Yamato47 Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hei hei, Dette er en historie om hvor vanskelig enkle ting kan være. Jeg har de siste dagene prøvd å få windowsinstallasjonen min over på et nyoppretta raid0-array. Jeg har aldri før kjørt raid på mitt kt7-kort, men siden jeg nå har to like ibm-disker tenkte jeg å prøve. 1. Hinder: Windows-installasjonen ville at raid-disken skulle være E: og gamle-disken c:, og ville ikke la meg bytte. Løsning: Google og noen registertips på anandtech. 2. Hinder: Når jeg boota windows fra ghost-imaget på raid-disken, var alt fryktelig ustabilt, og kræsja etter noen få minutter. En av ata100-kablene jeg brukte hadde jeg modifisert på den måten at jeg hadde flytta den mitterste kontakten nærmere endekontakten, for å få lengde nok. Hjemmesnekra tvilsom moddekabel, det må jo være synderen. Kjøpte nye på clasern i dag. Fremdeles ustabilt. Men så! Løsning: Frigjøre pci slot 4, som deler IRQ med raid-kontrolleren. Siden bunnstabilt. Slik er visst livet med via-chipset :razz: 3. Hinder: Katastrofal benchmark i sisoft sandra, 7000 istedenfor 30000 poeng. Hmmm. Løsning: Avslutte alle programmer og renske vekk alle unødvendige services i task manager. Nå har jeg 40600 på disktesten i sandra 2002. Hurra! Endelig er alt som det skal være Hilsen Are-Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå