qdos Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Sjekk følgende avsnitt fra Idedatas bytteordning: Når du kjøper ny håndholdt Pc hos Ide Data deltar du gratis i vår bytteordning av defekte maskiner i 6 mnd. Når 6 mnd perioden er utløpt kan du kjøpe en bytteordning avtale for nye 6 mnd for kr. 600,- Regler for å benytte bytteordningen Skulle du være så uheldig at din håndholdte PC ikke fungerer lenger så send den umiddelbart til oss sammen med retur/bytteskjemaet. (Benytter du Posten Ekspress over Natt så har vi den dagen etter, du må betale portoen) Ved retur, fyll ut dette skjemaet: Retur/bytteskjema Når vi så mottar din håndholdte PC går vi over den og sjekker hvilke skade den har fått. Vi sender deg så en maskin fra vår byttetjeneste umiddelbart. Maskinen sendes med Posten Ekspress Over Natt, så du har den innen 24 timer etter den er sendt fra oss. Vi betaler portoen for sendinger til deg. Hadde min nye PDA streiket etter 7 måneder hadde jeg jaggu krevd å få den fikset på garantien, selv om jeg ikke hadde betalt 600 for en forsikring! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 det er nok ikke lurei, men det er en ordning som gjør at dersom enhet streiker etter 6 mnd så får du ny en. Det betyr ikke at dersom du får den ødelagt etter 7 mnd så nekter de deg garanti, det vil bare ta deg noen ekstra dager fordi den går på reperasjon Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Synes det var meget kort tid på den bytteordniga der gitt! Som Christian86 sier er det jo bare en raskere måte å få PDA'en tilbake. Hvis den streiker etter 7 måneder (eller fire år og 11 måneder for den saks skyld (hvis det er 5 år for PDA'er loven gjelder da)), får du jo uansett ny ifølge kjøpsloven. Synes ikke idedatas tilbud var en utrolig god idé akkurat.. Lenke til kommentar
MrTeatime Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kan vel svare på denne siden jeg jobber for IdeData (ikke i salg/support, så jeg svarer bare ut i fra min egen erfaring med kunder som bruker ordningen): Bytteordningen er ment som et ekstra tilbud for de som er avhengig av sin håndholdte pc til daglig, og ikke kan vente den tiden det tar å få enheten reparert dersom det skjer noe. Det å få reparert en ødelagt håndholdt pc kan ta noen dager ettersom verkstedet vanligvis ligger i utlandet (palmOne i Nederland f.eks.). Som Christian86 og mack_ sier så er det bare en måte å sørge for at man ikke sitter uten sin håndholdte pc i en uke mens den er til reparasjon, enkelt og greit Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Synes det var meget kort tid på den bytteordniga der gitt! Som Christian86 sier er det jo bare en raskere måte å få PDA'en tilbake. Hvis den streiker etter 7 måneder (eller fire år og 11 måneder for den saks skyld (hvis det er 5 år for PDA'er loven gjelder da)), får du jo uansett ny ifølge kjøpsloven. Synes ikke idedatas tilbud var en utrolig god idé akkurat.. lover gir deg rett til å kreve fiksing av problemet, men ikke ny enhet helt uten videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå