Gå til innhold

Spam på sms


Anbefalte innlegg

Kjøpte en dress på Follestad i vinter og har siden det fåt 2-3 spam meldinger på sms om tilbud etc. Gidder ikke det crapet mer og det er vel ulovlig siden jeg aldri har samtykket.

Noen som vet hvor jeg kan "anmelde" forholdet? Tenker ikke på politi selvsagt, men hvilken instans?

@45%¤4 dritt!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg jo godt gjøre, men det er ulovlig å sende sms reklame etter hva jeg har fått med meg og det er temmelig frekt. Om de stryker meg fra "listen" kommer de vel fortsatt pushe på andre. Det neste er vel reklame om "stappfulle butikker" fra Elkjøp og "Colabrett" fra Rimi. Tror det er viktig å klage litt mer sentralt og ta min del av byrden som forbruker.Koster meg lite.

Lenke til kommentar

jeg sendte mail til forbrukerombudet om en lignende sak som irriterte meg. svaret jeg fikk var at det er på sammme linje med telefonsalg og er lovlig. om du er smart kan du gjøre som meg å reservere deg mot reklame på mobil/post/telefon hos brønnøysundsregisteret. det er nå et halvt år siden jeg fikk noe som helst reklame :yes: men om du har handlet hos noen eller meldt deg opp hos f.eks inpoc/eurobate etc. så kan de sende deg reklame om du ikke sier fra at du ikke vil det! håper dette hjalp!:)

Lenke til kommentar

Berre ein liten detalj:

 

Kor i h*****e har ein klesbutikk greid å koble ein kunde med navn og nr slik at dei kan sende han reklame på mobilen.

 

No har eg ikkje handla på Follestad (to butikker i oslo slik eg forstår det www.follestad.no), men sist eg handla dress (i vår) måtte eg ikkje oppgi verken navn eller nr i den butikken eg var.

 

Er du sikker på at du ikkje i lykkerus over ny dress skreiv nr ditt på ein "Ja jeg vil mota reklame på telefonen fra dere"-lapp?

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Berre ein liten detalj:

 

Kor i h*****e har ein klesbutikk greid å koble ein kunde med navn og nr slik at dei kan sende han reklame på mobilen.

 

No har eg ikkje handla på Follestad (to butikker i oslo slik eg forstår det www.follestad.no), men sist eg handla dress (i vår) måtte eg ikkje oppgi verken navn eller nr i den butikken eg var.

 

Er du sikker på at du ikkje i lykkerus over ny dress skreiv nr ditt på ein "Ja jeg vil mota reklame på telefonen fra dere"-lapp?

 

mvh

JanEirik

hehe...skjønner at du lurte, men forklaringen er enkel. Dressen måtte legges opp og det ble i den forbindelse lagt igjen navn og nummer siden de skulle ringe meg da den var ferdig.

hehe...var ikke sååå fet dress at jeg var i rus, og jeg tror ikke jeg skrev under på at jeg kunne motta raklame.

Etter hva jeg forstår er det ulovlig å sende sms reklame. http://www.propaganda-as.no/php/art.php?id=92697

 

Får sende klage til forbrukerombudet med kopi til Follestad og være kjip kunde neste gang jeg er der..hehe

Lenke til kommentar

Ok skjønner.

 

No har vel butikker der du er registert som kunde lov til å sende deg direkte reklame via registert kontaktform.

 

Men om eit kontaktnr lagt igjen for å kontakte kunde når varen er klar vil eg ikkje definere som godkjennelse for sending av reklame.

 

Dessutan meiner eg at kunde skal ha mogelegheiten til å avslutte/stoppe sendinga enkelt, er ikkje dette mogeleg bryt dei nok vilkåra for slik reklame.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Du har godtatt det når du registrerte deg der, ellers har du ikke lest "avtalen" godt nok når du registrerte deg.

er bare å melde seg ut så slipper du det maset, hadde det før jeg også men klarte ikke sms'ene fra dem så bare meldte meg ut. foretrekker nå freesms.no er kjempebra, du får 6 sms gratis hver dag der

Lenke til kommentar
Kan jeg jo godt gjøre, men det er ulovlig å sende sms reklame etter hva jeg har fått med meg og det er temmelig frekt. Om de stryker meg fra "listen" kommer de vel fortsatt pushe på andre. Det neste er vel reklame om "stappfulle butikker" fra Elkjøp og "Colabrett" fra Rimi. Tror det er viktig å klage litt mer sentralt og ta min del av byrden som forbruker.Koster meg lite.

Hadde jeg fått SMS om når de har Colabrett på tilbud på RIMI eller om tilbud fra IKEA, ville jeg vært sjeleglad....

 

Men jeg forstår selvfølgelig frustrasjonen..... det er jo ikke alle som liker all drittreklamen som f.eks. eurobate sender ut... den liker ikke jeg heller... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Reglene om dette er rimelig klare. Det er forbudt å sende reklame på sms uten mottagerens samtykke. Dette følger av markedsføringsloven § 2b:

 

"Det er forbudt i næringsvirksomhet uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til forbrukere ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, tekstmelding til mobiltelefon, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin)."

 

Man behøver altså ikke å reservere seg i reservasjonsregisteret i Brønnøysund for å slippe sms-reklame. Men hvis man også vil bli kvitt telefonselgerne, må man reservere seg i Brønnøysund.

Lenke til kommentar

Jeg får alltid masse spam fra eurobate, inpoc og lignende.. Sekunder etter at jeg gikk ut av dette emnet fikk jeg melding fra 1985 som reklamerte for gratis stæsj eller noe på wap. Den sletta jeg uten å tenke noe mer på det, tar det ikke så tungt. Så rett etterpå fikk jeg melding av 1986 altså "StarOfTheWeek" som pleide å ha reklame på tv og på slutten av meldingen stod det: "ikke flere mld? Send NEITAKK " Bra noen har skjønnt det :yes:

Lenke til kommentar
Jeg får alltid masse spam fra eurobate, inpoc og lignende.. Sekunder etter at jeg gikk ut av dette emnet fikk jeg melding fra 1985 som reklamerte for gratis stæsj eller noe på wap. Den sletta jeg uten å tenke noe mer på det, tar det ikke så tungt. Så rett etterpå fikk jeg melding av 1986 altså "StarOfTheWeek" som pleide å ha reklame på tv og på slutten av meldingen stod det: "ikke flere mld? Send NEITAKK " Bra noen har skjønnt det :yes:

Åssen har du klart å få så mye spam? Oppgir du nummeret ditt overalt? Det høres jo veldig kjipt ut.

Håper jeg slipper å motta så mye dritt!

Lenke til kommentar
Åssen har du klart å få så mye spam? Oppgir du nummeret ditt overalt? Det høres jo veldig kjipt ut.

Håper jeg slipper å motta så mye dritt!

Har registert meg på eurobate for å kunne sende gratismeldinger men burde melde meg ut siden jeg aldri bruker det, har også registert meg påinpoc men pleier å bruke freetendo så jeg skal fortsette å være medlem der. Det star of the week greiene fikk jeg vel etter jeg sendte inn melding til konkurransen dems,men det var bare for å få to javaspill :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...