ahrue Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Min G556E Pro klokker seg automatisk ved last. Noen ganger 592 mhz, andre ganger 800, 1600. Får 3268 i PC Mark 2004 og 2714 i 3D Mark 2003. I frequency ID får jeg 1600 både som rapportert og forventet klokkehastighet. Cpu-navnet er 725, som er Dothan 1600. Endret 31. juli 2004 av ahrue Lenke til kommentar
oivind90 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Det var det jeg trodde, men problemet er at det ikke kommer opp noe skrift før windows starter. Hvordan kommer jeg da inn på BIOS? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Kommer det opp et bilde av Centrino logoen eller ECS eller noe liknende? Trykk del da. Du kan velge om du vil ha bildet i bios. Lenke til kommentar
oivind90 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Takk! Det funka å trykke del under centrino logoen.. Har G556E pro 1,7 "dothan" og denne kjører oftest på 595 mhz. Noen ganger er det litt høyere..Regner med at den yter mer når det trengs..funker den som den skal? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Takk! Det funka å trykke del under centrino logoen.. Har G556E pro 1,7 "dothan" og denne kjører oftest på 595 mhz. Noen ganger er det litt høyere..Regner med at den yter mer når det trengs..funker den som den skal? Ja. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg flashet nettopp med nyeste BIOS (sluppet 2. august iflg. ECS sine sider), men nå går den konstant på 1600MHz, og viften går opp på maks med en gang! Ikke bra!! Må vel prøve en tidligere BIOS? Er usikker på om den klokker seg opp når den trenger det...før sto den på 600 MHz Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Nei, det funka faktisk! Nå klokker den seg opp når den trenger det. Anbefaler folk å laste ned nyeste bios fra ECS Taiwanog flashe. Les her for å finne ut hvordan du lager en boot-cd. Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Jeg har en 3 dager gammel ECS G551 fra Multicom. Problemet mitt er at den kjører konstant på full hastighet, 1500 mhz, den klokker seg ikke ned. Jeg kan ikke finne noen drivere eller installasjonsfiler verken på ECS eller Intel sine hjemmesider eller andre steder hvor det er nevnt noe med speedstep features. Egne chipsetdrivere fra ECS finner jeg ikke på sidene deres. Alle nødvendige drivere er installert (utenom Speedstep), lastet ned de siste tilgjengelige. Det eksisterer ikke noe valg om speedstep under power options. Har testet med både portabel/laptop og max battery profilene, og koplet til både strømnettet og med batteri. !! Fant nettopp en Intel Speedstep driver sak som egentlig var til en Compaq maskin. Med den klokket den seg automatisk ned til 1200 Mhz, altså ikke 600. !! Tror bare utfordringen er å finne rett driver. Forøvrig kjører jeg windows 2000. Noen som har vært ute for det samme?Jeg ser at datoen på min BIOS er 30-06-04, noe som er nyere enn den siste BIOSen til G551 som ligger hos ECS. Hvor fikk dere andre tak i de korrekte driverne? Endret 3. oktober 2004 av plumbo Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Speedstep er noe som hører til Pentium 4. Du har Pentium Mobile-prosessor. Min 556 blei fin etter å ha lastet ned siste BIOS fra ecs sine sider (link ovenfor). Tror bare du må se på sidene dems og laste ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå