Gå til innhold

Søk i MySQL i INT

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har prøvd å lete på mysql sine manualsider, og har endelig lært meg å søke, men kun i fulltext, men nå har jeg et felt som består av årstall lagret som INT, og hvordan kan jeg søke blandt de?

Hvordan kan jeg gjøre det mulig å søke på ord som ikke nødvendigvis er hele?

http://cddb.lagring.net er ihvertfall siden. Jeg kan for eksempel ikke søke på "led", men søker jeg på "zeppelin", finner jeg mange. Dessuten vil jeg kunne søke på "zepp" og få opp alt som har med "zeppelin" å gjøre...

Hjelp til søking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en if (is_int($search)) { for å finne ut om jeg skal søke i årstall, men den returneres alltid som false.

Hva er det jeg gjør feil? Jeg sender search fra et form som POST. <input type="text" /> har det noe å si?

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror stort sett alle variabler som returneres fra en form, uansett om du bruker POST eller GET returneres som string. Du kan jo bruke strlen($search) for å sjekke om det er et årstall med 4 siffer, eller kanskje bruke en if-løkke for å sjekke om det er et årstall mellom 1900 og 2004, sånn her:

if((int)$search > 1900 && (int)$search < 2004) {

// Søke i årstall

}

Eller..?

Lenke til kommentar

Ja, men jeg ser nå selvsagt at jeg ikke leste den så nøye... oops...

Tusen takk for hjelpen. Jeg har ihvertfall fått det til nå, og jeg brukte lokaltogs if-loop for å sjekke om det ligger mellom 1950 og 2100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...