Gå til innhold

beste Image format?

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg bruker bare ISO og jeg ser på dette som best. dette fordi at hvis jeg brenner det ut på cd som Image så får jeg en bootbar cd med en gang. dette liker jeg veldig godt. hvis jeg av en eller annen grunn får en .img så konverterer jeg fila til ISO med en gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg bruker bare ISO og jeg ser på dette som best. dette fordi at hvis jeg brenner det ut på cd som Image så får jeg en bootbar cd med en gang. dette liker jeg veldig godt.

Det er ingen forskjell på de ulike formatene ang. bootable cd'er. Forskjellen går på at noen er standard (iso), mens andre er særere og virker kanskje bare i noen få brenneprogrammer.

Det fins også mer tvilsomme grunner til å velge et bestemt format, men slikt diskuterer vi ikke her på forumet, gjør vi vel?

Lenke til kommentar

jeg for min del liker hverken .bin eller .img format. jeg har ikke skjønt så mye av bin filene så derfor, når jeg får .bin filer så konverteres dem med en gang til iso for dette vet jeg iallefall at funker som det skal. nå skal jeg ikke si at bin filer ikke funker som de skal. det gjør de sikkert, men jeg føler at Iso er best uannsett.

Lenke til kommentar
jeg for min del liker hverken .bin eller .img format. jeg har ikke skjønt så mye av bin filene så derfor, når jeg får .bin filer så konverteres dem med en gang til iso for dette vet jeg iallefall at funker som det skal. nå skal jeg ikke si at bin filer ikke funker som de skal. det gjør de sikkert, men jeg føler at Iso er best uannsett.

bra teknisk forklart...hehe

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...