Gå til innhold

Athlon XP 2500@2800 72c full load

OlafH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Nei, jeg tror ikke du brenner prosessoren snart. Det jeg imidlertid tror er at du bør kjøpe deg litt Artic Silver og ei god vifte.

Lenke til kommentar
Jeg har brukt Arctic Silver, er litt mer i tvil om den Silent Twin vifta er helt oppe og går. Kan jo også prøve å minske CPU volten litt neste gang jeg booter opp....

Hmmmm. Har du ikke greid å klokke mer enn 2800? Min 2500 kom opp til 3200 med en artic coller copper silent 2 tc. Den lar riktgino kkjøleren alltid stå på 50 grader. Vurderer å klippe over sensoren og al den kjøre fult hele tiden, ettersom den ikke bråker noe særlig.

Lenke til kommentar

min xp2500 klokket rett opp til 3200 speed (2,2gHz)

Den ligger på ca 43 idle og 58 v full load, bruker SILENT BREEZE 462 II vifte som ikke kjøler spess bra, (Men er stille :D )

Er den så høy når du sjekker i BIOS også?? Ofte at sensorene viser forskjellige målinger. Kjenn på kjøleblokka om den er veldig varm

Endret av NeT_strider
Lenke til kommentar

Hva måler dere temperaturen med?

F. eks. utilen som følger med ASUS kort viser alt for lite, da den bruker sensoren på kortet og ikke i CPU som MBM 5. Da kan dere glatt legge på 14 grader på idle og ca. 16 grader på full load.

Ellers er CPUen min "kjip" Jeg må opp med spenningen for å få den over 2700.

1,700V For å nærme meg 3200 må spenningen opp til næremere 1,8V og da stiger tempen.....

Lenke til kommentar

På min PC viser MBM 5 mellom 10 og 15 grader mere enn Asus Probe, hvis du stiller innpå riktig sensor. Så ikke få angst..... Jeg bruker bare MBM 5, da ASUS probe og mange andre programmer bare leser sensoren som ligger rettunder pros. Mens MBM 5 leser så langt jeg kjenner til fra pros. egen sensor.

Lenke til kommentar
bare for å si det håper du har satt på agp lock! sånn at du ikke brenner av skjermkortet ditt?

Hæ? :) Nå har vel ikke cpu temp noe med om skjermkortet brenner opp eller ikke :)

Trådstarter: Åssn RAM har du

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Makan til tempraturer da.. Jeg kjørte med BOXED vifte, klokka til 3200 (2500@3200), og hadde tempraturer langt unnda deg..

Husk at det er også viktig med kald luft kommer inn i maskinen. Dvs at du trenger kabinettvifter, som blåser inn og ut.

Du bør heller ikke gjemme bort kassa, slik at den ikke får muligeten til å suge inn luft..

Lenke til kommentar

Har ikke klokket bussen, men multiperen på prosessoren. Så da skal ikke AGP lock bety noe.

Rammen jeg har er noe kjip billig som jeg ikke husker navnet på, men som skal greie 400 mhz bus. Men prosessoren trenger for høy spenning til at det skal bli praktisk, så derfor DDR 333 i praksis.

Ellers satte jeg ned spenningen et lite hakk og da sank tempen med ca . 4 grader.

Og kassa ja den har jeg ikke lukket på en uke! Det gir i det minste god ventilasjon.

Endret av OlafH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...