Jolle99 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hadde bare et lite sprml, satt og funderte over det her om dagen da jeg tilfeldig vis kobla inn en gammel vannblokk til systemet mitt... Får jeg en "stor" ytelsesforskjell hvis jeg bruker en 3/8" CPU vannblokk med vannkjølingssystemet mitt som har 1/2" på resten av utstyret? Vil det påvirke noen av de andre komponentene som GPU blokk NB? Noen glupe innlegg til dette? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 3/8" nipler vil være en liten innsnevring i vannstrømmen. Dette vil på papiret medføre ørlite lavere ytelse. Jeg vil anslå toppen 0,5 grader på CPU. Avhengig av pumpe kan det blir en god del mindre. På GPU vil forskjellen bli ennå mindre siden det er en kaldere chip. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Du vil no "ødlegge" vitsen med so tjukke slanger i resten av systemet da. Men det vil ikkje utgjere so mykkje i gradeforsjel. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Du vil no "ødlegge" vitsen med so tjukke slanger i resten av systemet da. Nei, du vil nok ikke det. I allfall ikke i den grad jeg tror du tenker på. Det vil fortsatt være mye større samlet motstand i f-eks 2 meter slange, kontra 4 cm nipel. Mao, går man ned på slangedim i tillegg så vil det senke vannflow ytterligere. Og da i større grad enn en reduksjon på kun to nipler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå