Gå til innhold

FS Amilo K7600 til 7.995,-

Anbefalte innlegg

Hei,

kom over denne på Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300571&cks=PRL

Synes det virker som en grei maskin til den prisen (7995,- med Windows). Primært bruksområde blir "studentarbeid", surfing og sikkert en del filmer. Batterilevetid er ikke så viktig, men støynivået er av betydning (lesesalsarbeid og filmtitting).

Jeg lurer på om noen av dere har erfaringer med denne PC'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det med dødvekt bekymrer meg ikke noe særlig. Vekten på PC'en er under 3 kilo, og det synes jeg er akseptabelt. Grunnen til at jeg kvier meg for å kjøpe denne er som nevnt støy (lesesal, film etc).

I det hele tatt burde det være mulig å velge om viften skal gå kontinuerlig med lav hastighet eller som intervall.

Lenke til kommentar

Jeg tipper støynivået er akseptabelt. Etter specs så den ganske identisk ut som fra elkjøp/lefdal:

link

Packard Bell ENE 1245 (omtalt i en annen post).

Samme cpu,minne,skjerm,harddisk,10/100nettverkskort.

Hvis du har en Elkjøp eller Lefdal butikk i nærheten kan du jo muligens plukke opp en slik istede og spare deg for en tusing + porto og ventetid. :)

Har ikke erfaring med Packard Bell pc'en, men har undersøkt endel rundt den og er rimelig sikker på at det er en knall maskin til en rimelig penge, men minuser er at den ikke har noe spesielt bra skjermkort og skjerm. Packard bell pc'n har ikke tv utgang, men det har fujitsu siemensen du viser til.

Du kan jo lese litt på tråden om pb ene 1245, der et par kjøpere forteller litt om pc'n. Jeg tror iallefall at det ikke har noe spes å si hva navn det står på pc'n.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte faktisk PC'en du nevner fra Elkjøp. Den ble returnert dagen etter nettopp på grunn av støy! PC'en avga en konstant pipelyd når vifta ikke gikk, og når den startet opp var den som en hårføner! Hadde ikke kunnet sett film på den i alle fall. Bortsett fra støyen var den imidlertid helt grei, og hadde den avgitt mindre lyd hadde jeg definitivt beholdt den.

Lenke til kommentar

er du sikker på at det ikke var noe galt med akkuratt din pc da? de som har kjøpt den samme pc'n her på forumet mener det er ganske lydløs, utenom at det knaker når du laster store ting. har ikke hørt noe om pipestøy. kan det være så stor forskjell på hva du syns og andre syns? jeg aner ikke!=)

Lenke til kommentar

> Nessa: Kan godt hende det var noe galt med min, ja. Angående hva jeg og andre synes om støyen: En kamerat som satt noen meter borte når vifta på PC'en startet for første gang, sa "håper det der er CD-ROM'en"! Noe det ikke var...

> MrBlueJack: Fint at du har hatt en slik, for jeg har noen spørsmål. For det første: hvordan scroller man med touchpad'en på denne PC'en? Er det eget scrollefelt til høyre? Hvordan er tastaturet å skrive på? Så lurer jeg på hva du synes om støynivået på den generelt.

Lenke til kommentar

Den har nok ikke eget scrollefelt. Bruker/brukte trådløs mus jeg, siden jeg ikke liker touchpad noe særlig. Liker bedre styrepinnen på min IBM. Syns tastaturet var veldig fint å skrive på. Syns faktisk at tastaturet var ganske lydløs og mykt, hvis man kan si det på den måten. Støynivået kunne vært lavere, men tror ikke den er så ille som på en packard bell bærbar som ble nevnt her. Så lenge du ikke gjør noe annet enn å bruke word eller surfe nettet så er den helt lydløs, men gjør du noe annet som f.eks å høre på en cd så setter viftene igang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...