Gå til innhold

Universalblitz til digitalkamera

Anbefalte innlegg

Jeg spurte for en god stund siden, og er fortsatt ikke i mål, så jeg prøver igjen: Jeg er fortsatt på jakt etter en unversalblitz som kan brukes på mitt Olympus C-750. Jeg gidder ikke kjøpe original Olympus-blitz, som koster like mye som kameraet. Her i byen har ikke folka i fotosjappa den minste peiling på hva jeg snakker om, og tror kanskje at den og den kan brukes. Men det forskjell på blitz for analoge og digitale kamera, og feilaktig bruk kan kverke kameraet. Derfor viljeg se at det uttrykkelig står at de kan brukes til dig.kam. før jeg koblier på. Noen som vet om noen universalmerker som er overkommelig i pris?

Endret av manskow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spurte for en god stund siden, og er fortsatt ikke i mål, så jeg prøver igjen: Jeg er fortsatt på jakt etter en unversalblitz som kan brukes på mitt Olympus C-750. Jeg gidder ikke kjøpe original Olympus-blitz, som koster like mye som kameraet. Her i byen har ikke folka i fotosjappa den minste peiling på hva jeg snakker om, og tror kanskje at den og den kan brukes. Men det forskjell på blitz for analoge og digitale kamera, og feilaktig bruk kan kverke kameraet. Derfor viljeg se at det uttrykkelig står at de kan brukes til dig.kam. før jeg koblier på. Noen som vet om noen universalmerker som er overkommelig i pris?

Jeg mener å ha hørt at flere blitzer fra Metz passer til C7x0. Det viktigste er at blitzene må ha en "trigger voltage" < 7 volt, og ellers at tilkoblingen er riktig (standard hot shoe på ditt kamera).

Du må antakelig bestille fra utlandet, selv har jeg ikke klart å finne noen passende blitz til overkommelig pris her i Norge. Med unntak av en svært billig, enkel og ganske slapp slave-blitz jeg fant i lokalbutikken; Sunpak RemoteLite II (ca 4-500 kr). Skal du ha noe mer avansert (og det skal du sikkert), bør du nok bestille fra USA e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...