Gå til innhold

Canon kommer med sommer kampanje..

Anbefalte innlegg

Jeg har fått vite av en leder i Canon Norge at de skal kjøre en kampanje på Speilrefleks kamera, jeg vet ikke om det kommer en slik kampanje på kompakt serien, men det er Canon 300D som jeg tenker å kjøpe for min del.

Han var litt tilbakeholden, men jeg tror kanskje det har med at en ny type 10D eller 300D skal lanseres etter sommeren og at Canon ønsker å selge flest mulige 300 og 10 før de lanseres den nye 10D 8mp eller 300D md 8mp. Dette er tatt i fra lufta, men noe er på tapeten. :dribble:

Det som er sikkert er at jeg skal vente på denne kampanjen, det koster ingen ting å vente. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300D finnes jo allerede i sort! Rett nok bare i Japan, da men... Og ryktene om at den kommer til USA/Europa i sort har surret og gått i ett og et halvt år over hos DPreview.

Den japanske versjonen heter Kiss og kommer med en USM-linse i kit'et, ellers er den lik(bortsatt fra fargen...).

Personlig tror jeg IKKE den sorte kommer hit.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg det er en 8mb verson av 300D eller 10D som kommer, men at Canon senker prisene før sommenferien begynner. Tipper at innen 14 dager ser vi denne pris reduksjonen. Hva om jeg sier 8000,- for dagen 300D.... Blir den billigere enn dette, så klapper jeg.. :innocent:

Lenke til kommentar

Nå er 10D og 300D så "gamle" (relativt sett), at jeg i hvert fall ikke skal kjøpe dem nå - nesten uansett pris. De(n) nye modellen(e) derimot, blir det spennende å se spesifikasjonene på. Håper på crop-faktor 1,3 eller bedre. :)

Lenke til kommentar

I tittelen til dette innlegget: "Skal du kjøpe Speilrefleks, vent!!!"

Jeg er ikke helt enig i dette. Selvfølgelig vil prisene gå ned, og det kommer bedre og nyere modeller. Men om denne "sommerkampanjen" ikke kommer snart, får man jo ikke tatt et eneste bilde i sommer da.. En gang må man ned fra gjerdet og kjøpe kamera. Det kan for mange være surt å se at prisene senere faller, men slik vil det alltid være. Og bildene man har tatt med kameraet sitt i mellomtiden, kan jo være uerstattelige.

Lenke til kommentar

Hvis det kommer kameraer i 10-15 000 kroners klassen er det selvsagt meget interessant dersom disse får større bildebrikke og litt mer oppløsning. Selv vil jeg nok her primært anbefale en 10D-type modell da denne har bedre byggekvalitet. Dessuten viktige funksjoner som speillås.

Spørsmålet er imidlertid om større bildebrikker i dag kan produseres til så rimelige priser, men en kan selvfølgelig håpe. Her er det et poeng at et større antall megapiksler på samme brikkestørrelse vil gi relativt dårligere egenskaper. Egenskaper med hensyn til diffraksjon, dynamisk omfang og støy vil alltid være bedre hvis man unngår å presse inn et stort antall piksler på det samme flateinnoldet. Hvis man ikke øker brikkestørrelsen, er en forbedret signalbehandling og interpolering bedre veier å gå enn å bare lasse på med flere piksler.

Når det gjelder dilemmaet om man skal kjøpe nå eller vente, er det beste man kan gjøre å stille seg selv spørsmålet om den eller de modellene som i dag er aktuelle fyller ens behov. Hvorvidt det kommer en ny modell om to måneder, seks måneder, ett år eller lengre frem i tid er teknisk sett spennende, men det kameraet du eventuelt kjøper i dag blir jo strengt tatt ikke dårligere fordi nye modeller kommer. Bildene blir like bra uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...