Gå til innhold

Ultima X: Odyssey er kansellert (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt gjort hvordan Electronic Arts greier å kansellere to Ultima-spill. Først Ultima Online 2, det kastet de på båten omtrent når spillet var klar til beta, så kansellerer de Ultima X: Odyssey, et spill som var rimelig langt ute i utviklingsprosessen. Begge onlinespill - kanskje de burde droppe denne sjangeren fra nå av?

 

Det er videre veldig fascinerende at de begrunner kanselleringen med at de vil fokusere på Ultima Online. Det var den samme grunnen de ga når de kansellerte Ultima Online 2. På tide å følge opp sine egne beslutninger? Personlig tror jeg de er alle gale, hvordan i huleste kan de kaste nye Ultima-titler på båten til fordel for et syv år gammelt spill som, ærlig talt, kun er spilt av de mest hardbarkede veteranene som nekter å gi opp et falmende produkt?

 

Electronic Arts trenger en real oppvask.

Lenke til kommentar

Enig der Erling,

Skal ikke beskylde EA for og være den smarteste kniven i skuffen,

om UO skal fortsette må det ha en såpass stor revamp at det sprenger

grenser.. Dette er tragisk spør du meg.

 

 

Super Mario har bedre kamp system en UO, og det er vel derfor jeg slutta...

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Jøss! Dette var mildt sagt uventet!

 

Jeg trodde UXO var moderniseringen av UO og det hele fortoner seg en smule kryptisk for meg personlig ihvertfall, når de kansellerer med den begrunnelsen.

 

Jaja, der kan man se hvor ekstreme utslag behovet for inntjening basert på gamle, prøvede oppskrifter kan ha i forretningsverden.

 

Jeg håper de bommer og at alle de gamle kundene finner seg noe nytt og spennende å spille.

 

:nei:

Lenke til kommentar

Synd at dette ble kansellert, så frem til dette spillet. Synes det jeg så av spillet virket veldig lovende.

 

Men kanskje det venter noen store fine oppdateringer til Ultima Online, som alltid kommer til å være det beste og morsomste online spillet for min del :love:

 

Jeg håper bare de fokuserer på å ordne opp i kampsystemet, som etter min mening ble helt på trynet etter Publish 16 og Age of Shadows kom. Etter Publish 16 måtte jeg lage om alle karakterene mine for å kunne holde med utviklingen. Når Age of Shadows kom hadde det ikke så mye å si hvor flink man var å spille, men hvor mange og hvor gode ringer og lignende du kunne skaffe. Rike "ikke-pvp´ere" kunne jo bare kjøpe noen par forkjellige ting for masse penger de hadde spart opp på noen uker og bli utrolig vanskelig å ta. En person som bare hadde pvp´et i noen uker klarte å ta to veteraner som hadde spilt i flere år bare fordi de ikke hadde noen gode ringer og lignende. Da blir det jo litt for dumt.

 

En grunn til at UO blir ganske kjedelig er at det alltid blir det samme om og om igjen, hver dag. Hadde de holdt på som før og holdt "quests" regelmessig hadde spillet vært mye mer spennende. Tenker ikke der man løper rundt og snakker og gjør ting for NPCs, men der gamemasterene eller "Seers" som de hadde en gang i tiden fant på historier og lagde en "quest" av disse.

 

Jeg har sluttet å spille på offisielle UO-servere, og spiller nå på en gratis server, som bruker publish 15 reglene og noen småting som var bra med publish 16. Denne serveren er ganske aktiv, så hvis noen føler for å spille UO igjen er det bare til spille her. Det er helt gratis og lovlig. For å få mer informasjon om serveren er det bare til å gå innom hjemmesiden og forumet deres. Defiance

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...