Gå til innhold

Dell bærbar, bytte skjermkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har en

Dell Ispiron 5100 1 år gammel :yes:

Intel Pentium 4 prosessor 2.8 GHz

Intel i845PE

DDR SDRAM (1x512MB)

60GB IBM IC25N040ATCS05-0 4200 RPM disk

Grafikkontroller

ATI MOBILITY Radeon 7500

64MB DDR SDRAM :(

Grafikkoppløsning / Farge

1400x1050, 32-bit fargedybde

Lydbrikke

SgimaTel 9750 AC'97

Skjermstørrelse

15.1" SXGA+ TFT Aktiv matrise

Kan jeg bytte skermkort i denne????? :hmm:

Link til Barbara.no sin test

Sliter litt vel mye når jeg spiller......

Håper det er en mulighet for dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk forumet till Dell.com, det går på enkelte av Dells modeller, blant annet min I8000.

Forøvrig så viser jeg til DesertGlows post om bastante og feilaktige påstander *host* ;)

:ermm::no:

Går iallefall ikke på min 1 år gamle Dell. Den er i samme serie som den han har...

Lenke til kommentar

Har en kompis som oppgraderte en 5100 med m7 kort til m9 kort med bios nr.23

Det funket det.

PS: m7 = radeon mobility 7500 32/64mb

M9 = radeon mobility 9000 32/63Mb

Har selv oppgradert min 8500 fra Nvidia 4200Go til Ati 9600 Pro, gikk knirkefritt.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Fra community forum linken over:

I can answer this quickly and easily. The Inspirons are all different "under the hood" as you put it. The video cards are in a different form factor from the i5XXX series to the 8XXX series, etc. It is not possible to put the Mobility 9600PT into the i5100 or i5150 because they have a different form factor from the i8600.

Det er også vanskelig å få kjøpt skjermkort til bærbar. Ebay er nok ditt beste "kort", siden dell spare parts som selger slike kort kun sender til USA.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har jo 64mb i dag.......mener du at det går ann å få feks. 128md???

Event. link til kort......

Nei, det jeg sier er at både m7 og m9 finnes i både 32 og 64mb utgaver. Hvis du har m7 med 64mb minne så er den tilgjengelige oppgraderingen for deg m9 med 64mb minne. Vil jo ikke få mer minne men en nyere og bedre gpu. Men i ditt tilfelle hvor et m9 med 64mb minne er den eneste oppgraderingen tilgjengelig spørs det svarer seg med tanke på pris vs spec. Hvis du er veldig gla i pc´en og ikke vil bytte den ut så er det en verdig oppgradering. Men mye bedre enn det er nå vil det ikke bli. -desverre

Lenke til kommentar
Fra community forum linken over:

Det er også vanskelig å få kjøpt skjermkort til bærbar. Ebay er nok ditt beste "kort", siden dell spare parts som selger slike kort kun sender til USA.

Ikkeno problem å få tak på kort hos dell spare parts, hvis du treffer en lite medgjørlig kar så ring igjen.. de har mange telefonkonsulenter på spareparts.

Jeg har skaffet meg deler derfra til mer enn en anledning.

PS: m9 står ikke for 9600PT men Mobility Radeon 9000 64Mb

Lenke til kommentar

Heh, en kamerat i usa hadde flere timer på tråden med dell spare parts, og ikke f**n om de ville selge meg R9 til min 8000, selv om vi påpekte at garantitiden var ute og at vi ansvaret.

Da snakket han med flere ulike kundebehandlere

"PS: m9 står ikke for 9600PT men Mobility Radeon 9000 64Mb "

I know, men 9600 får man i 64 og 128 mb versioner. Nevnte det siden han ønsket 128

Lenke til kommentar
Heh, en kamerat i usa hadde flere timer på tråden med dell spare parts, og ikke f**n om de ville selge meg R9 til min 8000, selv om vi påpekte at garantitiden var ute og at vi ansvaret.

Da snakket han med flere ulike kundebehandlere

"PS: m9 står ikke for 9600PT men Mobility Radeon 9000 64Mb "

I know, men 9600 får man i 64 og 128 mb versioner. Nevnte det siden han ønsket 128

Ja greit det men 9600 vil ikke passe i hans maskin, eneste som passer er 9000/m9. Har kjøpt skjermkort og annet diverse fra spareparts her i norge, gikk smertefritt det. Kjenner endel andre som har gjort det også. Du har gjerne vert "uheldig". Må betale med VISA men er jo ikke akkurat et problem det. Jeg fikk til og med kjøpt et skjermkort som som egentlig ikke er tilgjengelig til min maskin. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...