Gå til innhold

hk i m-ATX

Anbefalte innlegg

har en pc som jeg har stylet og drevet med og synes det nesten hadde blitt litt synd å kjøpe helt ny data(cabinett og alt)..så tenkte jeg kunne heller kjøpt meg et nytt hk...men kabinettet jeg har nå er m-ATX..men jeg trenger ikke mer..men viss jeg kjøper ny pc så kjøper jeg miditower, men viss jeg finner noen brae m-ATX hk så tar jeg heller det...så jeg lurte på om dere hadde noen forslag om noen brae m-ATX hk, eller om det heller har vært lurere å bgge helt ny pc....sliter litt med økonomien så det passer meg bedre å kjøpe hk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten fortelle hva slags hardware du har fra før for at vi kan anbefale noe.

Hva har du av komponenter i dag;

CPU?

RAM?

Skjermkort?

Hovedkort?

Du må også vite at man ikke får noen spesiel ytelse forbedring kun ved å bytte hovedkortet, har du heller ikke et behov for det er det ikke en nødvendig invistering.

Det er som regel nesten alltid like greit å bytte ut hele maskinen om den begynner å bli gammel. Blir dyrer å oppgradere hele tiden.

Har du derimot en ok maskin, men den yter litt dårlig i spill? Da er nok heller en oppgradering av skjermkortet og minne en bedre invistering.

Er dette i tillegg en OEM(merkevare) maskin så vil oppgraderinger av hovedkort etc ikke være noen tur i praken på de fleste modeler, og man ender opp med å bytte kabinettet uansett ;)

Lenke til kommentar
Du må nesten fortelle hva slags hardware du har fra før for at vi kan anbefale noe.

Hva har du av komponenter i dag;

CPU?

RAM?

Skjermkort?

Hovedkort?

Du må også vite at man ikke får noen spesiel ytelse forbedring kun ved å bytte hovedkortet, har du heller ikke et behov for det er det ikke en nødvendig invistering.

Det er som regel nesten alltid like greit å bytte ut hele maskinen om den begynner å bli gammel. Blir dyrer å oppgradere hele tiden.

Har du derimot en ok maskin, men den yter litt dårlig i spill? Da er nok heller en oppgradering av skjermkortet og minne en bedre invistering.

Er dette i tillegg en OEM(merkevare) maskin så vil oppgraderinger av hovedkort etc ikke være noen tur i praken på de fleste modeler, og man ender opp med å bytte kabinettet uansett ;)

både skjermkort,cpu,hk,minne skal byttes ut etter tid :D økonomi vett'u!

jeg har en medion(merke, elkjøp kjøpt) pc...vil dette gi komplikasjoner ved bytte av hk....?har en 6-7 tusen og viss jeg skal bygge helt ny pc(kabinett og alt) med AMD&¤ 3.2 o.l....så blir det liggende på en 7-8 tusen og jeg vil lissom ikke bruke alle pengene på en gang..derfor tenkte jeg at det kunne vært mulig å oppgradere etter hvert når mer penger seg inn på kontoen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...