Desktop MX (sliter disse med driverproblemer?)

340 Watts Chieftec PSU

For øvrig er pc’en hovedsaklig bygd av komplett. På forhånd takk for alle innspill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Virus og spyware kan utelukkes, men jeg mistenker også at det har noe med softwaren å gjøre. Så hvis det er noen som har opplevd et lignende problem, og klarte å lokalisere feilkilden/har noen tips til typiske programmer som lager krøll, ikke nøl med å skrive ned noen forslag. Det hadde vært kjekt å slippe en reinstall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...