NitzerEbb Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Etter å ha oppgradert PCen min har jeg store problemer. Når jeg starter den opp så kommer det ikke noe bilde på skjermen. LEDs lyser og vifter snurrer, så det ser ut som at den får strøm. Jeg har prøvd å starte den opp uten PCI-kort, uten skjermkort, uten RAM, osv... Likevel får jeg ikke bilde på skjermen og det høres ikke ut som om den jobber med noe heller. Hovedkortet er et Epox K9A7i, prosessoren er en XP2500+ og jeg har prøvd med to forskjellige skjermkort (R9800 Pro og GF3 ti200). Er hovedkortet defekt eller er det prosessoren min som svikter? Kanskje er det noe annet som er feil? Håper på svar fortest mulig. Lenke til kommentar
stian2k Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg setter en finger på at HK't er noe GALT med, prøvd å restarte BIOS? Dra ut batteriet i 30min og ta det i og start PC'n, virker for meg Lenke til kommentar
NitzerEbb Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Har restarta CMOS, dette gjør vel ca samme nytte som å ta ut batteriet, eller? Takk for svar :-) Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 rikle litt på atx-kabelen, og se om det hjelper. Virger som om Power-Good signalet streiker ("prøvesignal" som sendes fra psu til hovedkortet, for å sjekke om alt er som det skal, og ingen ting blir ødelagt...) Lenke til kommentar
NitzerEbb Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Skal prøve, takk. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det der er en kortslutning, Du må bare ta ut hovedkortet og sette det i på nytt. Kanskje starte opp utenfor kabinettet. ram, skjermkort, cpu og hk (husk antistatisk papir under hvis du starter opp utenfor kabinettet) Dette er et vanlig problem i "billig" kabinetter, men du kan også bare ha hatt lit uflaks. Lykke til! Lenke til kommentar
NitzerEbb Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Greit, skal prøve. Kan jo hende at jeg glemte å ta bort en eller annen "gullmutter" fra kabinettet. (Det nye hovedkortet trengte færre skruer enn det forrige, men jeg mener at jeg tok bort alle som var til overs!) Lenke til kommentar
NitzerEbb Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Ok, hovedkortet er tatt ut og satt inn igjen... Fortsatt samme problem. Om det ikke er noen flere forslag til hva som kan være galt bortsett fra en defekt, så lurer jeg på hvordan jeg skal teste om prosessoren er gåen? Har en XP1800 liggende, jeg kan sette i den, men kjører ikke den på lavere klokkefrekvens enn hovedkortet mitt? Fins det en lettere måte enn å sette inn en annen for å finne ut om det er prosessoren som skaper problemer? Endret 1. juli 2004 av NitzerEbb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå