Úber Energized Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 har en pc som jeg har stylet og drevet med og synes det nesten hadde blitt litt synd å kjøpe helt ny data(cabinett og alt)..så tenkte jeg kunne heller kjøpt meg et nytt hk...men kabinettet jeg har nå er m-ATX..men jeg trenger ikke mer..men viss jeg kjøper ny pc så kjøper jeg miditower, men viss jeg finner noen brae m-ATX hk så tar jeg heller det...så jeg lurte på om dere hadde noen forslag om noen brae m-ATX hk, eller om det heller har vært lurere å bgge helt ny pc....sliter litt med økonomien så det passer meg bedre å kjøpe hk Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Du må nesten fortelle hva slags hardware du har fra før for at vi kan anbefale noe. Hva har du av komponenter i dag; CPU? RAM? Skjermkort? Hovedkort? Du må også vite at man ikke får noen spesiel ytelse forbedring kun ved å bytte hovedkortet, har du heller ikke et behov for det er det ikke en nødvendig invistering. Det er som regel nesten alltid like greit å bytte ut hele maskinen om den begynner å bli gammel. Blir dyrer å oppgradere hele tiden. Har du derimot en ok maskin, men den yter litt dårlig i spill? Da er nok heller en oppgradering av skjermkortet og minne en bedre invistering. Er dette i tillegg en OEM(merkevare) maskin så vil oppgraderinger av hovedkort etc ikke være noen tur i praken på de fleste modeler, og man ender opp med å bytte kabinettet uansett Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Du må nesten fortelle hva slags hardware du har fra før for at vi kan anbefale noe. Hva har du av komponenter i dag; CPU? RAM? Skjermkort? Hovedkort? Du må også vite at man ikke får noen spesiel ytelse forbedring kun ved å bytte hovedkortet, har du heller ikke et behov for det er det ikke en nødvendig invistering. Det er som regel nesten alltid like greit å bytte ut hele maskinen om den begynner å bli gammel. Blir dyrer å oppgradere hele tiden. Har du derimot en ok maskin, men den yter litt dårlig i spill? Da er nok heller en oppgradering av skjermkortet og minne en bedre invistering. Er dette i tillegg en OEM(merkevare) maskin så vil oppgraderinger av hovedkort etc ikke være noen tur i praken på de fleste modeler, og man ender opp med å bytte kabinettet uansett både skjermkort,cpu,hk,minne skal byttes ut etter tid økonomi vett'u! jeg har en medion(merke, elkjøp kjøpt) pc...vil dette gi komplikasjoner ved bytte av hk....?har en 6-7 tusen og viss jeg skal bygge helt ny pc(kabinett og alt) med AMD&¤ 3.2 o.l....så blir det liggende på en 7-8 tusen og jeg vil lissom ikke bruke alle pengene på en gang..derfor tenkte jeg at det kunne vært mulig å oppgradere etter hvert når mer penger seg inn på kontoen Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 AMD64: MSI K8TM-ILSRB Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA/ATA, LAN, m-ATX, LYD, Raid 765,- ? Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 AMD64:MSI K8TM-ILSRB Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA/ATA, LAN, m-ATX, LYD, Raid 765,- ? høres ut som et bra alternativ det...jaja...men viss jeg da i stedet for skal kjøpe helt ny data så lurer jeg på om Asus sitt IC7 er bra i forhold mot msi sitt nye med nForce3? og om Asus sitt IC7 begynner å bli gammelt? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Da er vi over på AMD vs. Intel .. en diskusjon som er tabu på forumet nF3 er en del nyere ja, og 64bits tekn. er nok fremtiden .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå